افزایش ۲۳ درصدی صادرات در استان زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در ۹ ماهه امسال میزان صادرات ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش‌یافته است.

به گزارش خبرآنلاین؛ ناصر فغفوری در جلسه کارگروه توسعه صادرات افزود:  ۸۰ درصد این صادرات کالاهای صنعتی، ۱۰ درصد مواد معدنی و شش درصد هم در بخش کشاورزی است.

به گفته وی، کالاهای استان زنجان به ۴۷ کشور دنیا صادر می‌شود و خوشبختانه صادرات فرش و چاقو هم از گمرک استان زنجان انجام می‌شود.

فغفوری با اشاره به تراز تجاری کشور، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال میزان صادرات کشور ۳۱.۶ میلیارد دلار و میزان واردات ۳۷.۵ میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: صادرات با مبدأ تولید از استان زنجان در ۹ ماهه برابر با ۳۴۲ میلیون دلار است که نسبت به ۲۵۰ میلیون دلار محقق شده سال گذشته در مدت‌ زمان مشابه ۲۳ درصد افزایش داشته است.

فغفوری ابراز کرد: سهم استان زنجان صادرات کشور ۱٫۳ درصد است و تا پایان سال جاری صادرات کالا از استان افزایش می‌یابد.

وی گفت: استان زنجان دارای ظرفیت‌های خوبی درزمینه صادرات استان است و برخی واحدهای تولیدی صادرات خود را از گمرک سایر استان‌ها ی دیگر انجام می‌دادند ولی در حال حاضر بسیاری از کالاها از استان زنجان صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: چند شرکت بزرگ صادرات خود را از سایر گمرکات صورت می د هند که این میزان صادرات به‌نوبه خود بخشی از سهم صادراتی استان زنجان را شامل می‌شود.

فغفوری با بیان اینکه ارزش هر تن کالای صادراتی استان بیش از یک هزار و ۹۵۵ دلار است و این نشان می‌دهد، ابراز کرد: مقصد صادراتی این استان از ۳۴ کشور به ۴۷ کشور افزایش پیداکرده که این کشورها شامل عمان، تایلند، بحرین، استرالیا و کشورهای دیگر هستند.

وی افزود: هدف‌گذاری انجام شده برای صادرات در ۹ ماهه برای استان ۲۸۵ میلیون دلار بوده که با تحقق ۱۲۰ درصدی ۳۴۲ میلیون دلار صادرات انجام شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =