ایسنا نوشت: وزیرکشور گفت: آب و برق از اول حادثه قطع شد اما اکنون ٩٠ درصد آب و برق این مناطق وصل شده است و برای برقراری گاز نیز ابتدا باید نشتی‌ها برطرف شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت و گوی زنده تلویریونی با بیان اینکه از دقایق ابتدایی همکاران ستاد بحران چه ملی و چه منطقه ای برای خدمت‌رسانی در محل حضور داشتند، گفت: مردم خوب ما علی‌رغم سختی‌ها بسیار باوقار و بامتانت درخواست‌هایشان را پیگیری و با مسئولان همکاری می‌کنند. اولین گام ما این بود که هزینه‌های جانی را پایین بیاوریم اما متاسفانه تاکنون ۴۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۴۰۰۰ هزار مصدوم داریم.

وی تصریح کرد: برخی از این مصدومان سرپایی مداوا و یا به شهرهای دیگر منتقل شدند و با ۳۰ بالگرد کادر وزارت بهداشت و هلال احمر از ساعات اولیه تلاش های بسیار خوبی کردند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: عده ای منازلشان خراب شده است و عده‌ای دیگر هم به دلیل پس لرزه‌ها نمی‌توانند در خانه‌هایشان مستقر شوند. در نتیجه مشکل چادر و پتو داشتیم که شب گذشته با همکاری هلال احمر چادرهای بیشتری به منطقه رسید اما به هر ترتیب منطقه وسیع است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ارتش و سپاه هم درحال کمک‌رسانی هستند، گفت: خدمات رسانی از ۶ صبح روز گذشته شروع شده است چرا که در ابتدا راه‌ها بسته بود و دوستان ما تا صبح در تلاش بودند که راه‌ها را باز کنند همچنین ما از روستاها و مناطق مختلف بازدید کردیم و پای مشکلات مردم نشستیم و شب گذشته جلسه ستاد بود که موضوعات مورد نظر صورت جلسه شد.

وی با بیان اینکه مشکل مهم مردم در این منطقه ساخت و ساز منازلشان است که به خاطر زمستان این کار با سختی‌هایی مواجه خواهد شد، اظهارکرد: ان شاء الله با تصمیماتی که رئیس جمهور می‌گیرند بتوانیم دست به دست نیروهای دیگر مشکلات مردم را حل کنیم.

وزیر کشور با اشاره اولویت‌های امدادرسانی مردم به این مناطق گفت: چادر، پتو و آب‌ های بسته بندی شده، نان و خرما بیشترین نیاز مردم این منطقه است که مردم به صورت خود جوش این اقلام را می فرستند.

وی تاکید کرد: شدت حادثه و توزیع جغرافیایی و اشکالاتی که وجود دارد به نحوی است که اگر عادی بود اسم آن را بحران نمی گذاشتند اما مردم ناراحت هستند زیرا فوتی دادند و تعدادی هم زخمی هستند که وارد کردن آنها در فضاهای دیگر آنها را عصبانی می کند لذا باید با تلاش مشکلاتشان را حل کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه تمامی نیروها برای امدادرسانی به مردم زلزله زده بسیج شده‌اند،گفت: مسافت‌ها طولانی و خسارات زیاد است که قطعا انتقاد به امدادرسانی ها وجود دارد اما این مسئله نباید موجب تسویه حساب سیاسی و عقده گشایی شود لذا خوشبختانه مردم هم اینها را به خوبی تشخیص می دهند.دستور وزیر کشور به همه استانداری ها برای کمک به مناطق زلزله زده
تهران- ایرنا- وزیر کشور به استانداری های سراسر کشور، سازمان مدیریت بحران کشور، استان های معین و همچنین سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول دستور داد همکاری و تلاش در جهت تسریع در عملیات امدادرسانی و برگرداندن اوضاع به شرایط عادی را با استانداری کرمانشاه انجام دهند.

دستور وزیر کشور به همه استانداری ها برای کمک به مناطق زلزله زده
همچنین به گزارش روابط عمومی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در پیامی به هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با عنایت به جان باختن و مصدومیت جمعی از هموطنان عزیز در جریان زلزله اخیر که موجب حزن و اندوه فراوان و ابراز همدردی و همبستگی آحاد مردم عزیز در اقصی نقاط کشور شد، مقتضی است ضمن اعلام مراتب همدردی و تسلیت مجدد اینجانب به مردم خوب، شریف و قهرمان استان کرمانشاه بویژه خانواده‌های مصیبت دیده، با همه توان و کار و تلاش بی وقفه، همه ظرفیت‌ها و امکانات را در کمک‌رسانی، امداد و نجات، درمان مصدومین، اسکان آسیب دیدگان، تسکین آلام خانواده‌ها و آمادگی در برابر پس لرزه های احتمالی در اسرع وقت بسیج کنید تا ان شاءالله پس از انجام عملیات امداد و نجات و اسکان اضطراری در کوتاه ترین زمان کار بازسازی مناطق آسیب دیده آغاز شود.

در ادامه این پیام تصریح شده است: بدیهی است سازمان مدیریت بحران کشور، استان های معین و سایر استانداری ها و همچنین سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول هرگونه همکاری و تلاش در جهت تسریع در عملیات امدادرسانی و برگرداندن اوضاع به شرایط عادی را با آن استانداری بعمل خواهند آورد.

رحمانی فضلی همچنین در این پیام از درگاه پروردگار قادر متعال برای همه عزیزان از دست رفته در روزهای پایانی ماه صفر رحمت و غفران الهی، و برای خانواده های آنان صبر و بردباری و برای مجروحین و مصدومین بهبودی و شفای عاجل مسالت کرد.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.

این زلزله در استان کرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.

براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از پزشکی قانونی کشور تاکنون برای 423 نفر از جان باختگان این حادثه جواز دفن صادر شده است.

بر اساس آمار ارائه شده تا این لحظه، شمار افرادی که برای آنها جواز دفن از سوی پزشکی قانونی صادرشده، در سرپل ذهاب 316 نفر، اسلام آباد غرب 22 نفر، کرند 14نفر، قصر شیرین 28نفر، جوانرود 3 نفر و ثلاث 15 نفر بوده است. پس لرزه ها هنوز ادامه دارد.
رییس جمهوری صبح امروز برای بازدید از مناطق زلزله شده به استان کرمانشاه سفر کرد و هم اکنون مسئولان ذیربط برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در مناطق زلزله زده حضور دارند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =