ایسنا نوشت: دولت پاکستان پس از ناآرامی های اخیر در پایتخت برای آرام کردن اوضاع و ممانعت از ناآرامی های بیشتر و برقراری مجدد نظم عمومی از ارتش خواست در پایتخت مستقر شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از درخواست دولت پلیس و نیروهای مسلح ارتش پاکستان امروز(یکشنبه) در خیابان‌های اسلام آباد  مستقر شده‌اند تا از بازگشت ناآرامی به شهر جلوگیری کنند. از ششم نوامبر سال جاری میلادی اعضای گروهی موسوم به " جنبش لبیک یا رسول الله پاکستان" در بخش‌های از شهر دست به تحصن زده و باعث ایجاد اختلال در حرکت مردم و خودروها شده بودند.

پیشتر، حدود ۸۵۰۰ نیروی ویژه پلیس و شبه نظامی تلاش کردند که بزرگراه را باز کنند اما در پی ورود موج جدیدی از معترضان به صحنه، ناچار به عقب نشینی شدند. پلیس و نیروهای امنیتی سعی کردند که با استفاده از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی تظاهرات کنندگان را پراکنده کنند که معترضان با پرتاب سنگ به آنها حمله کردند. براساس گزارش‌ها ۶ تن در جریان این درگیری ها کشته و ۱۹۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس دستور وزارت کشور پاکستان، دولت فدرال اجازه دارد که نیروهای کافی برای کنترل قانون و نظم در پایتخت تا زمانی که اطلاعیه بعدی صادر شود، مستقر کند.

این درحالیست که دسترسی به شبکه های تلویزیونی خصوصی و رسانه‌های اجتماعی چون فیسبوک، توئیتر و یوتیوب هنوز هم محدود است.

پلیس در کراچی نیز اعلام کرد که حدود ۲۰۰ معترض اقدام به بستن یک مسیر اصلی در این شهر کرده و در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان دست کم ۲۷ تن زخمی شدند که ۲۲ تن از آنها با شلیک گلوله آسیب دیده‌اند.

معترضان - که در بزرگراه فیض آباد دست به تحصن زده‌اند - زاهد حمید، وزیر دادگستری، را به توهین به مقدسات متهم کرده‌د و خواهان برکناری او هستند.

معترضان، وزیر دادگستری را به خاطر حذف لقب پیامبر اسلام (عبارت "خاتم الانبیا") در متن قسم نمایندگان جدید مجلس مورد انتقاد قرار داده و به توهین به مقدسات متهم کرده‌اند.

زاهد حمید با عذرخواهی از بابت حذف این قسمت، آن را ناشی از یک خطای سهوی دانسته ولی عذرخواهی وی تاثیری در آرام شدن اوضاع نداشته است.

به گزارش رسانه های پاکستان، معترضان به منزل زاهد حمید در ایالت پنجاب هم حمله کرده‌اند؛ هنگام حمله او و خانواده‌اش در منزل حضور نداشتند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =