حضور پنج هزار باشگاه در دومین جام باشگاه‌های کتابخوانی ایران

دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با حضور نزدیک به پنج هزار باشگاه، در 100 شهر و روستای کشور در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم حیدری، دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتابخوانی، با اعلام حضور نزدیک به پنج هزار باشگاه در این دومین دوره این جام گفت: «تا کنون در 80 شهر و 20 روستای متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی، کارگاه آموزشی تشکیل شده است. مبنای انتخاب شهرهای شرکت‌کننده، حضور در دوره‌های پیشین پایتخت کتاب ایران بوده است و 20 روستای برگزیدۀ دوره‌های قبلی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب نیز در این دوره از جام باشگاه‌ها شرکت دارند.»

او افزود: «مبنای روستاهای شرکت‌کننده، برگزیدگان سه دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب بوده است. مدرسان پس از یک دوره 16 ساعته، به شهرهای مختلف فرستاده شدند و کار آموزش متقاضیان و تأسیس باشگاه‌های کتابخوانی را انجام دادند.»

به گفته حیدری، فهرست کتاب‌های جام باشگاه‌ها تدوین و منتشر شده و مربیان باشگاه‌ها می‌توانند سفارشات کودکان و نوجوانان عضو باشگاه‌ها را از طریق کتابفروشی‌های شهرهای خود تهیه کرده و کتاب‌ها را با 50 درصد تخفیف به دست اعضا برسانند.

او همچنین گفت: «باشگاه‌های روستاها و شهرهایی که کتابفروشی ندارند، می‌توانند ازطریق سایت خانه کتاب، کتاب‌های مورد نظر خود را به‌صورت اینترنتی سفارش دهند.»

حیدری در پایان گفت: «مراسم پایانی جام باشگاه‌ها به‌صورت هماهنگ در آبان ماه و همزمان با هفتۀ کتاب جمهوری اسلامی ایران، در شهرهای شرکت‌کننده برگزار می‌شود و آیین پایانی دومین دورۀ جام باشگاه‌های کتابخوانی نیز در آذر ماه برگزار خواهد شد.» 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =