۰ نفر
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

ایسنا نوشت: کنفرانس "یاری قدس" امروز (چهارشنبه) با حضور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و چهره‌هایی از جهان اسلام در قاهره آغاز شد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این کنفرانس که هدف آن کمک به آگاهی درباره مساله قدس، شناخت ماهیت عربی و مسئولیت‌ بین‌المللی در قبال فلسطین و قدس است به مدت دو روز تحت نظارت عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر برگزار می‌شود.

در آغاز این نشست احمد الطیب، شیخ الازهر تاکید کرد: سرنوشت اشغالگران اسرائیلی دیر یا زود نابودی است.

الطیب ضمن دعوت به پایداری و ثبات در رویارویی با سیاست‌های اسرائیل گفت: رویارویی با اقدامات و سیاست‌های خصمانه اسرائیلی‌ها علیه فلسطین و مقدسات آن نیازمند حمایت بین‌المللی است.

شیخ الازهر در این کنفرانس پیشنهاد داد  ۲۰۱۸ به نام قدس نام‌گذاری شود تا در این سال مساله قدس بیشتر شناخته شود، مردم قدس مورد حمایت مادی و معنوی قرار بگیرند و فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی از سوی نهادها و سازمان‌هایی چون اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و جامعه مدنی درباره قدس انجام شود.

وی گفت، باید با تصمیم ترامپ درباره قدس از طریق یک ایدئولوژی اسلامی عربی جدید مقابله شود، ایدئولوژی که ماهیت قدس و حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی را محترم می‌شمارد.

الطیب به واکنش ملت‌های اسلامی عربی درباره تصمیم ترامپ پرداخت و گفت، آنها با دین، ماهیت، شیوه‌های تربیتی و اتحاد مردمی خود عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد، شمارش معکوس برای تجزیه منطقه و تلاش‌ها برای تبدیل شدن اسرائیل به پلیس منطقه شروع شده است.

الطیب خواهان برقراری صلح عادلانه به دور از ذلت و خواری شد و گفت: بار دیگر زنگ خطر مقابله با وحشی‌گری‌های اسرائیل را به صدا در می‌آوریم که توسط سیاست‌های بین‌المللی حمایت می‌شود.

همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز که در این نشست حضور دارد خاطر نشان کرد: قدس پایتخت ابدی ماست که به آن دلبستگی و تعلق داریم. ما در رویارویی با توطئه بزرگی هستیم که هدفش قدس با همه ارزش‌ها و معالم دینی تاریخی فرهنگی و انسانی آن است.

عباس هشدار داد: ما با چالش‌های خطرناکی روبرو هستیم که از زمان امضای معاهده بالفور در ۱۰۰ سال قبل فصل‌هایی از آن آغاز شده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تصریح کرد: ۱۲۹ کشور این تصمیم ترامپ را باطل اعلام کردند. آمریکا انتخاب کرده که با این تصمیم خود مخالف قوانین بین‌المللی عمل کند. آمریکا به تصمیم‌های سابقی که درباره قدس به عنوان یک شهر اشغال شده گرفته شدند احترام نمی‌گذارد.

وی همچنین عدم اجرای ده‌ها قطعنامه بین‌المللی درباره قدس را ناتوانی بین‌المللی توصیف کرد.

عباس همچنین اعلام کرد که ملت فلسطین از مبارزه برای پایان اشغالگری‌های اسرائیل و تلاش برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی دست نمی‌کشند.

وی گفت: فلسطینی‌ها راهی جز رجوع به تمامی‌ گزینه‌ها از رجوع به امت اسلامی و عربی و هماهنگی با دوستانشان در عرصه ‌های بین المللی ندارند. به تلاش برای پیوستن فلسطین در نهادهای بین المللی ادامه می‌دهیم.

عباس تاکید کرد، ترامپ با اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به جانبداری از اسرائیل و خصومت با مقدسات ملت فلسطین برخاسته است.

وی گفت، واشنگتن برگزید که با این تصمیم از قوانین بین‌المللی سرپیچی کرده و به مبارزه با اراده ملت‌های عربی اسلامی و همه ملت‌های جهان برخیزد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    0 0
    محمود عباس را اسرائیلی ها رئیس کردند . او از خودش اراده ای نداره . عرفات که یک چریک بود حداقل با شوروی رابطه برقرار کرد که شاید کاری براش بکنند . این پسره شده عروسک خیمه شب بازی آمریکاو عربستان و اسرائیل . تازه زیاد هم حرف میزنه