نائب رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است تک نرخی شدن ارز به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز قدرت بیشتری خواهد داد.

پدرام سلطانی، نائب رییس اتاق ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در خصوص بسته شدن حساب بانکی تجار ایرانی در کشور امارات گفت: «البته امارات و چین مدتی است این کار را انجام می دهند؛ اما باید در نظر داشت که دلیل اینکه برخی از حساب ها بسته شده است یا خبری عنوان می شود که حساب ها بسته خواهد شد،متفاوت است. در اصل قوانین یا مقررات مبارزه با پولشویی مبنا قرار گرفته است و این موضوع دیگر ارتباط مستقیمی با تحریم ندارد.»

او افزود: «تجار ایرانی به دلیل اینکه هنوز ارتباطات بانکی شان با دنیا به میزان لازم بر قرار نشده، مجبور هستند که حساب‌هایی را در کشور های دیگر داشته باشند تا بتوانند نقل و انتقالات پولی شان را از آن طریق انجام بدهند،اما به این دلیل که برای نقل و انتقالات اسناد و مدارکی را نمی توانند ارائه دهند یا مورد قبول قرار نمی گیرد، به جهت ظن پولشویی این حساب ها بسته می شود.»

دلار به ۳۸۰۰ برنمی‌‌گردد

نایب رییس اتاق ایران در رابطه با افزایش قیمت دلار به بالای ۴ هزار تومان گفت: «به نظر من ما نباید انتظار داشته باشیم دلار به ۳ هزار و ۸۰۰  تومان بازگردد.»

او ادامه داد: «دلار با تناسب تورمی که در چند ساله گذشته داشته، خود را تعدیل و ترمیم می کند؛ بالاخره در چهار سال دولت آقای روحانی اگرچه در سال آخر تورم تک رقمی شد و دستآورد بسیار خوبی بود، ولی انباشت  این تورم و وما به التفاوت آن با تورم جهانی لاجرما باید اثر خود را در نرخ ارز نشان می داد که  این اتفاق افتاد.»

سلطانی بیان کرد: «البته عوامل دیگری هم  مؤثر بود؛ که از جمله می توان به کاهش نرخ سود بانکی اشاره کرد که خود مقداری پول‌ها را به سمت بازار موازی مثل بازار ارز منتقل می کند. همینطور کاهش قیمت نفت،کاهش صادرات نفت،کاهش درآمد های ارزی ناشی از فروش نفت و همینطور کاهش صادرات غیر نفتی،همگی عواملی بودند که در کنار هم قرار گرفته و موجب شدند که نرخ ارز افزایش پیدا کند.»

نائب رییس اتاق ایران تصریح کرد: «من این افزایش نرخ ارز را در حال حاضر لازم و درست می بینم؛ یعنی اتفاق عجیبی در اقتصاد ما نیفتاده است. نباید نگران باشیم . دولت فقط باید تلاش کند که کماکان انضباط پولی را حفظ کند که مجدداً باعث نشود تورم کشور شعله ور شود، یا دو رقمی شود. اگر نهايتا در این چرخه معیوب بیفتیم، دوباره باید منتظر نرخ تورم بالا نرخ باشیم.»

او در رابطه با تأثير افزایش قیمت ارز وتک نرخی کردن  گفت: «البته این افزایش مقداری می تواند بهسیاست تک نرخی کردن ارز کمک کند به شرط آنکه دولت احتیاط کند.»

ارز تک‌نرخی به بانک مرکزی قدرت می‌دهد

نایب رییس اتاق تهران همچنین گفت: «دو سال پیش زمانی که بازار ارز با ثبات بود ،بهترین زمان برای حرکت ها و گام های بلند به سمت تک نرخی کردن بود؛ اما متاسفانه بانک مرکزی در آن زمان این اقدام را انجام نداد. الان طبيعتا باید محتاطانه این کار را کند. یعنی  حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز نباید متوقف شود.»

او بیان کرد: «یکی از راههای حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز این است که به تدریج کالاهایی را که نرخ ارز مبادله ای به آنها تعلق می‌گیرد بر حسب اولویت و ضرورتشان طبقه بندی شوند. همچنین کالاهایی که ضرورت پایینی برای دریافت ارز دارند،از شمول تعلق ارز مبادله ای باید خارج کنند.»

نائب رییس اتاق ایران عنوان کرد: « باید مرحله به مرحله این تصمیم اجرایی شود و امیدوارم که به زودی به سمت ارز تک نرخی حرکت کنیم. اتفاقاً  تک نرخی شدن ارز به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز قدرت بیشتری خواهد داد.»

او در پاسخ به این سئوال که پیش بینی شما از رشد اقتصادی سال جاری چیست،نیز گفت:« فکر می کنم رشد اقتصادی امسال با توجه به محیط کسب و کار و شاخص های تولید رقمی در بازه 3 تا حداکثر 4 درصد باشد.»

سلطانی ادامه داد: «در مجموع با توجه به وضیعتی که قیمت نفت داشت،میزان صادرات نفت کشور، صادرات غیر نفتی و سایر اجزای تعیین کننده نرخ رشد اقتصادی در بخش های دیگر نشان می دهد که رشد اقتصادی بیشتر از 4 درصد نخواهد بود.»\

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدیع IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    158 3
    عجب...فقط باید انتظار داشته باشیم که دلار به پنج هزار و شاید هم بیشتر برسد....بیچاره اون کسانی که حقوقشان را پس انداز میکنن تا بتونند به زخمی بزنن...غافل از اینکه بعد از مدتی ارزش پول پس انداز شده کم میشه و قدرت خرید مثل قبل از پس انداز....آه و افسوس به خاطر اشتباه بزرگی که در گذشته مرتکب شدیم.
    • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      9 47
      حقوقتو با دلار پس انداز کن
  • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    167 3
    ملت دیگه هیچ انتظاری ندارن کلا شما راخت باش
  • بی نام RO ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    152 9
    ما تجربه چهل سال را داریم بچه جان به مادرس نده ما خودمان بهتر از تو میدانیم.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    79 3
    اصلاحات اصلاح طلب دلار ۴۰۰۰ تومانی شاید یه روزی ۷۰۰۰ تومانی
  • بی نام DE ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    108 2
    خوشم می یاد همچین با خیال راحت می یان حرف می زنن. آخه نونش تو روغنه. اون از حرفای چند هفته پیش عسگراولادی و ژست الکی درباره اینکه قرار نبوده دلار به چهار هزار تومن برسه و اینم از همقطار عسگراولادی که خیلی راحت میگه نباید انتظار داشته باشیم دلار به 3800 تومن برگرده. نکته جالب دیگه ریشه یابی دلایل افزایش قیمت دلاره که میگه به جز تورم جهانی، تعدیل نرخ سود بانکی هم در این ماجرا مؤثر بوده چون پول ها از بانکها روانه بازارهای موازی مثل بازار ارز شده. خلاصه تعدیل نرخ سود بانکی همه جور دنیا رو به کام این آقا و همقطارانش در اتاق بازرگانی ایران کرد. الان هم وام بانکی با سود مفت می گیرن و هم دلارهای صادراتی شون را با قیمت شیرین تو بازار آب می کنن. مردم هم این وسط از همه ور نقره داغ شدن تا جیب اینا پر شه
  • علی US ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    126 2
    سال به سال از ارزش پول ملی کم میشه و مردمی فقیرتر و با قدرت خرید کمتر میشویم ... تا کی این وضع ادامه خواهد داشت؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      87 0
      تا ابد و یک روز
  • بی نام EU ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    131 7
    دقیقا پس باید انتظار دلار 6000 تومانی داشته باشیم.این نتیجه جنگ افروزی و مرگ بر این و آن گفتنه.دست دولت تو جیب مردمه
    • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      6 16
      شما از محصولات خوب و با کیفیت ایرانی حمایت کن بعد حرف بزن جوجه آیفونی اپل شما را آنقدر آدم حساب نمیکنه که یک نمایندگی بزنه تو ایران و فروشگاهش اینترنتیش را هم بست
    • بی نام CA ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
      0 1
      جنس با کیفیت تولید داخل؟ نکنه منظورت محصولات سایپا و ایران خودروس متاسفانه جنس داخلی کیفیت نداره.
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    7 99
    اما دولت روحانی گفته بر میگرده و من مطمئنم بر میگرده چون دولت تو این 4 سال به همه حرفاش عمل کرد و گفته هاش درست از اب در اومد اما تند روها نمیخوان کشور پیشرفت کنه و دارن تیشه به ریشه برجام میزنن برجامی که برای ما هم اب اورد و هم نان هم ارزونی هم محبوبیت تو دنیا الان همه دنیا رییس جمهورمون را دوس دارن و دعوتش میکنن به کشورشون و کلی بهمون منافع میرسونن این 4 سال مثل 4 ساعت گذشت اینقدر سرخوش بودیم برعکس اون 8 سال مثل 80 سال بود
    • بی نام RO ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      85 2
      همشون یکی هستند و هیچ فرقی با هم ندارند.دولت مهرورزان و تدبیر وامید به نظر سر وته یکی هستند و فقط ما سر کار بودیم رفتیم رای دادیم.
  • حاشا و کلا IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    20 2
    مگه می شه،مگه داریم؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    45 4
    ارز باید ارزان شود و لاغیر.دولت روحانی این نبود قرار ما.چاپ کن خبر
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    71 2
    این که شد دور باطل....دلار تا کجا باید بالا برود که شماها راضی شوید؟ منافع شما در دلار چقدر است؟ ملت خرد شدند زیر بار تورم. کافی نیست؟
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    43 0
    شما هم نباید از طرف مردم حرف بزنی
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    67 0
    واله از چهره بشاش و خوشحال شما میشود حدس زد از کاهش چند صد باره ارزش ریال بسیار بهره مند هستید
  • پوریا A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    42 0
    متاسفانه عده ای از واقعی شدن ارزس ریال وحشت دارن و با کار خیلی زیاد جا انداختن که ارزش پایین ریال باعث رونق میشه در حالی که در شوک ارزی سال 90 دیدیم یک سوم شدم ارزش ریال نه تنها باعث رونق صادرات نشد بلکه باعث رکود شدید اقتصادی شد ارزش واقعی ریال اون چیریه که باعث رونق اقتصاد و تولید داخلی بشه با این ارزش پایین دلار رکود عمق تر از این میشه
    • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      1 0
      آفرین به پوریا صد ها لایک
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    53 1
    وقتی تمام ثروت مملکت غارت می شود معلوم نباید ازاین بیشتر انتظار داشت. منم جای تو نایب ریس اتاق بازرگانی ایران بودم با آنهم دلار زیر دستم این حرف را می زدم. همه دزد جیب مردم
  • علی A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    70 1
    کشوررا به نابودی کشاندید،در عرض ۱۰ سال ارزش پول کشورمان را به یک چهارم رساندید ،شما تقصیر ندارید ،مقصر ماییم که شایسته شماییم
    • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      5 29
      بنده خدا سلطانی چکاره بیده این بخش خصوصیه از دولت بخواهید
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    18 0
    شما عرضه ندارید نسخه پیچیده شده که بره بالا
  • بیخیال CA ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    5 3
    خدا خیرت بده با این دیدگاهت
  • بی نام RO ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    32 1
    شما راحت باشید ... و خیلی به خودتون فشار نیارید ... ما از این دولت که بهش رای هم دادیم خیلی انتظار معجزه نداریم ... وقتی در سال 92 اقتصاد را تحویل گرفت دلار دولتی 2600 تومان بود و آزاد 3300 ... همان وقت هم گفتند که نباید انتظار داشت که دلار ارزان شود ... ار آن وقت هم با شیب ملایم در حال افزایش است ... ما فقط انتظار داریم که دلار گرانتر نشود ...
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    35 1
    تا امثال شما به فکر جیب خودتون باشید باید هم دلار گرون بشه. چرا نباید دلار ارزون بشه؟؟ با گرون شدنش شماها که ادعای صادرات و نمایندگی بخش خصوصی رو دارید چکار کردید؟ کدوم صادرات افزایش پیدا کرده و سودش دقیقا به چه کسی رسیده؟ عموم مردم باید هزینه گرون شدن دلار رو پرداخت کنن تا تاجرهایی مثل شما پول باد آورده به جیب بزنن.
  • محمدرضا IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    30 0
    نه جناب. با صدر تا ذیل شما، ما انتظار هیچ چیز مثبتی نداریم. خیالت راحت باشه که منتظر بازگشت دلار 3800 هم نیستیم.
  • منم A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    4 10
    الکی حرف نزنید تا سال هزار و چهارصد دلار کمتر از هزار تومان خواهد شد
  • محسنی GB ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    25 1
    مرحوم نوربخش گفته بود کسی که ارزش پول ملی را عامدا پایین بیاورد،خیانت کرده است
  • بی نام NL ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    3 3
    یک کارشناس بازار ارز با اشاره به اینکه حراج‌های شبانه دلالان در مقابل یک پاساژ قدیمی واقع در خیابان فردوسی نقش موثری در افزایش نرخ هر روز ارز دارد، سفته‌بازی و جهت‌دهی عده‌ای خاص به بازار را دلیل اصلی افزایش نرخ ارز در هفته‌‌های اخیر عنوان کرد.
  • بی نام NL ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    7 1
    انشالله که کاهش می یابد
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    22 0
    متاسفانه پول ایران هر روز بی ارزش تر می شه
  • بی نام RO ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    13 0
    آقا دمت گرم؛شما به فکر جیبت هستی مردم چی می شن این وسط؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    11 2
    متاسفانه درست میگه باین وضع صنعت وکشاورزی بااین معضل بیکاری با این فقر فراگیر چیزی غیرازاین متصور نیست خودمونو گول نزنیم مدیریت منابع اقتصادی غلطه واز دست دولت خارج شده
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    18 0
    بایدمنتظر کشوری چون ونزوئلا شدن باشیم بااین مدیران ومسئولان دلسوزوخداشناس فقط وای به روزی که پای حساب وکتاب پیش بیاید.
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    14 1
    شاید در این مجال می توان گفت که تفاوت مدیر کارآمد،مدیر ناکارآمد در این است که مدیر ناکارآمد در لحظات حساس که باید رفتار مناسبی از خودشان بروز بدهند تا اعتماد مردمشان شان را جلب کنند، برخورد مناسبی نمی‌کنند و بدین ترتیب خطاهای مدیریتی اغلب به دلیل فقدان هوش عاطفی در مدیران است که شامل مواردی از قبیل مدیریت ذره‌بینی، زورگویی، خودشیفتگی، عدم قطعیت می‌شود.مردم خیلی وقت از شما ها انتظاری ندارند و منتظر جرقه هستند تا بنیاد شما را که مملکت را به این روز انداخته اید ..................
  • روزبه IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    5 14
    اقصاد علمه و برخورد صحیح با اقتصاد هم باید علمی باشه نه احساسی. در همه ی دنیا، نرخ مناسب ارز، نرخ حقیقی و یا تعادلی ارز هست. نرخ حقیقی دلار در ایران به گفته کارشناسان، حدود 6 تا 7 هزار تومن برآورد میشه. پایین بودن مصنوعی نرخ ارز، یکی از بزرگترین موانع در رشد و صادرات محصولات ایرانی به حساب میاد. متاسفانه مردم ما با علم اقتصاد به صورت احساسی برخورد میکنند و تصور میکنند دلار ارزان، یعنی اقتصاد سالم.
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    42 6
    سوریه و عراق و یمن با خاک یکسان شده اند،شخم زده شده اند،ارزش پول ملی شان تکان نخورده.با کشوری مثل ایران که ۳۹ سال پیش ،کشورهای قدرتمند اروپایی صف می کشیدند و طلب وام می کردند،کشوری با این همه منابع نفت و گاز ،معادن بماند،چه کرده اید که دلار ۷ تا تک تومان امروز به بیش از ۴۰۰۰ تومان رسیده،یعنی پول ما در طول ۳۹ سال هزار بار حقیر تر شده است به لطف شما.یعنی مردم ما از مردم همه جهان فقیرتر شده اند،هزار تومان ما ۳۹ سال پیش می شد ۱۴۲ دلار آمریکا،امروز همان هزار تومان با مدیریت شما می شود کمتر از ۲۵ سنت.بی ارزش کردن عمدی ارزش پول ملی کشور ثروتمندی مثل ایران فقط برای پوشاندن بی کفایتی و سودجویی سیری ناپذیر عده ای است که نانشان از بیچارگی مردم در می آید.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    2 0
    انتظار
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    13 0
    خب اول يكي به اين آقا بگه مردم ايران اصلا همچين انتظاري ندارند چون قاعدتا در جايگاهي نيستند كه بخوان انتظار داشته باشند. مهمترين حق مردم ايران همون حق راي هستش كه اونم دو سال يه بار با كلي بزك و دوزك نصيبشون ميشه. البته يه حق مسلم ديگه هم دارند كه هنوز فوايدش كشف نشده. آخه كي تو ايران انتظار داره چيزي ارزون بشه با اينكه جهاني ارزون ميشه؟ كي انتظار داره وقتي قيمت نفت ميرسه به 20 دلار و قاعدتا بنزين هم بايد ارزون بشه تو ايران ارزون بشه؟ اصلا كي انتظار داره؟ مردم ما كه هيچ انتظاري ندارند حتي اينكه مسئولين دست از دزدي بردارند؟ فكر نكنم همچين انتظاري داشته باشند. من يواش يواش دارم فكر ميكنم همينكه داروغه ناتينگهام نداريم خودش خيلي انتظاره كه البته اونم تا دو سه سال آينده مياد. اصن همه چيش واقعيه
  • مصطفي ف IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    9 1
    خب اول يكي به اين آقا بگه مردم ايران اصلا همچين انتظاري ندارند چون قاعدتا در جايگاهي نيستند كه بخوان انتظار داشته باشند. مهمترين حق مردم ايران همون حق راي هستش كه اونم دو سال يه بار با كلي بزك و دوزك نصيبشون ميشه. البته يه حق مسلم ديگه هم دارند كه هنوز فوايدش كشف نشده. آخه كي تو ايران انتظار داره چيزي ارزون بشه با اينكه جهاني ارزون ميشه؟ كي انتظار داره وقتي قيمت نفت ميرسه به 20 دلار و قاعدتا بنزين هم بايد ارزون بشه تو ايران ارزون بشه؟ اصلا كي انتظار داره؟ مردم ما كه هيچ انتظاري ندارند حتي اينكه مسئولين دست از دزدي بردارند؟ فكر نكنم همچين انتظاري داشته باشند. من يواش يواش دارم فكر ميكنم همينكه داروغه ناتينگهام نداريم خودش خيلي انتظاره كه البته اونم تا دو سه سال آينده مياد. اصن همه چيش واقعيه
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    4 10
    ایشالا که به 4500 برسه که استاندارد شه
  • حسین US ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    33 2
    این هم یکی دیگر از معجزه های این یکی دولت. روزی صد بار به خودم میگویم غلط کردم به روحانی رای دادم.الان هم میگویم.معلوم است وقتی این آقا که خودش جیبش پر از پول است برایش فرق نمیکند که دلار چقدر بالا رود.خبر آنلاین مدیونی اگر چاپ نکنی.
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    1 0
    انتظار در ایران یعنی چه تو خواب رویا مگه
  • بی نام EU ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    1 0
    روحانی جهانگیری مچکریم
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    5 12
    قدرت پول ملی با تولید بالامی رود نه با توزیع دلارهای نفتیوعده ایی فکر می کنند اگر دلار ارزان بشود خوب هست. هرچقدر پول یک کشور ضعیف بشود صاردات تقویت و وردات کاهش خواهد یافت و تولید داخلی و تولید صادراتی رونق خواهد گرفت. یک علت این که الا ن همه چیز را از چین وارد می کنیم از سنگپا گرفته تا سنگ قبر ودست بیل همین بالا بودن مصنوعی ریال هست و دیگری هزینه تولید بالا درکشور هست. اگر دلار گران نشود و ثابت بماند کم کم تولی داخل نابود کامل می شود و همه چیز را باید وارد کنیم از سیر تا پیاز
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    23 0
    تا شما هستید نباید انتظار داشته باشیم حقوق یک انسان را داشته باشیم.
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    0 0
    کم کم داره معلوم می شه همدستان بانک مرکزی در بی ارزش کردن پول‌ملی و چپاول‌ اندک قدرت خریدقشر بیکار و کارمند و کارگر چه کسانی هستند.اافراد این به اصطلاح اتاق بازرگانی که شکمشان از مال ضعیفان پر شده هر روز بر طبل بی ارزش تر شدن پول ملی می کوبند تا از بدبختی مردم هر چه بیشتر سود به دست بیاورند و بانک مرکزی همگام و همراه با اینها عمل می کند.مردم رنج کشیده ایران ،دوست و دشمن خود را بشناسید.دراین ۳۹ سال که دلار ۷ تومانی را کرده اند ۴۱۰۰ تومان ه گلی به سر مردم زده اند؟ چه گلی به سر تولید زده اند؟ کدام کشوری مثل ایران هست که ۳۹ سال پیش کشورهای اروپایی برای دریافت وا از ایران صف می کشیدند و التماس می کردند ،اما امروز مردم ما از اغلب مردم جهان فقیر ترند،وقتی دلار ۸۰۰ تومانی شد ۴۱۰۰ تومان .