انتخابات کمیته ملی المپیک یکی از ضعیف‌ترین هیات‌های اجرایی تاریخ المپیک ایران را برای اداره دستگاه دیپلماسی ورزش ایران رقم زد.

فرهاد عشوندی:همه قیام کردند و رضا صالحی امیری همان طور که برنامه ریزی کرده بود، شد رئیس کمیته ملی المپیک ایران. او که با سابقه 23 روز سرپرستی وزارت ورزش به عنوان خبره ورزشی وارد مجمع شد و بی رقیب به روز مجمع رسید تا رئیس بی رقیب جدید کمیته المپیک ایران باشد.

این اتفاق البته قابل پیش بینی بود اما فاجعه زمانی رخ داد که یکی از عجیب ترین مجامع تاریخ المپیک ایران رقم خورد و گروهی از کم اثرترین روسای فدراسیون های ورزشی با کمترین سطح مقبولیت شدند اعضای جدید هیات اجرایی المپیک ایران.

نام ها خود گویای تمام واقعیت است. دبیرکلی رسید به شاهرخ شهنازی. او که در 4 سال گذشته هم دبیرکل بود اما کم اثرترین عضو کمیته به حساب می آمد. به طوری که کیومرث هاشمی به عنوان رئیس کمیته المپیک رسما داشت مسئولیت های دبیرکل را انجام می داد. شان رئیس کاهشی چشم‌گیر پیدا کرده بود و حضورهای گاه و بیگاه کیومرث در اردوها، مجامع بن المللی و رفتارهایش همه نشان از این داشت که حوزه دبیرکلی کارکردش را درست انجام نمی دهد. این تازه جدای از حاشیه های گاه و بیگاه بود که برای آقای دبیرکل رخ می داد. اتفاقاتی مثل آنهایی که روز مجمع ادعا داشتند با حکم جلب آمده اند به استقبال آقای دبیرکل.

در پست نایب رئیسی شاید خوشایندترین انتخاب رخ داد. طاهره طاهریان اگرچه ورزشکار نبوده اما بی شک نقش مادری برای ورزش بانوان ایران داشته. او به شایستگی به عنوان تحصیلکرده ترین مدیر ورزشی بانوی ایران توانست نفر شماره 2 تشکیلات شود اما بعد از او پست نایب رئیسی دوم رسیده است به فضل الله باقرزاده. اگرچه باقرزاده در سال های اخیر در شمشیربازی عملکردی مثبت داشته اما کمتر کسی است که با نوع مدیریت پرهیاهوی او آشنا نباشد و فدراسیون او بدون پیمان فخری را همه خوب به یاد دارند.

فاجعه بزرگتر اما در کرسی های بعدی است. در پست خزانه دار، مسئولیت رسیده است به کیکاووس سعیدی. او رئیس فدراسیون گلف است. فدراسیونی که در 8 ساله او تقریبا هیچ جایگاهی در ورزش کشور نداشته. فدراسیونی منفعل و ناموفق. تقریبا همیشه حرف از رفتنش بوده و حالا مجمع یکباره چنین رایی به او می دهد!

اعضای هیات اجرایی دور قبل این ها بودند:«حسین رضازاده، مشحون، کفاشیان، رسول خادم، محمد علیپور» و حالا ترکیب جدید:  مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس که آخرین بار محمود گودرزی به او گفته بود برای ریاست یک فدراسیون ورزشی سعی کند کمی اندامش ورزشی تر باشد و بارها درباره نسبت خانوادگی اش با آقای قرائتی سخن ها به میان آمده است. مجید کیهانی رئیس جنجالی فدراسیون دوومیدانی که بارها خبرساز شده و هیچ سابقه درخشان ورزشی ندارد. محمد علیپور که او هم از بدنه وزارت ورزش بوده و ورزشکار نیست. علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال که دوره کوتاهی سپاهان بازی کرده است . عیدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی بدون سابقه ورزشی و البته دادگر رئیس فدراسیون در خطر تعلیق تیراندازی که او هم هیچ سابقه مشخص ورزشی ندارد. 

این لیست منتخب را گروهی دستپخت کیومرث هاشمی رئیس پیشین کمیته می دانند که این بار از انتخابات کنار کشیده بود و او را برنده مسابقه مچ اندازی با داورزنی، معاون وزارت ورزش می دانند. اگر کیومرث این انتخاب را انجام داده باشد، هیات اجرایی چیدمان شده اش شباهتی زیاد دارد با لباس های پرانتقادی که برای کاروان المپیک ایران در ریو تدارک دیده بود. طراح لباس های زشت ملی، این بار طراح پشت پرده این هیات اجرایی بوده است؟

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    11 0
    این چه بیچارگیه آحه هر بدی میره بدترش میاد
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    3 0
    مشت نمونه خروار میباشد
  • مهرداد IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    3 0
    هیچ جای سالم نداره این ورزش ما... خدا بخیر کنه
    • بی نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      0 0
      بابا داره با اسراییل بازی نمی کنیم.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    2 0
    وزير فرهنگ ميشه رئيس كميته المپيك يعني واقعا مملكت گل و بلبل
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    1 0
    ژن
  • بی نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    1 0
    فولادگر بازم در تکواندو ماند ادم یاد علی ابادی می افتد