سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه گفت: ساماندهی فضاهای آموزشی موجود در سطح شهرستان و تغییر کاربری و فروش برخی از این فضاهای مازاد آموزشی، می تواند گام موثری در راستای خودکفا نمودن آموزش و پرورش شهرستان و افزایش منابع درآمدی این نهاد مهم در شهرستان باشد.

به گکزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری سلطانیه، توحید سلیمی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سلطانیه، با اشاره به اهمیت و جایگاه امر تعلیم و تربیت در راستای پویاسازی جامعه و تعیین سرنوشت کشور، اظهار کرد: لازمه دستیابی به موفقیت های قابل ملاحظه در حوزه آموزش و پرورش، نگاه فرابخشی و حفظ روحیه تعامل و همکاری از سوی دستگاه های اجرایی است.
وی توجه به امر آموزش و پرورش را نوعی سرمایه گذاری برای تربیت آتیه سازان این مرز و بوم عنوان نمود و افزود: هر چقدر در حوزه آموزش و پرورش فرزندان کشور، اهتمام جدی تری صورت گیرد؛ می توان از حضور سرمایه های اجتماعی قابل ملاحظه ای در کشور بهره مند شد.
نماینده دولت در شهرستان سلطانیه، حضور مستمر اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان را در جلسات شورا خواستار شد و گفت: اعضای شورا باید به منظور تبادل آرا، با آمادگی کامل و اطلاعات کافی در جلسات حضور داشته باشند و در مباحث تصمیم سازی حوزه آموزش و پرورش، مشارکت جدی نمایند.
سلیمی در ادامه با اشاره به سابقه تاریخی و گردشگری شهرستان سلطانیه، افزایش زیرساخت های لازم نظیر اماکن رفاهی و تفریحی و مراکز خرید را در توسعه گردشگری این شهرستان، ضروری دانست و تاکید کرد: احداث زیرساخت های لازم می تواند نقش بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی و توسعه شهرستان سلطانیه ایفا کند و در این راستا باید علاوه بر استفاده از منابع دولتی، از ظرفیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز استفاده نمود.
وی کاهش وابستگی وزارتخانه ها به منابع حاصل از فروش نفت را یکی از سیاست های اساسی دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد کشور برشمرد و گفت: باید با بهره گیری از سایر منابع درآمدزا و جلب مشارکت سرمایه گذاران در کشور، از وابستگی به نفت کاسته شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =