تصاویر توفان وحشتناک هاروی از فضا/ شدیدترین مورد در ۵۰ سال گذشته

هاروی که شدیدترین توفان در پنجاه سال اخیر توصیف می‌شود اکنون شدتش کاهش پیدا کرده است اما هم‌چنان در آمریکا مشکلات آن ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین،تا کنون کشته شدن حداقل دو نفر در اثر توفان تایید شده و بیش از سیصد هزار نفر بدون برق مانده‌اند.  توفان هاروی بخش مهمی از ایالت تگزاس را در وضعیت اضطراری قرار داد و مقام‌های محلی ناچار شدند ۴۵۰۰ زندانی را از بیم بالا آمدن آب رودخانه به محلی دیگر منتقل کنند.


هاروی در نخستین ساعات بامداد شنبه به سواحل شهر کورپس کریستی رسید؛ این توفند دریایی که با درجه شدت ۴ به خشکی رسید، پس از آن کمی تضعیف شده و اکنون از طبقه‌بندی توفند به توفان تقلیل یافته اما به گفته مقام‌های محلی هنوز "بسیار ویرانگر" است چرا که گردبادها و بارش‌های سنگین ناشی از آن بخش‌های مهمی از مناطق آسیب دیده را زیر سیل فرو برده است و این شرایط جوی انتظار می‌رود در ۲۴ ساعت آینده همچنان ادامه داشته باشد. 

این نخستین توفند بزرگ دریایی با درجه شدت ۴ است که طی ۱۳ سال گذشته به خاک آمریکا می‌رسد. هواشناسان بارندگی گسترده به میزان ۴۰ تا ۱۰۱ سانتیمتر را در مناطق مختلف تگزاس، از جمله شهر بزرگ هیوستون، پیش بینی کرده‌اند و به همین علت به افرادی که در حواشی رودخانه‌ها و مناطق پست زندگی می کنند هشدار داده اند که امشب به نواحی مرتفع‌تر بروند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =