کاهش هفت دلاری بهای طلا طی یک روز/ در بازار طلا چه خبر است؟

درخالی که پیش بینی ها از افزایش قیمت طلا خبر می داد ولی بررسی روند قیمت گذاری طلا در بازار جهانی نشان می دهد بهای طلا سیر نزولی پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که با وجود رکود در بازارهای سرمایه گذاری انتظار می رفت، بهای طلا روند صعودی پیش گیرد.
 بهای طلا در بازارهای جهانی با کاهشی قابل ملاحظه طی یک روز از 1318.20 دلار برای هر اونس به 1310.90 دلار برای هر اونس رسید. این در حالی است که یک روز پیش از آن و همزمان با سقوط هواپیمای مالزیایی در خاک اوکراین بهای هر اونس طلا حدود 19 دلار افزایش یافته بود. هرچند که انتظار می رفت بهای طلا در سال جاری میلادی به رقمی پایین تر از 1300 دلار برای هر اونس برسد اما عوامل ژئوپلتیک از ناآرامی های اوکراین گرفته تا قدرت گرفتن گروه داعش باعث افزایش بهای طلا شدند و به همین خاطر ارزش این فلز زرد رنگ بار دیگر از مرز 1300 دلار برای هر اونس عبور کرد.

به دنبال کاهش قیمت ها در بازارجهانی بهای طلا در بازار تهران نیز باید کاهش پیدا کند. با این حال برخی فعالان بازار نقل می کنند که بازار حداقل تا روز دوشنبه در مقابل کاهش قیمت ها مقاومت می کند.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =