کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای گفتمان‌سازی اقتصادمقاومتی تلاش کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال» اظهار داشت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری بکنند تا بتوانیم گام های موثرتری برای تحقق این مهم در سال جدید برداریم.

به گزارش خبرآنلاین احمد محبی در دیدار با مسئول و کارکنان دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: با مطالعه وظایف کانونهای مساجد در برنامه ششم در راستای تحقق این وظایف تعریف شده گام بردارید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به جایگاه کانونهای فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا اهداف حوزه فرهنگ در برنامه ششم با تعامل و همکاری افراد تاثیرگذار، هنرمندان و ... عملیاتی شود.

وی همچنین به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای امسال به خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر، بازدیدهایی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد از برخی از پروژه های در دست احداث صورت گرفت؛ همچنین قول های مساعدی برای حمایت از حوزه فرهنگ و هنر از سوی ایشان داده شد.

محبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۸۳ باب کانون فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی وجود دارد، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد از این کانونها در دولت یازدهم راه اندازی شده است.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این دیدار با تبریک سال جدید و فرارسیدن ماه مبارک رجب اظهار داشت: در بسیاری از روستاها، کانونهای فرهنگی هنری متولی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند که مقرر شده است که این مراسم معنوی امسال با برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی بیشتری در دستور کار کانونها قرار بگیرد.

حجت الاسلام سبزه کار همچنین با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن فصل تابستان و برگزاری کلاسهای اوقات فراغت داریم، بر تشکیل ستاد اوقات فراغت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد که مقرر شد در آینده ای نزدیک این ستاد تشکیل شود.

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه باید در تمامی مساجد شهری و مساجد روستایی بیش از یک هزار نفر جمعیت کانون فرهنگی هنری راه اندازی شود که این مهم با توجه به سیاست های ابلاغی مرکز در دستور کار قرار می گیرد.

وی همچنین به اجرای موفق دو طرح اشتغالزایی در دو کانون روستایی علی آباد و مرک بیرجند اشاره کرد و گفت: در ایام عید امسال یک مستند از این دو کارگاه تولیدی موفق از صدا و سیمای خراسان جنوبی پخش شد.

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =