مدیر مرکز خبر و اطلاع رسانی حوزه های علمیه با بیان این که به صورت نرم افزاری و اعتقادی بر روی نسل جوان کار نشده، گفت: متولیان فرهنگ دینی و تربیتی جامعه از جمله حوزه و آموزش و پرورش، باید برای تربیت دینی آینده سازان جامعه، چاره اندیشی کنند تا فاجعه تربیتی رخ ندهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، حجت الاسلام و المسلمین حسن مولایی پیش از ظهر امروز در نشست« ظرفیت های رسانه ای حوزه و آموزش و پرورش» در قم با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی نسل جوان به ویژه دانش آموزان گفت: دشمن به نسل جوان طمع کرده و باید در مقابل هجوم فرهنگی و اعتقادی آنها ایستاد و داشته های اعتقادی را به جوانان منتقل کرد.
مدیر مسئول خبرگزاری حوزه تربیت دینی نسل جوان را یکی از اهداف بلند امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: بعد از گذشت 36سال از انقلاب اسلامی، شاخص های تربیتی مناسب نیست و همه کسانی که در حوزه فرهنگ سهم دارند، مسئول هستند.
مدیر مرکز خبر و اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه ادامه داد: علی رغم وجود تدین در نسل جوان، آنان از نسل گذشته فاصله گرفته‌اند و حتی این مسئله به درون خانه ها نیز نفوذ کرده، به طوری که پدر و فرزند به لحاظ اعتقادی و فرهنگی فاصله زیادی با یکدیگر دارند، البته شاید در فضای عمومی و رسانه ای این مسئله پر رنگ نباشد، اما کارشناسان تربیتی این مسائل را به خوبی می ببیند.
مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه با تاکید بر این که نهادهای تربیتی به وظایف خود، به خوبی عمل نکرده اند تصریح کرد: در دهه چهارم انقلاب نتوانسته ایم، مسائل اعتقادی و فرهنگی را همانند اوایل انقلاب به نسل جوان منتقل کنیم، در همین راستا مسئله حجاب و عفاف به چالشی اساسی در جامعه تبدیل شده است.
حجت الاسلام و المسلمین مولایی با بیان این که به صورت نرم افزاری و اعتقادی بر روی نسل جوان کار نشده یادآور شد: متولیان فرهنگ دینی و تربیتی جامعه از جمله حوزه و آموزش و پرورش باید برای تربیت دینی آینده سازان جامعه چاره اندیشی کنند تا فاجعه تربیتی رخ ندهد.
وی در ادامه بر لزوم ظرفیت شناسی حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این دو نهاد باید ظرفیت های یکدیگر را بشناسند تا بتوانند با تعامل و همکاری هدفمند، به تربیت دینی دانش آموزان و جوانان بپردازند.
این استاد حوزه به ظرفیت های حوزه و آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و ادامه داد: وجود صدها مدرسه علمی، پژوهشی و تبلیغی که می توانند خدمات زیادی را به آموزش و پرورش ارائه دهند، تنها بخش اندکی از ظرفیت های عظیم حوزه است.
مدیر مسئول خبرگزاری حوزه اضافه کرد: وجود 13 میلیون دانش آموز، 105 هزار مدرسه و بیش از یک میلیون فرهنگی نیز بزرگترین ظرفیتی است که می توان از آن به خوبی بهره برداری کرد، لذا حوزه و آموزش و پرورش باید از ظرفیت های یکدیگر به خوبی استفاده کنند.
وی همچنین بر ضرورت همکاری رسانه ای حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این نهاد مهم علمی- تربیتی باید به «میقات رسانه ای» و ایجاد یک رسانه مشترک، علاوه بر توسعه همکاری ها، محتوای تولیدی حوزه را به فرهنگیان و دانش آموزان انتقال دهند.
حجت الاسلام و المسلمین مولایی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تبادل اطلاعات از طریق ظرفیت های رسانه ای بین حوزه و آموزش و پرورش، گام های مؤثری در زمینه تربیت دینی دانش آموزان برداشته شود؛ تا دشمن نتواند نسل جوان را منحرف و از اسلام و انقلاب جدا کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =