مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان به عنوان عامل مرگ یک توله خرس قهوه‌ای که در سیزدهم شهریور در حاشیه پارک ملی گلستان از پای درآمده بود، معرفی شدند.

این خرس بخاطر عبور از فاصله 300 متری منطقه حفاظت شده لوه، توسط رئیس اداره پارک ملی گلستان و بدون نظارت دامپزشک مورد اصابت سرنگ بیهوشی قرار گرفت تا از منطقه دور شود اما قبل از اثر کردن داروهای بیهوشی به دلیل ضرب و شتم با چوب کشته شد.

این فیلم را ببینید: مرگ دلخراش خرس قهوه‌ای به دست مسئولان محیط‌زیست گلستان

خیلی تکان دهنده است. آنکه چوب به دست دارد نه یک جانی و قاتل و شکارچی بلکه ماموری است که برای حفاظت از نادرترین بقایای حیات وحش این سرزمین گمارده شده است. بی رحمی و خشونت در مقابل یک توله خرس و قتل آن از طرف ماموران محیط زیست استان گلستان ادامه سناریوهای پیوسته‌ای است که مدیران این استان بدون کوچکترین حس مسئولیتی نسبت به پاسداری از گلستان ایران، افتاده‌اند به جان این خطه از کشور تا آن را شبیه بقیه ایران کنند کویر و پر از زباله و دود و گرد و خاک.

آنانی که جنگل‌های منطقه را بی‌رحمی با اره‌های برقی قتل عام می‌کنند، آنانی که پلنگ در اسارت را با افتضاح رها کرده و مرگش را پنهان کردند، آنانی که آب میانکاله را با سدهای فراوان بستند و حالا تز لایروبی می‌دهند، آنانی که بعد از سیل 80 پارک گلستان به جان جنگل‌های منطقه افتادند تا شکم کارخانه نئوپان سازی گرگان را پر کنند، آنانی که اطراف پارک گلستان خندق کندند و دشت میزابایلو را شخم زدند تا توجیهی برای جابجایی مشتی اسکناس بتراشند، آنانی که جاده گلستان را از 8 متر به 50 متر تعریض کردند، آنانی که سالهاست در کمین‌اند تا آشوراده را هولوپی بالا بکشند و به بهانه گردشگری تنها مامن پرندگان شرق خزر و زیستگاه فوک خزری و ماهیان خاویاری را با فاضلاب و پلاستیک و ساختمان جایگزین کنند.

آنانی که برای تله کابین سازی در جنگل از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند، آنانی که پتروشیمی در ترکمن صحرا بنا گذاشتند، آنانی که زیباترین تالاب ساحلی ایران را در گمیشان با احداث کانال پرورش میگو به بیابان تبدیل کردند، آنانی که نهارخوران را حیاط خلوت ویلاهای میلیاردی خود کرده‌اند، آنها به یک کلام لایق پاسداری از گلستان ایران نیستند.

ما وظیفه داریم از آنها به دادگاه شکایت کنیم و بستانیم حق امروز و فردای این خاک را طبق اصل 50 قانون اساسی. از آقای روحانی هم بخواهیم که مدیریت این استان را به مقاماتی شایسته بگمارد که بدانند ارزش این سرزمین سبز را، تا آیندگان مجبور نباشند در افسانه‌ها دنبال گلستان بگردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    1 0
    حالا اضافه کن امواج مشکوک در آزادشهر واطراف را به موجی وتوهمی اشارت میدهند