تسنیم به نقل از استاد اقتصاد توسعه دانشگاه ناتینگهام نوشت: : طی سال های آینده و در حالی که فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تکمیل می شود اثرات اقتصادی این تصمیم بر انگلیس به تدریج ظاهر خواهد شد.

الیور موریسی در خصوص نتایج اقتصادی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا گفت: من فکر نمی کنم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در میان مدت اثرات بسیار ناگواری داشته باشد با این استثنا که در اثر بی ثباتی سیاسی در انگلیس طی حداقل شش ماه آینده شاهد بی ثباتی هایی در بازار خواهیم بود.

وی افزود: طی سال های آینده و در حالی که فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تکمیل می شود اثرات اقتصادی این تصمیم بر انگلیس به تدریج ظاهر خواهد شد.

موریسی در خصوص نتایج انتخابات آمریکا بر وضعیت اقتصاد جهانی گفت: انتخابات آمریکا می تواند اثرات مهمی بر بازار و نرخ ارز داشته باشد اما تنها در صورتی که ترامپ به پیروزی برسد شاهد اثرات مهمی در سطح جهانی خواهیم بود.

وی در خصوص آثار تحولات اقتصاد جهانی بر اقتصاد ایران گفت: به لحاظ اقتصادی فکر نمی کنم این موضوع اثر مهمی بر ایران داشته باشد. البته اگر ترامپ پیروز شود تبعات سیاسی چندی در پی خواهد داشت.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =