عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزیرامور خارجه ایران گفت: برجام از حمایت جهانی برخوردار شده است و نشست خلع سلاح هسته ای مسکو یک بار دیگر این واقعیت را به وضوح نشان داد.

دکتر عباس عراقچی معاون حقوقی وزیر خارجه کشورمان که برای شرکت در چهاردهمین نشست خلع سلاح هسته ای مسکو و رایزنی با همتایان روس خود پنجشنبه گذشته به روسیه سفر کرده بود، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، نتایج این سفر را خوب ارزیابی کرد.

وی گفت: با افراد مختلفی دیدار داشتیم ، همه اتفاق نظر داشتند که برجام یک سند پایدار و معتبر بین المللی است که تمام طرف های امضا کننده باید به مفاد آن پایبند باشند و آن را اجرا کنند.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران افزود: در این دیدارها تاکید شد که برجام قابل مذاکره نیست و هیچ تبصره ای در آن پذیرفته نمی شود.
وی تصریح کرد: مقام ها و کارشناسان شرکت کننده در نشست خلع سلاح هسته ای در مسکو تاکید داشتند که باید برجام حفظ شود و برای اجرای آن کوشش کرد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: برجام به هیچ موضوع دیگری ارتباط ندارد و این واقعیت مورد اشاره همه بود.

عراقچی با بیان اینکه برجام بخش جدایی ناپذیر نظام عدم انتشار سلاح هسته ای شده است، گفت: آمریکا و شخص ترامپ در انزوای جهانی قرار گرفته است؛ اکثریت کشورهای جهان و نمایندگان سازمان های بین المللی از برجام حمایت می کنند.

نشست دو روزه خلع سلاح هسته ای مسکو روز گذشته به پایان رسید و در آن بیش از 200 مقام و کارشناس دست اندرکار امور انرژی هسته ای، ایمنی اتمی و جلوگیری از گسترش جنگ افزارهای هسته ای از کشورهای مختلف از جمله هیات ایران به ریاست عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و نیز مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو شرکت داشتند.

عراقچی در این نشست مواضع هسته ای جمهوری اسلامی ازجمله در موضوع برجام و خط قرمز ایران در این مبحث را تشریح کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =