روحیه مردم غزه با وجود 1000شهید و 7000مجروح ،با روز اول هیچ تفاوتی نکرده است

رییس جمهور با بیان اینکه اگر پیش از این تبلیغ دین و مرجع و حل معضلات مردم، دو رسالت سنگین روحانیت بود، امروز اداره کشور و حمایت از حاکمیت و حکومت، باری سنگین و بزرگ بر دوش روحانیت است.

  به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه شنبه در مراسم دیدار روحانیون و علما در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری، افزود: روحانیت معظم و بزرگانی که در حوزه های علمیه تربیت شده اند بعد از انقلاب، بار سنگینی بر دوش دارند.

رییس جمهوری گفت: در هر صورتی که یک روحانی یا غیر روحانی در راس دستگاه اجرایی باشد، از دید مردم بار این حکومت اسلامی بر دوش روحانیت است.

وی با یادآوری اینکه در راس نظام، ولایت فقیه به عنوان بالاترین مقام قرار دارد، افزود: همه قوانین کشور و انتخابات از گلوگاهی به نام شورای نگهبان عبور می کند.

روحانی با تاکید بر اینکه بار رسالت اداره کشور بر دوش روحانیت است، خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا از معضلات عبور کنیم؛ براساس نظرسنجی های انجام شده، در 11 ماه اخیر که مسوولیت اجرایی کشور را بر دوش داشته ام، امید مردم افزایش پیدا کرده است.

رییس جمهوری اضافه کرد: دولت به همراه قوه مقننه و قضاییه و رهبر معظم انقلاب که نظارت بر قوا دارند، در اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی گام های امیدبخشی برداشته اند.

روحانی در ادامه به جنایت های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل ایستادگی مردم فلسطین و غزه در برابر این جنایت ها، انقلاب اسلامی ایران و نفس های گرم امام راحل (ره) و هدایت های رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: در مدت 20 روزی که به طور مدام بر سر مردم غزه آتش ریخته شد، برای نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، تل آویو زیر ضربات موشک مردم مسلمان غزه قرار گرفت؛ فرودگاه این شهر تعطیل و پرواز هواپیماها لغو شد و بیش از چهار میلیون نفر به پناهگاه رفتند.

رییس جمهوری ادامه داد : براساس اطلاعات و اخبار، مردم غزه با وجود شهادت بیش از یک هزار تن و مجروح شدن هفت هزار تن، از لحاظ روحیه با روز اول هیچ تفاوتی نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در سایه فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی و همچنین اتحاد و یکپارچگی می توانیم از همه مشکلات عبور کنیم.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    9 2
    دکتر روحانی نمی خواهید رانت خودرو سازان را بردارید۰۰۰قیمت خودرو سال ۲۰۱۴ میانگین هجده هزار دلار است که با احتساب دلار سه هزار تومانی میشود چهل و هشت میلیون ولی اکنون قیمت پرشیا بیست سال پیش همینه۰۰۰۰۰ منتظر یک حرکت انقلابی از شما برای حمایت از مردم و کسانی که به شما رای دادند هستیم
  • بی نام RO ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    8 9
    از حمایتهای رئیس جمهور از مردم غزه تشکر میکنم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    24 7
    لطفا دست ازسر مردم غزه بردارید چون شما ها هم مانند اسرائیل هستید اگر اسرائیل بر سر ما موشک میریزد شما با حرفهایتان خشم اسرائیل را دو برابر کرده بگذارید ما با مردم اسرائیل در صلح دوستی زندگی کنیم این همه محبتی که به ما دارید برای ملت خود انجام دهید
  • حدیث A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 5
    لطفا اسامی حاضرین در جلسه را بیان کنید