۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹

کنسرت گروه موسیقی نیوش با تنظیمی متفاوت به خوانندگی سروش قهرمانلو در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروه موسیقی نیوش پس از انتشار اولین آلبوم موسیقی خود با عنوان «کینه» در زمستان 94 و برگزاری اولین کنسرت خود در بهمن سال گذشته، قصد دارد این بار با تنظیمی متفاوت و جدید به استقبال مخاطبینش برود.

کیکاووس مختاری، نوازنده پیانو و سینتی سایزر، رهبر ارکستر و تنظیم‌کننده گروه موسیقی نیوش با اشاره به این مطلب که استفاده از هارمونی در مقابل ملودی که ربع پرده دارد، کار بسیار پیچیده‌‌ای است، گفت: «سعی شده است در تنظیم‌هایی که انجام داده‌ایم نت‌هایی را از آکورد حذف کنیم و این کار در موسیقی غربی کاملا پذیرفته شده است. مثلا جاهایی که سه تار ربع پرده می‌زند، ما در هارمونی آن‌ها را حذف می‌کنیم.»

گروه موسیقی نیوش از سال 88 فعالیت‌های حرفه‌ای خود را آغاز کرد. این گروه تلاش می‌کند تا با ارائه بیانی نو و استفاده از ریتم‌های کمتر استفاده شده و تجربه رنگ‌بندی‌های مختلف در سازبندی ارکستر و همچنین با بکارگیری سازهای ایرانی و الکترونیک، تلفیقی میان موسیقی ایرانی با موسیقی راک ایجاد کند. نیوش در ساخت آثارش در کنار اشعار مولانا از شعر شاعران معاصر همچون عماد خراسانی، گروس عبدالملکیان، حافظ ایمانی و ... استفاده کرده است.

آرش قهرمانلو (خطاط و سرپرست گروه)، سروش قهرمانلو (خواننده و نوازنده سه‌تار و سه‌تار افکت)، کیکاووس مختاری (رهبر ارکستر ، تنظیم‌کننده، نوازنده پیانو و سینتی سایزر)، اعضای اصلی گروه موسیقی نیوش را تشکیل می‌دهند و دیگر سازها با نوازندگی اعضای مهمان خواهد بود.

این کنسرت روز جمعه هشتم اردیبهشت ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =