تسنیم نوشت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: تاکنون 2 هزار اثر تاریخی و باستانی در استان شناسایی شده است.

کریم حاجی‌زاده در جلسه بررسی حفاظت از آثار تاریخی و باستانی استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل از دیرباز به دلیل موقعیت و شرایط جغرافیایی به عنوان گذرگاه و مسیر مهاجرت بوده است.

وی با بیان اینکه چنین موقعیت جغرافیایی سبب شده تا اردبیل محل شکل‌گیری تمدن‌های تاریخی بوده و آثار فاخر تاریخی در این استان شکل گیرد، تصریح کرد: تاکنون دو هزار اثر از دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی در استان شناسایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به ثبت 870 اثر در فهرست آثار ملی بیان کرد: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی واقع در شهر اردبیل نیز یکی از 19 اثر جهانی ثبت شده در فهرست آثار جهانی یونسکو است که سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان به سوی این اثر تاریخی می‌کشاند.

وی با بیان اینکه اردبیل به لحاظ کثرت آثار باستانی یکی از استان‌های مهم کشور است، افزود: آثار باستانی متعددی در استان شناسایی شده که نیازمند مطالعه جدی و حراست و صیانت استکه در حد توان تلاش می‌کنیم تا در این زمینه اقدامات لازم و اساسی را انجام داده و حفاظت از آنها را شاهد باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همچنان آثاری با قابلیت ثبت ملی و جهانی در استان موجود است که تحقق آن توجه جدی به ظرفیت‌های استان را می‌طلبد و باید تلاش شود تا با انجام اقدامات و مطالعات لازم زمینه برای ثبت ملی و بین‌المللی این آثار فراهم شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =