۰ نفر
۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
رمزگشایی جدید از هوش انسان

مهر نوشت:

مطالعات محققان امریکایی نشان می دهد، DNA انسان قادر به تولید نورون های بیشتری نسبت به سایر موجودات بوده و چرایی باهوش بودن انسان را می توان در این موضوع توجیه کرد.

محققان امریکایی دانشگاه دوک مطالعات متفاوتی را در رابطه با DNA و سلول های مغزی انسان آغاز کرده اند که می تواند پاسخ متفاوتی را برای چرایی باهوش بودن انسان ها نسبت به سایر موجودات ارائه کند زیرا انسان ها قادر به یاد گرفتن زبان های مختلف یا حل دشوارترین مسائل ریاضی هستند.

محققان دانشگاه دوک امریکا در مطالعات خود به تزریق DNA و سلول های مغزی انسان به جنین موش ها پرداختند و نتایج بررسی ها ابعاد جدیدی را پیش روی آنها قرار داد.

مغز جنین موش ها با سرعت باورنکردنی به رشد پرداخت که در نتیجه تزریق DNA انسانی بود. محققان معتقدند ژن های رمزگذاری شده توسط DNA باعث بروز چنین وجه تمایزی بین انسان و حیوان می شوند.

انسان و شامپانزه دارای ساختارهای ژنتیکی شبیه به یکدیگر هستند اما محققان در این مطالعات موفق به کشف ۱۰۶ رشد دهنده مغزی شدند که باعث تفاوت میان انسان و شامپانزه می شود. اما تصور می شود ۶ مورد از این توالی ژن ها باعث رشد مغز می شوند. این ذرات را «human-accelerated regulatory enhancers» یا به طور مخففHARE می نامند. تعداد HARE ها نیز از ۱ تا ۶ شماره گذاری شده است.

HARE۵ عجیب ترین توالی کشف شده است زیرا زمانی که این ژن از انسان گرفته و به موش های تزریق شد، مغز موش ها ۱۲ درصد رشد بیشتری را نسبت به زمانی نشان دادند که HARE۵ از شامپانزه ها گرفته شده بود. تحقیقات نشان داد که انسان و شامپانزه تنها در ۱۶ حرف رمزگذاری ژنتیکی متفاوت هستند، به همین دلیل تزریق HARE۵ با تفاوت اندکی در دو گونه جنین موش ها بروز کرد. تحقیقات نشان داد، موش هایی که ژن های انسانی دریافت کرده بودند، باهوش تر هستند. دانشمندان امیدوارند تا از این تحقیقات بتوانند برای درمان بیماری های مغزی استفاده کنند.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    11 2
    ساختار مغز داعشی ها چطور؟
  • hossein IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    1 17
    با سلام همونطور که میدونید انسان حتی امکان استفاده از 10 درصد مغزشم نداره و در اینترنت دیدم که میگن دلفینا امکان استفاده از 20درصد از مغزشونو دارن من به این فکر فرو رفتم که اگه این قضیه حقیقت داشته باشه و با تزریق دی ان ای انسان یه موش باهوش بشه چرا تزربق دی ان ای دلفین به انسان این امکان رو نده؟؟؟
    • سعید A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
      10 1
      به جای اون توهمات فیلم لوسی، یه کم از همین مطالب بخون، البته هدفمند و با کمی برنامه.
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    7 0
    این مغز که گفتی چیه؟؟
    • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      0 0
      همونه که تو آبگوشت کله وپاچه خرد و لهش می کنند که آبگوشتش حسابی مزه دار بشه دایی
  • اا RO ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    2 0
    خیلی خوب بود
  • بی نام A1 ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    2 0
    ها .. درست نمیدونم فکر کنم یه جور خوراکی باشه ..