وزیر ورزش و جوانان طی یادداشتی ماموریت‌های حوزه ورزش در دولت دوازدهم را تشریح کرد.

مسعود سلطانی فر/ وزیر ورزش و جوانان: اعتقاد راسخ دارم این مردم شایسته آزادی، امنیت ، داشتن نشاط ،رفاه اجتماعی و بسیاری دیگر از مواهب الهی هستند .
ما طعم تلخ تورم را با ذره ذره وجودمان چشیده ایم و تخریب اقتصاد کشور و بیکاری و بدبینی به فردا را در سالهای نه چندان دور لمس کردیم.

اما آن روزها پایدار نماند و مردم در سایه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی یعنی مردم سالاری دینی ، در خرداد ۱۳۹۲ رویه اعتدال ، تدبیر وامید را در سایه انتخابی صحیح و اصلح برگزیدند

دولت یازدهم آقای روحانی ارزش اعتماد مردم به نظام را به خوبی می دانست و با سرعت و به رغم دست اندازهای متعدد بر جای مانده و ایجاد شده شروع به آوار برداری آن‌ سال‌های سیاه کرد و زیرساخت‌های لازم را برای بازگشت کشور به مسیر توسعه فراهم کرد

برجام به عنوان دستاورد مهم و موتور محرک جهش دیپلماسی ایران که مانع اجرای برنامه‌های جنگ‌طلبان خارجی شد ، بیمه سلامت همگانی به عنوان بزرگترین پروژه اجتماعی‌ دولت یازدهم ، حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از رکود، جذب سرمایه گذاری خارجی ، حفظ آزادیهای جوانان و ادامه فعالیت شبکه های اجتماعی ، حفظ کرامت و منزلت مردم و بویژه زنان و هنرمندان ، مهار تورم و افزایش رشد اقتصادی از جمله دستاوردهای درخشان دولت یازدهم بود .

مهر تایید مردم بر مشی اعتدال در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۴ با رای اعتماد به لیست امید به خوبی هویدا بود و سرانجام در اردیبهشت ۹۶ ، مردم علاقمند به نظام گام سوم را محکم تر برداشت و اقای دکتر روحانی با آرایی چشمگیر به عنوان منتخب ملت ، عهده دار مسئولیت دولت داوزدهم شد .

خدمت کردن در دولتی برخاسته از رای قاطع مردم ، افتخاری بزرگ است ؛ این فرصت از دولت مرحوم آیت الله هاشمی و در زمانی که جوانی بیست و شش ساله بودم ،نصیبم شد. امروز در اوج بلوغ نظام و انقلاب عزیزمان و در دولت تدبیر وامید فرصت خدمت به جامعه ورزش و جوان را با نظر برادر عزیزم دکتر روحانی و اعتماد ارزشمند نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به مدت هشت ماه در دولت یازدهم یافتم .

اکنون با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت و با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدان نستوه و شهدای گرانقدر رجایی و باهنر ؛خدا را شکرگزارم بازهم فرصت خدمت از سوی رئیس جمهور که مردم با رای قاطع خود ،بر ادامه مشی اعتدال و امید و تدبیر صحه گذاشتند نصیب من شد. این که انسان در موقعیت خدمتگذاری و باب الحوائجی مردم قرار می گیرد؛ توفیق بزرگ و ‏ارزشمندی است و امیدوارم در این راه سربلند باشیم.‏

امیدوارم همچنانکه در ۹ ماه گذشته در محورهای مختلف به منظور اصلاح امور قدم هایی را برداشتیم ، در چهار سال پیش رو نیز گره های مختلف جوانان و ورزش کشور را با کمک همه همکاران وزارت، همچنین اعضای محترم دولت، ‏نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، رسانه های مختلف، پیشکسوتان، قهرمانان و همه دلسوزان عرصه ورزش باز کنیم .

آنچه مسلم است بر اساس بررسی های کارشناسان و دیدگاه های رسانه مهمترین مطالبات مردم از وزارت ورزش و جوانان در دولت دوازدهم ، تکمیل پروژه­های ورزشی نیمه تمام ، توسعه فضاهای ورزشی در دسترس و ارزان برای انجام فعالیت های ورزشی ، حمایت بیشتر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی و ارایه تسهیلات بهتر برای آنان ، سالم­سازی فضای ورزشگاه­ها و اماکن ورزشی و فراهم­سازی امکان حضور خانواده ها در ورزشگاه­ها ، تسهیل قوانین و فرایندها برای سرمایه گذاری و شفاف سازی فرصت­های سرمایه­گذاری در ورزش ، توجه به توسعه زیرساخت­های اختصاصی ورزش بانوان ، فراهم کردن فرصت­های ظهور و بروز استعدادهای جوان در جامعه در عرصه­های مختلف ، تقویت و بهبود تسهیلات برای زوج های جوان و رسیدگی به حل مشکل اشتغال جوانان است

موضوعاتی که تنها با حمایت همه دوستداران نظام در مجلس و دولت ، رسانه ها و البته تایید و همراهی مردم و جوانان عزیز میسر می شود .

در دوره جدید در نظر دارم ثبات و آرامش خوبی را که در عرصه ورزش کشور به وجود آمده است ؛با تمام توان حفظ کنم .

بدون شک تعامل و کار ما بر اساس ضوابط و مسائل ‏قانونی صورت می گیرد و باور من این است که با استفاده از ظرفیت همه دلسوزان و دست اندرکاران ورزش کشور در همه وزارت خانه ها ‏و دستگاه های دولتی، می توان از امکانات موجود استفاده بهینه کرد و ضریب بهره وری را بالا برد.‏

تلاش می کنیم در عرصه ورزش همگانی، گشایش بیشتری را برای حضور همه مردم برای مشارکت در برنامه های ورزشی فراهم کنیم و همچنین در عرصه ورزش درصددیم دستاوردهای دولت یازدهم را در دولت دوازدهم توسعه دهیم.‏

در بخش ورزش بانوان در همه ابعاد چه در بخش حضور بانوان در سمت های مدیریتی در ستاد و صف و چه در بخش ‏حضور بانوان در مسابقات بین المللی قدم های اساسی تر و بیشتری بر می داریم.

‏توسعه ورزش روستایی و عشایری و همچنین ورزش جانبازان و معلولین مورد تاکید است. با بسيج امكانات و پشتيباني مناسب، می توانیم حضور آبرومندي در جام جهاني۲۰۱۸ فوتبال در روسیه داشته باشيم، حتی در حال برنامه ريزي براي حضور آبرومند در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ هستیم.

یکی از اهداف مهم حوزه ورزش این است که كه در المپيك علاوه بر ۴ رشته اي كه تا كنون در آن صاحب مدال شديم بتوانيم در ۲ تا ‏‏۳ رشته ديگر هم مدال بگيريم چرا كه معتقدیم پتانسيل آن وجود دارد و ‏به اميد خدا در المپيك ۲۰۲۰، هم تعداد مدال ها و هم رشته هاي مدال آور ما افزايش خواهند داشت .

رسیدگی و حمایت بیشتر به فدراسیون­ها و هیأت­های ورزشی و توجه به استقلال آن­ها ، مبارزه با فساد و ناهنجاری ها در ورزش با حمایت از اجرای کامل نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور ، فعال­سازی ظرفیت های اقتصادی ورزش با مشارکت بخش خصوصی ، حمایت از تولیدکنندگان ورزشی و کارآفرینان حوزه ورزش و در بخش جوانان افزایش تعداد خانه های جوانان و رساندن تعداد سمن های جوانان به ۵۰۰۰ تا سال ۹۹ ، حمایت از تأسیس و فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه ورزش و کارآفرینان جوان ، افزایش تعداد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج از ۲۰۰ به ۱۰۰۰ تا سال ۹۹ و تامین کمک های فنی- اعتباری (تسهیلات) برای اشتغال جوانان از جمله مهمترین برنامه ها ی وزارت متبوع در دوره چهار ساله پیش رواست.

اعتقاد راسخ دارم مسئولیت ها در جمهوری اسلامی ایران امانتی از سوی نظام و مردم برای افراد است برنامه های مفصلی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم و امیدوارم در تعامل با نمایندگان مجلس به یک چهارچوب مناسب ‏برای پیشرفت و توسعه ورزش کشور، سلامت جامعه و افزایش غرور ملی برسیم.‏
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =