خبرگزاری صدا و سیما نوشت: در آستانه سفر پاپ فرانسیس، شش کلیسای کاتولیک در شیلی طی سه روز هدف حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد جدیدترین حمله در سانتیاگو - پایتخت شیلی- رخ داد. گفته می‌شود روی دیوار این کلیسا جمله «مرگ بر پاپ» نوشته شد.

پاپ طی سفری شش روزه به پرو و شیلی سفر می‌کند. شیلی و پرو دو کشوری است که با چندین رسوایی مربوط به آزار و اذیت جنسی از سوی کشیش‌های کلیسا‌های کاتولیک مواجه شده اند.

لوسیا نیومن خبرنگار الجزیره انگلیسی در آمریکای لاتین گزارش داد قبلا افراد زیاد سرودی را در کلیسای اوسورنو در تمجید از کشیش‌های آن‌ها می‌خواندند، اما اکنون شمار کمی از مردم حاضرند سرودی را در تمجید از کشیش خوآن باروس بخوانند که سه سال پیش پاپ فرانسیس او را منصوب کرد.

در مقابل این کلیسا، افرادی تجمع کرده اند که خواستار استعفای این کشیش هستند که به سرپوش گذاشتن بر آزار و اذیت‌های جنسی کودکان در شیلی از سوی یک کشیش متهم شده است. ممکن است پاپ به افراد لبخند بزند، اما پاسخ مثبتی دریافت نخواهد کرد.

این یکی از مهمترین کلیسا‌های کاتولیک در شیلی محسوب می‌شود، اما در حال حاضر این مردم می‌گویند از پاپ ناراحت و خشمگین هستند.

سیلوانا گونزالس پاپ را به نادیده گرفتن وعده هایش متهم کرده است.

او گفت: «واتیکان همچنان بر پرونده‌های آزار و اذیت این افراد سرپوش می‌گذارد. ما آن سخت گیری را که باید از پاپ می‌دیدیم هنوز مشاهده نکرده ایم. غیر قابل قبول است که کشیش‌هایی همانند کشیش خوآن باروس کشیش کلیسای اوسورنو بر روی آزار و اذیت‌های جنسی انجام شده سرپوش می‌گذارند.»

در حالی که اعتراضات در مقابل کلیسا ادامه دارد ما توانستیم با کشیش باروس در پارکینگ کلیسا صحبت کنیم، اما او ارتکاب هر گونه اشتباه را رد کرد. او همچنین از پاسخ دادن به سوالی درباره استعفای خود خودداری کرد.

خوآن کارلوس کروز که خود را یکی از نجات یافتگان می‌نامد، یکی از کسانی است که کشیش فرناندو کاناریما را به تسهیل آزار و اذیت‌ها علیه افراد متهم می‌کند. گفته می‌شود این کشیش چندین تن از شاگردان خود را مورد آزار و اذیت قرار داد.

کروز گفت: «شواهد زیادی در این زمینه وجود دارد. پاپ تاکنون به این موضوع اذعان نکرده است. مردم فقط حرف می‌زنند از عمل کردن خبری نیست.»

پدرو سالیناس که نویسنده و یکی از قربانیان این آزارهاست، گفت: «تاکنون چیزی که شاهد آن بوده ایم یک سری ژست و مانور بوده است که هدف از آن بهبود وجه کلیساست.»

اما این چیزی نیست که سبب خشنودی قربانیان شود. این افراد می‌گویند همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند تا صدایشان شنیده شود و واتیکان و رهبرش پاسخ گو باشند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نظر ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 1
    تمام دنیا دارند کلیساها رو میفروشند و جای نگرانی نیست .