ایسنا نوشت:

شهردار تهران با اشاره به صحبت‌های مطرح شده درباره تفکیک جنسیتی در شهرداری گفت: ما غیرت دینی داریم، حرف ما این است که نباید اجازه دهیم یک خانم در طول زمان معاشرت بیشتری با نامحرمان داشته باشد تا با محرمان خود و شوهر و فرزندش، زیرا این موضوع کانون خانواده را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

محمدباقر قالیباف که امروز سخنران پیش خطبه نماز جمعه تهران بود با بیان مطلب فوق، گفت:‌ در چند روز اخیر رادیوها و رسانه‌های خارجی مطالب کذبی را دنبال کردند و برخی رسانه‌ها هم در داخل کشور با آنها همراه شده‌اند و گفته‌اند که شهرداری تهران می‌خواهد تفکیک جنسیتی انجام دهد و زن و مرد را از هم جدا کرده و بین آنها دیوار بکشد.

وی ادامه داد: ما نظام اسلامی هستیم و غیرت دینی داریم. زمانی که در تهران پارک‌هایی برای بانوان ایجاد کردیم همین رسانه‌ها می‌گفتند می‌خواهند خانم‌ها را در جامعه راه ندهند که این حرف احمقانه‌ای بود. در کشور ما خانم‌ها مطابق اسلام از همه حقوق مثل مردها برخوردار هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه پنج پارک در تهران ایجاد کردیم که مورد استقبال بانوان قرار گرفت، گفت: بعد از این موضوع رسانه‌های خارجی و ایادی داخلی آنها خفه خون گرفتند و دیگر حرف نزدند.

وی با تاکید بر اینکه زنان کشور ما عفیف بوده و حجاب و شخصیت دارند، گفت: 10 درصد مدیران شهرداری خانم هستند و شهرداری تهران در مقابل همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بیشترین توجه را به بانوان داشته است و طبق گفته‌های مراجع ذیصلاح حجاب و عفاف در شهرداری تهران بسیار رعایت می‌شود.

وی افزود: حرفی که در شهرداری تهران زده‌ایم این بوده است که اگر در یک اتاق، یک مجموعه کاری که با هم همکاری می‌کنند و سه یا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر دیگر خانم هستند و همه در یک رابطه مثلا در رابطه با بودجه فعالیت می‌کنند، می‌توان کاری کرد که آن چهار خانم در یک اتاق و چهار آقا در اتاق دیگری کار کنند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم یک خانم در طول وقت اداری و در طی روزها و ماه‌ها ساعت تماس و معاشرتش با نامحرمان بیشتر از محرم، شوهر و فرزند او باشد، گفت: با گذشت زمان این موضوع کانون خانواده را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد. غیرت ما کجا رفته است؟ حالا "بی‌بی‌سی" هرچقدر می‌خواهد حرف بزند.

شهردار تهران افزود: بیشترین استخدام‌های ما بر اساس قابلیت‌ها، خانم‌ها هستند و چندین معاونت و اداره کل تحت مدیریت خانم‌هاست.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در درون سازمان شهرداری مصمم هستیم در مبارزه با فساد تلاش کنیم، گفت: بر اساس آمار دستگاه‌های نظارتی در مجموعه شهرداری مفاسد بیشتر نشده است، اما در مدیریت جهادی و مبارزه با فساد باید با شیب قابل قبولی به سمت کاهش فساد در مجموعه شهرداری برویم.

وی افزود: در این راه قول می‌دهم صادقانه و با فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، قالیباف همچنین با بیان اینکه توجه به معیشت و رسیدگی به کارکنان شهرداری مورد توجه است،‌گفت: مجموعه کارمندان و کارکنان شهرداری شبانه‌روز در این سازمان فعالیت می‌کنند و این شهر بدون تلاش همکاران من امکان اداره شدن ندارد.

قالیباف در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه توجه به مسائل عمرانی مانند سالهای گذشته در دستور کار شهرداری تهران است، تاکید کرد: در سالهای گذشته مسائل عمرانی را در بزرگراه‌ها و اتوبوس‌ها و راه‌ها دنبال کردیم. مردم باید بدانند که فعالیت‌های عمرانی با همان شتابی که در پنج - شش سال گذشته فعالیت داشته امروز هم ادامه دارد، اما شتاب عملیات عمرانی به دلیل اینکه زیرزمین است، دیده نمی‌شود.

وی خطاب به برخی که می‌گویند "انتخابات تمام شده در نتیجه کار کردن در شهرداری نیز به اتمام رسیده است"، گفت: این گونه کم لطفی نکنید و تهمت نزنید! مهمترین کار ما اتمام مترو و رسیدن به 220 کیلومتر مترو در شهر تهران است و باید در چهار سال آینده 100 کیلومتر خط مترو در شهر احداث کنیم.

قالیباف با اشاره به افتتاح خط سه مترو از جاده ساوه تا شهرک شهید محلاتی تا پایان امسال، گفت: احداث خط شش مترو از دولت‌آباد تا جنت‌آباد و خط هفت مترو از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه شهر در این چهار سال انجام خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر تهران تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری نخبگان ، مردم، پدران و مخصوصا مادران کاری کنیم تا همانطور که در گذشته هر وقت کسی به تهران می‌آمد متوجه می‌شد این شهر آبادتر شده است با روحیه جهادی کاری کنیم تا تهران که مرکز سیاسی جهان تشیع و ام‌القرا و امید جهان اسلام است همواره دیندارتر، با اخلاق‌تر، آرام‌تر،‌ مهربانانه‌تر و همراه با زندگی بهتر باشد و بیشترین وقت من و همکارانم متوجه این موضوع است.

قالیباف همچنین در ابتدای صحبت‌های خود به جنایت‌های صورت گرفته توسط اسرائیل در غزه اشاره کرد و گفت: آنچه امروز در غزه، عراق و سوریه توسط استکبار جهانی اتفاق می‌افتد نشانگر این است که آنها هیچ نام و نشانی از فتوت و جوانمردی ندارند و زندگی آنها زندگی ظلم و شقاوت است.

وی با تاکید بر اینکه ماه رمضان بهترین ماه برای خودسازی است، گفت: در این ماه مسئولیت‌پذیری، خدمت و توجه به هم نوع در سطوح مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا شهید این ماه تبلور عینی عدالت و اخلاق عملی در جامعه و به کار بستن احکام اسلام و پیاده سازی آن است.

شهردار تهران با بیان اینکه برای شناخت ارزش‌های ماه مبارک رمضان باید به سه موضوع مهم "معرفت، فتوت و عدالت" درابعاد فردی، اجتماعی و جهانی توجه کنیم، گفت: توجه به معرفت و خودشناسی و تحول در بعد فردی و اجتماعی،‌ توجه به غرور و هویت ملی است. طبیعی است که همین معرفت و شناخت با فرهنگ قرآنی مبدا همه تحولات و آگاهی در انسان‌ها و جامعه است و به ما تاکید می‌کند که توجه به کرامت انسانی و حفظ انسان‌ها با هر دین،‌گرایش و قبیله وظیفه همه ماست، زیرا آنچه اهمیت دارد انسانیت است.

قالیباف افزود: جنایاتی که همین امروز صبح از طرف صهیونیست‌ها در غزه اتفاق افتاد حاکی از آن است که آنها هیچ حرمتی برای انسان قائل نیستند.

وی همچنین با اشاره به تحولات غزه گفت: ماه رمضان ماه جهاد برای تحقق عدالت و ماه شهادت امام عدالت است و مهمترین موضوع در راستای عدالت در بعد فردی، ساده زیستی است که یک واجب عینی بوده و مسئولین و مدیران باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید به فتوت و جوانمردی توجه کنیم، گفت: ماه رمضان ماه تمرین فتوت و جوانمردی است. ما نیز با همکاری با دولت و مدیران در ارائه خدمت صادقانه به این موضوع توجه می‌کنیم

قالیباف افزود: در مقیاس عملی باید به عامه‌گرایی توجه کنیم و آنچه برای خود نمی‌پسندیم برای دیگران نیز نپسندیم و آنچه برای خود قائلیم و حق خود می‌دانیم برای مردم نیز قائل باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه در مقیاس جهانی در بحث عدالت نباید اجازه دهیم دو عنصر مهم که از ابتدای خلقت به انسان داده شده است فراموش شود، گفت: امروز کسانی در دنیا هستند که انسانیت انسان را لگدمال می‌کنند و آزادی را از انسان می‌گیرند. باید در مقابل ظلم این افراد بایستیم.

وی همچنین با بیان اینکه باید در نظام اسلامی به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل کنیم، گفت: باید از دین و مذهب هزینه نکنیم و بر اساس مسئولیتی که داریم کارآمدی و وظیفه‌مان را در عمل نشان دهیم.

قالیباف با بیان اینکه مدیریت جهادی در حیطه اجرایی به دنبال تحقق آرمانها و ارزش‌های اسلامی در بعد مادی و معنوی است، تاکید کرد: هرکس در حوزه ماموریتی خود باید به این موضوع توجه کند و در راستای گره‌گشایی از کار مردم عمل کرده و کارهای بر زمین مانده را جمع کند، اختلاف نکند و منابع را هدر ندهد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وطن پرست A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    99 6
    مولا امیرالمومنین ع فرموده اند: یا مودبانه سخن بگو یا عاقلانه سکوت کن ببینید آقای دکتر قالیباف شما باید از گذشته درس بگیرید.جناب دکتر احمدی نژاد نیز ادبیات مشابهی داشتند که خدارو شکر عاقلانه سکوت کردند
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    51 5
    آقای قالیباف یک فکری هم برای مرکز شهر بکنید ۰۰۰۰ یک اتوبان قوی در مرکز شهر تهران بسازید که تمام وقت آدم تازه اگه طرح هم داشته باشه تو ترافیک و خیابانهای کم عرض مرکز تهران تلف میشه۰۰۰ منظور خیابان انقلاب است و یا حداقل عرض خیابان ها را عریضتر کنید۰۰۰ ممنون
  • ناشناس EU ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    آقایون من یه جوان بیست و دو ساله هستم نه متعلق به گروهی هستم نه باندی.ولی خداییش کجای حرفایی که قالیباف زد اشتباه بود اینقدر همه چی رو روشن فکری نبینید احتیاط شرط عقله انسانها جایزالخطا هستند پس بهتره یه حریمی بین زن و مرد باشه.اکثر انحرافاتی که پیش میاد از رعایت نکردن حریم هاست در مورد پارک بانوان ایجاد شده به نظرم یکی از بهترین طرح های ایشون هست چون در این پارک ها خانم ها ازادند و مزاحمی ندارند.خداییش اگه چنین حرفایی رو روحانی میزد البته پارسال نه حالا روسرتون حلوا حلواش می کردین
    • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
      15 4
      یکم بزرگتر بشی و مطالعت رو بیشتر کنی مشکل رو میفهمی
  • بی نام RO ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    59 1
    واقعاً ادبياتش آدم رو ياد بعضي ها ميندازه سرعت پروژه ها كم نشده؟ يه پل بين پارك آب و آتش و طالقاني از بعد از انتخابات وضعش همونجوري مونده و تكميل نميشه
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    آقا ببخشید ما وقتی برادرمون میاد خونمون خانوادگی سر یه سفره میشینیم. اگر اجازه فرمایید پشت به پشت هم بنشینیم تا مبادا چشممان به زن برادرمان بیفتد یا برادر ما زن ما را ببیند.البته متاسفانه خانه ما کوچک است و امکان تفکیک جنسیتی را نداریم.لطفا شهردار محترم رسیدگی کند.
  • بی نام RO ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    80 2
    توی این 12 سال حضور ابادگرانشهرداری چی شده که مجبور شدن جداسازی کنن. هرچی کنی کشت همان بدروی
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    76 2
    یه پارک بانوان تو شیراز ساختند خیلی هم خوب بود خیلی هم هزینه کردند اما الان شده برای همسران مسوولین
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    خفه خون....ادبیات نامزد ریاست جمهوری رو نگاه کنید.خودش گفته بود من رضاخان حزب اللهیم
  • محمد A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    88 7
    احمدی نژاد باکلاس
  • سجاد IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    26 4
    قربونت برم مجید جان، عامر نیست، آمره
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    84 5
    یک انسان تکامل نیافته ، باطنا فرقی با حیوانات ندارد و نیازهایش همانند حیوانات : خوردن و خوابیدن و نیاز جنسی است وبا غرایز خود زندگی می کند ولی به تدریج که از مغزش بیشتر وبیشتر استفاده می کند ، نیازهای انسانی پیدا می کند : می خواهد برای دیگران مفید باشد ، امنیت داشته باشد ، دوست داشته شود ...... و دیگر مانند حیوانات ، با دیدن تحریک نمی شود وتابع غریزه نیست . این گونه صحبتها ، توهین به مردم اعم از زن و مرد است. ملت ما از سیاسی ترین و متفکر ترین ملتها هستند و مطمئن باشید به هنگام کار، تمام مغزشان پر از تمایلات جنسی نیست . این گونه رفتار ، در شان این ملت نیست لطفا انرژی ایتان را برای رفع مشکلات واقعی ، چون تورم ، بیکاری ، رفع نابرابری های طبقاتی ، ...... صرف کنید
  • بی نام EU ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    22 10
    با این حرف به تمامی کارمندها توهین کرد.
  • موافق A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    14 19
    نظر آقای قالیباف خیلی خوب و عاقلانه است. کسانی که در مقابل این اقدامات منطقی و هوشمندانه قرار میگیرند و کم می آورند تنها چاره ای که براشون میموننه هیاهو و سیاه نمایی است. واقعاً مدیر خلاق و توانمندی هستی جناب قالیباف. درود بر شرفت.
  • بی نام IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    23 3
    ایشان درباره تراکم فروشی بی جا و غیرقابل تحمل و از بین بردن پارکها صحبتی نفرمودند؟؟
  • حمید رضا A1 ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    13 0
    در سایه توجه به مسئولیت‌پذیری در این ماه است که ادارات تابعه و زیر مجموعه هاتون 2/3 ساعت زودتر تعطیل میشن؟