واحدمرکزی خبر نوشت:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بررسی اوضاع منطقه در جلسه این هفته مجمع گفت: امریکا و عربستان تجزیه کشورها را در دستور کار خود دارند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محسن رضایی در حاشیه جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران افزود: بررسی اوضاع منطقه پیش از دستور جلسه این هفته بود و درباره اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر شد.

وی اضافه کرد: طرحی برنامه‌ریزی شده برای تجزیه سوریه به دو بخش، عراق به سه بخش و یمن به مناطق شمالی و جنوبی وجود دارد. رضایی با اشاره به سخنان معاون رئیس جمهور امریکا گفت: امریکا در صدد تقسیم عراق است و با بروز تحولات جدید سعی می‌کند ناامنی در این منطقه را برای 20 تا 30 سال گسترش دهد. وی با اشاره به بروز اختلاف در هیئت حاکمه عربستان سعودی افزود: با وجود مخالفت مقرن و سعود الفیصل با جنگ با یمن و ارسال نامه رسمی به ملک سلمان، مشخص است که درباره جنگ با یمن، وحدت نظر وجود ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم کنونی عربستان سعودی، تجزیه سوریه و یمن را بر عهده گرفته است و امریکا بدون ترکیه و عربستان، تجزیه عراق را پیگیری می‌کند. رضایی افزود: در این جلسه، بحث هایی تحلیلی درباره اوضاع منطقه انجام شد اما جمع‌بندی خاصی نداشتیم. وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص رسیدگی به اموال مسئولان و طرح استمرار صلاحیت نمایندگان کنونی برای انتخابات آینده گفت: در این باره بحثی نداشتیم. رضایی افزود: طرح استانی شدن انتخابات نیز ظاهراً به صورت استان و شهرستانی شدن انتخابات است و مردم باید به صورت شهرستانی و استانی نمایندگان خود را انتخاب کنند که اگر این گونه باشد به سیاست مجمع نزدیک‌تر است. وی گفت: اگر طرح نمایندگان برای استانی شدن انتخابات صرف استان باشد با دیدگاه ما متفاوت است و اکنون نمی توان در این باره نظر صریح داد.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =