مریم حیدرزاده با بیان اینکه فیلم‌های عاشقانه را بسیار دوست دارد، خاطره‌ای از فیلمی که با هانی نوروزی دیده است تعریف کرد و درباره کارگردان مورد علاقه‌اش گفت: «استاد مهرجویی اولین انتخاب من هستند و تقریبا اکثر کارهایشان را دوست دارم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مریم حیدرزاده ترانه‌سرا و نقاش نام آشنا، پس از دوری طولاتی مدتی که از عرصه هنر و موسیقی داشت، با انتشار آلبوم شعر و دکلمه‌اش با عنوان «آبرنگ» و برپایی یک نمایشگاه نقاشی، فعالیت فرهنگی خود را از سر گرفته است.

او که در اشعار و دکلمه هایش همیشه ردپای سینما و فیلم های سینمایی به چشم می خورد، درباره علاقه اش به این حوزه گفت: «خیلی به سینما علاقه‌مند هستم و دوست دارم فیلم را در سینما نگاه کنم نه اینکه سی دی آن را در خانه ببینم، لذت جشنواره یا سالن سینما بسیار خوب است. حس تماشاگران، پرده نقره‌ای و آن وسعتی که وجود دارد برایم بسیار جذاب است، در خانه محدودیت وجود دارد اما در سینما هیجان بسیار بیشتری وجود دارد و انگار همه چیز درشت‌تر و بزرگ‌تر است.»

این هنرمند با بیان خاطره ای از فیلمی که با فرزند هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس دیده است، درباره ژانر مورد علاقه‌اش در سینما گفت: «هانی نوروزی پیش من بود و از آنجایی که من خیلی او را دوست دارم و روی حرفش نه نمی‌آورم، به من گفت مریم بریم سینما و من گفتم فیلم عاشقانه‌ای که من دوست داشته باشم روی پرده نیست؛ من همیشه انتخابم فیلم عاشقانه است و متاسفانه خیلی کم در ایران ساخته می‌شود و سال‌هاست که خلا آن را داریم. هانی برای من فیلم «دراکولا» را انتخاب کرد و خلاصه چشمتان روز بد نبیند، وقتی فهمیدم گفتم هانی به من رحم کن و خلاصه چون نمی‌توانستم روی حرفش، حرف بزنم فیلم را دیدم البته بیشتر گذاشتم که او ببیند و من حواسم را متمرکز بر چیزهای دیگری می‌کردم. اصلا ژانر مورد علاقه من نبود و هیچ ارتباطی با کمدی برقرار نمی‌کنم.»

حیدرزاده درباره فیلم‌های عاشقانه مورد علاقه‌اش اضافه کرد: «من فیلم «اینجا بدون من» آقای توکلی را خیلی دوست دارم و آخرین اثر عاشقانه‌ای که دیدم «در دنیای تو ساعت چند است» بود و از آنجایی که خیلی خانم حاتمی را دوست دارم و چهره مورد علاقه من در سینمای ایران هستند بسیار این فیلم را دوست دارم.

او درباره علاقه اش به تراژدی های سینما و کارهایی مانند آثار اصغر فرهادی توضیح داد: «به تراژدی هم علاقه‌مند هستم و کارهای آقای اصغر فرهادی به خصوص «جدایی نادر از سیمین» را خیلی دوست دارم که شاید به خاطر بازی زیبای لیلا و آقای معادی است؛ مثلا «برف روی کاج‌ها» آقای معادی را هم خیلی دوست داشتم و لطف کردند من را به اکران خصوصی فیلم هم دعوت کردند. «فروشنده» آقای فرهادی را هم دوست دارم اما نه در اندازه «جدایی...».»

این ترانه سرا درباره اقبال عمومی گسترده ای که نسبت به فیلم «جدایی ...» شد توضیح داد: «به نظرم تعداد افرادی که می‎توانند با اثر همذات‌پنداری کنند در جامعه بیشتر است و کار روان، زلال و قابل درک‌تری نسبت به سایر کارهایشان است.»

حیدرزاده در پایان در مورد کارگردان های مورد علاقه‌اش در سینما گفت: «استاد مهرجویی اولین انتخاب من هستند و اکثر کارهایشان را دوست دارم مانند «درخت گلابی»، «لیلا» و «هامون» که بی‌نظیر است و پس از آن هم آقای فرهادی، مابقی کارگردان ها هم کارهایشان را به صورت پراکنده دوست دارم مانند «اینجا بدون من» آقای توکلی.»

مشروح گفتگوی مریم حیدرزاده در کافه خبر خبرآنلاین به زودی منتشر خواهد شد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    5 0
    چطوری میتونن فیلم ها رو تحلیل کنن؟ واقعا برام سوال شد؟ فقط از طریق صدا؟ خبرآنلاین ایکاش این سوال رو هم ازشون می پرسیدین برام عجیب سوال شد.
    • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      1 0
      واقعاً بالاخره ما نفهمیدیم ایشون نابینای کامل هستند یانه ؟؟؟؟ نقاشی میکنند آن هم با چه دقتی که بینا هم نمیتواند ؟؟؟؟ فیلم نقد میکنند بقول شما از صحبتها ؟؟؟؟