استاد برجسته حوزه علمیه قم، بر حفظ حالات معنوی ماه رمضان توسط مؤمنین در طول ایام سال تأکید کرد و گفت: باید همواره مراقب نفس خود باشیم تا خدای ناکرده لغزش نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از قم، آیت الله سیدجعفر میرعظیمی، امروز در خطبه های نماز عیدفطر که با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم و در محل یکی از خیابان های فرعی منطقه امامزاده ابراهیم(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: مؤمنان و مسلمانانی که یک ماه برای قرب به درگاه الهی روزه گرفتند و سعی کردند در راه بندگی گام بردارند، باید تلاش کنند تا همچنان در این مسیر باقی بمانند.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: حالات معنوی به دست آمده در ماه رمضان بسیار ارزشمند است و می تواند در طول یک سال پیش رو، کمک انسان برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باشد و لذا باید همواره مراقبت کنیم تا همچنان این حال خوش معنوی در ما باقی بماند و همچنان سعی در بندگی مخلصانه خداوند عالمیان داشته باشیم.
آیت الله میرعظیمی، با تبریک فرارسیدن عیدسعید فطربه همه مؤمنان و مسلمانان، اظهار داشت: باید در این روز به شکرانه یک ماه بندگی خدا و متنعم شدن بر سر سفره با برکت الهی، جشن گرفت و شاد بود؛ شکر نعمت خداوند باید شکری عملی باشد که برای نمونه دستگیری از نیازمندان و صله ارحام در این راستا تعبیر و تفسیر می شود.
این عالم دینی در بخش دیگری از سخنان خود، به فعالیت مؤسسه خیریه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر قم و منطقه امامزاده ابراهیم(ع) اشاره کرد و گفت: این مؤسسه که از نظر قانونی نیز ثبت شده و مورد اقبال و اعتماد عمومی مردم هم قرار گرفته، تا کنون خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه کرده که از آن جمله می توان به فعالیت بیمارستان خیریه، دارالایتام، خانه سالمندان، مؤسسه ازدواج آسان و جهیزیه، تعاونی مسکن ایتام، و ... اشاره کرد.
آیت الله میرعظیمی گفت: هر ساله 313جهیزیه کامل به زوج های جوانی که توانایی تهیه جهیزیه ندارند اهداء می کنیم و به صورت ویژه در سال گذشته و در روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس، 626زوج جوان که 313عروس داماد باشند، با هزینه مدیریت شده در تالار شهرداری قم جشن ازدواج خود را تحت نظر مؤسسه خیریه حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار کردند.
این عالم دینی، با بیان این که در سال گذشته حدود 40واحد مسکونی برای افراد فقیر، محروم و ایتام ساخته و تحویل دادیم، گفت: در حال حاضر حدود یک هزار خانواده تحت پوشش خیرین مؤسسه خیریه حضرت ابوالفضل العباس(ع) هستند.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =