تشریح عملکرد ثبت احوال استان در دولت تدبیر و امید

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت تدبیر و امید ۲۰۷ هزار نفر کارت هوشمند ملی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،سید محمدعلی تقوی به عملکرد اداره‌کل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار کرد: از کارت هوشمند به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک یاد می‌شود که بسیاری از خدمات دولت الکترونیک از طریق این کارت قابل ارائه است. کارت هوشمند یک کار چند منظوره است که خدمات چندین کارت همانند گواهینامه، پایان خدمت، کارت سلامت و امور بانکی را یکجا انجام می‌دهد.

تقوی تصریح کرد: کارت هوشمند ظرفیت و حافظه بسیار بالا و اطلاعات زیادی را می‌تواند در خود جای دهد، به طور مثال وقتی برای یک کار بانکی مراجعه می‌کنیم کارت هوشمند ملی فرد در اختیار متصدی بانک قرار می‌گیرد و دیگر نیازی به همراه بردن کپی مدارک نیست.

وی گفت: تا قبل از سال ۹۲ کلاً در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ کارت در استان صادر شده بود که در دولت تدبیر و امید ۲۱۱ هزار نفر برای کارت هوشمند ثبت‌نام کردند که تاکنون برای ۲۰۷ هزار نفر از آنان کارت هوشمند ملی صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این دولت صدور کارت هوشمند ملی پیگیری شد، اظهار داشت: امن‌ترین کارت، کارت هوشمند ملی است که به هیچ‌وجه قابل جعل و سوء استفاده نیست.

تقوی اضافه کرد: در سال ۹۶ حدود ۱۵۰ هزار نفر دیگر را برای کارت هوشمند ملی ثبت‌نام می‌کنیم و این کارت برای افراد بالای ۱۵ سال صادر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۵۴۰ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد واجد شرایط برای دریافت کارت هوشمند ملی هستند که از این تعداد ۲۱۱ هزار نفر برای این کارت ثبت‌نام کرده‌اند که بالاتر از نرم کشوری است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه کلیه کارها در این اداره‌کل به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: هیچ خدمتی در ثبت‌احوال استان به شکل فیزیکی و دستی انجام نمی‌گیرد و تمام خروجی‌ها مکانیزه است از جمله؛ شناسنامه، کارت هوشمند و انواع گواهی فوتی و تجرد.

تقوی تصریح کرد: ارائه خدمات هویتی از سند محوری به مکان محوری تبدیل شده است، بطوریکه قبلاً برای دریافت خدمات ثبت احوال مثلاً برای صدور شناسنامه باید به اداره محل مراجعه می‌شد، اما اکنون با آرشیو اسناد هویتی استان امکان ارائه خدمات در هر نقطه از کشور و در محل سکونت، فراهم شده است.

وی افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار سند تنظیمی شامل اسناد ولادت و وفات در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد آرشیو الکترونیکی شده است و هم اکنون به صورت الکترونیکی این خدمات ارائه می‌شود و دسترسی فیزیکی به اسناد هویتی در تمام ادارات ثبت احوال استان حذف گردیده است.

 

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: این اطلاعات در شبکه امن داخلی ثبت شده است و بدون مراجعه به آرشیوهای بایگانی فیزیکی اطلاعات سجلی افراد ثبت و به موقع در اختیار صاحبان اسناد قرار می‌گیرد و کلیه این اسناد در دولت تدبیر و امید به صورت الکترونیکی آرشیو و ثبت شده است.

تقوی افزود: برای اینکه این کار آرشیوی انجام بگیرد نیازمند شبکه قوی بودیم که پهنای باند شبکه ارتباط داخلی ثبت احوال را ۶ برابر افزایش دادیم، به گونه‌ای که سرعت انتقال اطلاعات تقریباً از ۳۰ دقیقه به ۵ دقیقه کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین برای بالا بردن کیفیت و جلوگیری از قطع مرتب شبکه اقدام به راه‌اندازی شبکه فیبرنوری در اداره‌کل ثبت احوال استان کردیم که تاکنون پنج نقطه استان یعنی ۷۰ درصد اسناد هویتی تحت پوشش این شبکه قرار گرفته است و خدمات هویتی با سرعت و کیفیت بالا در ادارات ثبت احوال ارائه می‌شود.

این مسوول افزود: کل ادارات ثبت احوال استان در سال ۹۶ تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار خواهد گرفت که اجرای کامل این پروژه به ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

 

تقوی تاکید کرد: خدمات به صورت الکترونیکی با سرعت بالا و کیفیت بالاتر ارائه می‌شود که ما در اداره‌کل ثبت احوال هم پهنای باند را ارتقاء دادیم و هم امنیت شبکه را تضمین کردیم.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از کارهای اصلی که در دولت تدبیر و امید در ثبت احوال صورت گرفت، فراهم نمون زمینه برگزاری انتخابات الکترونیکی برای دولت بوده که بدون ثبت احراز هویتی و پایگاه جمعیتی ثبت احوال، امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی میسر نمی‌گردید.

تقوی بیان کرد: بالای ۹۰ درصد حوزه‌های رأی گیری در انتخابات مجلس سال گذشته به صورت آنلاین به پایگاه و شبکه احراز هویت ثبت احوال وصل گردیده بود که با شبکه احراز هویت امکان هر گونه سوء استفاده از اسناد هویتی در انتخابات ناممکن گردیده بود.

وی افزود: در انتخابات پیش‌رو همچنین ثبت احوال در راستای برگزاری انتخابات نقش موثری ایفا می‌نماید.

این مسوول در ادامه با اشاره به عملکرد ثبت احوال در خصوص صدور شناسنامه‌های مکانیزه، گفت: ۴۵۰ هزار شناسنامه دستی در اختیار مردم بوده که در دولت تدبیر و امید ۲۲۸ هزار از این شناسنامه‌ها تبدیل به مکانیزه شده است.

وی گفت: به طور کلی تاکنون در ثبت احوال استان حدود ۵۰ درصد شناسنامه های مکانیزه شده مربوط به دولت یازدهم است و در واقع در این دولت به اندازه کل دولت‌های قبل در این رابطه کار صورت گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =