پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری موجی از جانب برخی زنان برای معرفی چند وزیر زن در کابینه ایجاد شد.

به گزارش خبرآنلاین، در دولت یازدهم تعدادی از معاونان رییس جمهور از زنان بودند و حالا فعالان این حوزه می‌گویند در دولت دوازدهم زمان آن رسیده که مسئولیت وزارتخانه‌ها را به زنان بسپاریم. مخالفان اما می‌گویند زنان هنوز باید در مدیریت‌های میانی کسب تجربه کنند و عجله برای وزیر شدن زنان نمی‌تواند تجربه خوبی برای آنها ایجاد نماید. از سوی دیگر برخی دیگر نیز می‌گویند فارغ از جنسیت باید اصل شایسته‌سالاری در انتخاب‌های مدیریتی مد نظر قرار گیرد.

بر همین اساس به نظر شما وزیر شدن زنان؛ کمکی به جایگاه اجتماعی و اشتغال آنها می‌کند؟

نظرات خود را ذیل این خبر به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

4242

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 103
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    زنان امروز کشورمان بسیار کارآمد شدن و توانایی های زیادی کسب کردن.برای این منظور بسیار مناسب تر از خیلی از آقایون هستند اما اگر آقایون بزارن ..........................
    • رشید A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      جنسیت نباید مانع پیشرفت باشد و این یک اصل پذیرفته شده در دنیای امروز است مگر صدر اعظم آلمان که کشور موفقی در همه زمینه ها هست یک زن نیست و بسیاری دیگر به امید کاندیداتوری معصومه ابتکار در انتخابات ریاست جمهوری بعدی .
    • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      اخه زن را چه به کار کردن زن باید بشینه خونه داری و بچه داری کنه من زن بگیرم اصلا نمی ذارم کار کنه وبیخودی از خونه بیرون بیاد
    • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      245 4
      بله. اما نه زنی که دختر فلانی باشه و دنبال سهمش از سفره انقلاب باشه و یا همسر فلانی باشه و خودش از دیوار سفارت بالا رفته باشه الان بچه‌هاش تو ینگه دنیا خوش بگذرونن.
    • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      معصومه ابتکار محیط زیست رو هم نتونست بچرخونه.... رئیس جمهور؟
    • هادی A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      در محل کارم دیده ام که کارمندهای زن ترجیح میدهند که یک مرد رئیس و مدیرشون باشه... چونکه خودشون جنس خودشون را میشناسند... میدونن که وای به روزی که یک زن به قدرت برسه... حالا شما از وزیر شدن یک زن صحبت میکنین؟
    • مهربان توسی A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      77 53
      بنظر من که مذکر هم هستم اما وزارت خانمهای توانمند پاکدست ومعتدل و اصلاح طلب در وزارتخانه های ا.پ علوم و ارتباطات خوب است
    • بی نام DE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      68 17
      آقای هادی مگه الان که مردها مملکت رو اداره میکنن خیلی وضعمون خوبه؟ اگر الان اینهمه مشکل داریم به خاطر تفکرات غلط و قرون وسطایی بعضی ها هستش. تفکری که میگه زن ها باید بشینن خونه و عرضه ی اداره ی مملکت رو ندارن، متعلق به قرن بیست و یک نیست، بلکه تو قرن ها پیش جا مونده. صلاحیت هر فردی به ویژگی ها و توانایی های اون فرد برمیگرده و ربطی به جنسیت نداره.
    • سمسار زاده A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      6 34
      اگه موقع برخورد با مشکل جیغ نکشن بله وقتش رسیده.
    • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      56 67
      من هر زنی رو دیدم که به پستی رسیده اینقد بد دهن و مغرور شده که از 10 کیلومتریشم نمی شه رد شد. هنوز کارمندای دانشگاه یا اساتید خانم دانشگاه یادم نرفته. خدانکنه یه زن وزیر شه فاتحه هممون خوندس. لطفا جوگیر نشید و منطقی فکر کنید
    • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      53 15
      خیر نرسیده، یادم است در جریان تجمع پس از حادثه اسید پاشی اصفهان تجمعی در مقابل اگر اشتباه نکنم استانداری ان شهر شکل گرفته بود، تقریبا 90 درصد شرکت کنندگان مردان بودن و جمعیت کمی از زنان حضور داشتند وقتی خود زنان دنبال استیفا حقوقشان نیستند انهم در ان مورد که فاجعه ای به ان شکل رخ داده بود انتظار دارید مناسب بالای کشور را هم بگیرند.
    • میلاد حمیدی RO ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      13 26
      زنها تقریبا همه جا را خراب کردند از خانه تا خیابان تا مراکز آموزشی و کاری و حالا وزارت هم روش. هر کی هر کیه دیگه... تو شهر کورها میمون زیباترینه...
    • بی نام A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      5 1
      قبل از ایراد گرفتن دوستان کامنت خودم را اصلاح می کنم مناصب درست نه مناسب.
    • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      0 2
      من یادمه اون خانم دستجردی شده بود وزیر بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران روکلا تعطیل کرد و مصیبتها درست کرده بود دانشجوهاش هم اواره شدن بودن و بعد اینکه تشریف برد وزیر بعدی دانشگاه علوم پزشکی ایران رو مجددا احیاء کرد خانمها رو من هر کجا باهاشون کار داشته ام کار رو به بروکراسی کشانده اند و کار رو زمین زده اند چه در محل کار چه در دانشگاه به نظر من عملکرد خانمها بسیار بسیار بد بود الان هی در ذهنم میاد و میبینم که چه وضعیت بدی داشتیم. کلا با کار خانمها مخالفم مخصوصا اگر جامعه بیکار زیاد داشته باشه و مخصوصا اگر نفقه و خرج خونه و زندگی قانونا با مرد باشه ضمنا مذهبی هم نیستم. اگر کار زیاد شد خانمها میتونن در کارهای ساده به کار گرفته شوند برداشت من از کار خانمها بسیار منفی بوده و ضررش زیاده
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    اگر مانع از انجام وظایف خانه داریشان شود، شاید
    • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      کی گفته وظیفه ذاتی زن خانه داریه؟
    • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      8 30
      بی نام 14:02 میشه شما بگی وظیفه داتی زن چیه ، میخوای خانه داری رو هم مردها دست بگیرن
    • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      4 22
      اگر آقاشون اجازه بدن
    • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      29 2
      در جامعه ای که ابتدایی ترین اصول توسعه سیاسی اتفاق نیوفتاده و جایگاه زن در جامعه هنوز به صورت هزار سال پیش تعریف میشه و بطور کلی در جامعه ایرانی که مردسالار هست و سران مملکت نگاه خوبی به زن در جایگاه سیاسی و اجتماعی ندارن و مهمتر از همه مردم به اون سطح اگاهی و سواد و فرهنگ و تمدن نرسیدن و.... یعنی میتونم تا فردا این جمله ها رو ادامه بدم ولی اخرش رو نگم. در جانعه ای که نظرات در یه خبرگزاری هم سانسور بشه و...
  • على A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    خود اين نوع سوال طرح كردن دامن زدن به شكاف جنسيتى است. همواره زمانش بوده و منتهى به اين دليل تا الان عقب افتاده كه "مردان" بايد راجع به اين زمان مناسب تصميم بگيرند. زن و مرد ندارد... بر اساس نياز زمان، هر كه شايسته تر بود بايد بدون توجه به جنسيتش انتخاب شود.
    • بی نام IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      19 2
      کاملا موافقم و صد در صد نظرم مشترک هست و بنظرم غیر از این نیست. من همسرم روزی دانشجوم بود و امروز رییسم. مشکلی هم با این قضیه ندارم.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    اگر مانع از انجام وظایف خانه داریشان نشود، شاید.
    • میم IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      97 36
      این تفکر شما جالبِ که زن رو صرفا یک ماشین برای انجام کارهای خونه میبینید در نتیجه به خانم ها باید حق داد که شما رو صرفا یک خودپرداز ببینند نه چیز دیگری
    • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      8 22
      میم 14:10 تفکرات امثال شمارو که میبینم برای مجرد موندنم مصمم تر میشم.
    • قاسم IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      0 4
      ورود زنان به محیطهای مختلط نتیجه ای غیر از فساد ندارد.نمونش در جوامع غربی و اخیرا در جامعه خودمان.ضمنا در احادیث آمده در آخرالزمان زنان بعنوان مدیران جامعه منصوب می شوند.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    وقتشه, اما نه وزیر زنی که دنبال سهم خود از سفره انقلاب باشد یا همسرش وارد کننده بنزین یا خانمی که نان اسم پدرش را بخورد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    تجربه ی بین المللی گویای این موضوع هست که زنان قابلیت مدیریت کلان ندارند،از برزیل و کره ی جنوبی و انگلیس ترزا می به عنوان نمونه نام میبرند.شاید آلمان تنها جایی هست که زنی باذکاوت و موفق سر کار باشه،والا زنان از شخصیت کاریزمات برخوردار نیستن که بخوان پست بالا هم داشته باشن.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      19 3
      بانو اينديرا گاندى نخست وزير وقت هند و نيز مارگارت تاچر موفّق ترين نخست وزير بعد از جنگ جهانى بريتانيا از زنان موفّق و زمامدار توانمند دو كشور تأثير گذار در عرصه جهانى بودند
    • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      25 2
      شما آقایون که پشت سر هم جنگ جهانی راه میندازین، به درد بخور هستین...چه تفکر قرون وسطی زنده ای دارید
    • بی نام A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      23 2
      عجب نکته ای اشاره کردید تجربه بین المللی. تجربه مدیدیت زنان و حضور اجتماعی زنان در غرب پیشتاز و سرآمد همه جهان هست و ده ها افراد در این زمینه فعال هستند تا سهمه برابرتری در عرضه مدیریت و کار دست یابند طبق پژوهش ها چند دهه فقط لازم هست تا برابری حقوق در غرب برای زنان نسبت به کار برابر نسبت به مردان فراهم شود. سوئد را فراموش کردید که اکثر اعضا در دولت زنان هستند. نروژ به خاطر سهم بالای زنان در کار نسبت به بقیه کشورها بحران جهانی اقتصادی را مدیریت کرده بود. جامعه ای وجود ندارد که زنان آن نیمی آن نتواسته اند وارد اجتماع شوند و سهم اجتماعی داشته باشند و آن جامعه توسعه پیدا کرده است. ده ها برابر زنان سیاستمدار مردانی را می توان نام برد که نتیجه عملکرد آن ها جز جنگ چیزی نبوده است.
  • نوری A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    هموطن جنسیت مهم نیست کارایی و سلامت مهم است.
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    54 63
    نه واقعا وقت نیست من دوستان فمنیست زیادی دارم و داشتم کلا منطقی نیستن این دوستان زنان باید برن از لایه‌های مدیریتی وسط فعالیت کنند تجربه کسب کنند و بعد وارد وزارت شن اینطور از روی احساسات هی بگیم زنان وزیر شن اتفاقی نمی‌افته
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    زنان وزیر شن کی بره بچه داری کنه ؟
    • علیرضا IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      58 53
      فکر کنم یزید هم به حضرت زینب کبری هم همین حرف را زد .اما او پرچم عاشورا را بلند کرد .خداوند هر کجا اسلام به تنگا برخورد کرد زنان را پیش قدم کرد . چه خدیجه در ابتدای بعثت که سرمایه اش رو در راه اسلام داد چه زهرای اطهر انگاه که ولایت غصب شد . و چه شاهکار زینب در دمشق که ندای خون خواهی حسین بود
    • بینام GB ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      54 27
      تو....البته زن عاقل ازدواج نمیکنه ک مانع پیشرفتش شه
    • بینام GB ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      47 31
      مردا، زنا بچه رو ب دنیا میارن حداقل مردا بزرگش کنن هر چی باشه فامیل اونا رو بچس و اختیارشم که مرداس.
  • سرباز A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    هر کی شایسته است باید وزیر بشه زن و مرد نداره
  • سعادت IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    وقت رسیده که هم وزیر زن داشته باشیم و هم سنی و حتی ارمنی ما همه ایرانی هستیم
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    47 14
    شما بچه داري كن ،با اون نگاه جنسيتي تبعيض اميزتون
  • علیرضا IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    41 16
    استفاده از زنان در مدیریت کلان کشور علاوه بر اینکه بخش مغفول مانده جمعیت کشور را که اتفاقا انگیزه و کارایی بالایی دارند را به کار می گیرد . سبب می شود به دیگر زنان و دختران کشور انگیزه تلاش بیشتر در جهت کسب علم و دانش بدهد
  • سجاد A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    32 22
    یجوری میگید انگار قبلن همچین اتفاقی نیفتاده . ما قبلن هم وزیر زن داشتیم . روحانی اگر این کار رو بکنه کار جدیدی نکرده . بلکه فقط کوتاهیش در دولت قبلش رو در این زمینه جبران کرده .
    • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      34 10
      یکجوری میگید انگار خبر ندارید زنان تو این جامعه با چه موانع عجیبی دست و پنجه نرم می کنن.
  • منصور A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    31 46
    بنظر من وقتش نرسیده... تا زمانی که زنهای ما دنبال تساوی حقوق با مردها هستند فکرشون بجای کار کردن برای مردم ، دنبال گرفتن حقشون از مردها خواهد بود. اکثر زنهائی که به پست بالائی میرسند ، عمدتا دنبال فخرفروشی به مردها هستند بجای اینکه ذهنشون رو روی کارشون متمرکز کنند . اگر تونستیم زنی مثل مارگارت تاچر داشته باشیم که فکرش اونقدر گسترده باشه که هم به سیاست فکر کنه و هم به اقتصاد و دنبال بزرگ کردن مردمش باشه نه خودش ، اونوقت میتونیم بگیم وقتشه که ما بجای یک وزیر زن ، حتی یک رئیس جمهور زن داشته باشیم.
    • بینام GB ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      51 13
      ببخشید ک داریم برای تساوی حقوق میجنگیم....نه ک همه ی مردان سیاست مردان فقط فکر مردم و فکرشون همه گسترده ان.....اینایی که اختلاس میکنن فقط فکر جیبشونن عمه ی منن حتما
    • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      2 14
      بینام 14:28 شما مشغول جنگ باش ولش کن این حرفارو
    • منصور A1 ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      0 5
      خانم بینام عزیز ، من که گفتم فکر و ذکر شما همش دنبال جنگیدن برای تساوی حقوقه و ناخواسته خودتون اعتراف هم کردید. اولا که ما "تساوی" حقوق بین زن و مرد نداریم ، اونچه هست "تشابه" حقوقه. تساوی یعنی هرچی مرد نیاز داره شما هم داشته باشی. مگه اینطوریه؟ مرد یه نیازها و حقوقی داره زن یک نیازها و حقوق دیگه ای داره. اگر منظورتون اینه که در ارث برابر باشید یا در دیه با مرد برابر باشید یا از این دست حقوق خب این ساخته و پرداخته مردها نیست. اینها دستورات دین اسلامه. بحق هم هست. مثلا ارثی که شما بگیرید بعد برید با یک مرد ازدواج کنید برکتش بیشتره یا ارثی که هشت برابر شما یک مرد بگیره و خرج یک زن دیگه بعنوان همسر بکنه بیشتره؟ مساوی ارث بگیرید بنظرتون مرد ضرر میکنه یا زن؟ پس همش نگید تساوی
  • علی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    47 5
    نباید که معیار انتخاب جنسیت فرد باشه، زنان بسیار نسبت به گذشته فعال تر و تواناتر شده اند. شاید علت عقب بودن زن ها در امور اجرایی کشور شرایط سالیان طولانی باشد که در این امور وارد نشده اند. هر مرد یا زنی که توانایی انجام کاری را داشته باشد میبایست به کار گرفته شود
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    33 9
    الان وضعيت كشور بحرانى است فرصت اين نيست كه بخواهيم بحث كنيم وزير زن باشه يا مرد مهم اين است كه شايستگى و توانايي و دانش مربوطه را همزمان داشته باشد بتواند كارى كند خيلي ديره
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    16 14
    بله وقتشه حداقل 3 وزارتخانه آموزش و پرورش . بهداشت و تعاون
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    34 3
    زمان خیلی چیزا رسیده که هیچ حتی زمانش گذشته ولی از قدیم گفتن: جلوی ضرر رو هر موقع بگیری سوده
  • مهران ... A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    19 56
    زنان در وزیر بودن موفق نخواهند شد.
    • بینام GB ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      16 3
      الان که مردها وزیرن و همه کاره میبینم چقدر دنیا گل و گلستانه
    • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      11 0
      در طول تاریخ که اکتریت مطلق مردان بوده اند آیا الان موفق در زمینه های مختلف هستیم؟. کلا در این 40 سال یک وزیر زن داشتیم لطف عملکردشان را با کل همان کابینه یا بقیه مردان وزیر مقایسه کنید و رتبه بدهید که نتیجه وزارت بهداشت بدتر از وزارت علوم یا کار یا اقتصاد بوده است؟.
  • بی نام US ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    25 1
    این که بیاییم به هر قشر سهم اختصاص بدیم درست نیست . چه بسا افراد شایسته تری برای اون پست وجود داشته باشه
  • ااا IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    8 26
    فقط توی کره شمالی زنها نمی تونن مسئول بشن ولی توی ایران فقط زنها میتونن مدیر و وزیر نماینده و رئیس جمهور بشن چون به نظر یه دونه مرد هم توی ایران باقی نمونده.
    • بی نام DE ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      10 0
      شما زن بودن رو نقطه ضعف میدونین؟ ای کاش اون آقایون که به نظر شما مرد نیستن واقعا زن بودن اما شعور داشتن. با چه کسانی شدیم هشتاد میلیون.
  • اباصلت A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    16 39
    با این ساختار فرهنگی جامعه زن به عنوان همسر، مادر ، عروس.... زنان مناسب کارهای پر مشغله و پر مسئولیت نیستند هم از کارشون می مونند و هم از خانواده. زود فرسوده و آسیب می بینند
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    42 12
    میگم اگه میخواین اگه دوس دارین همچنان شما مردا به گند زدن در تمام جاهای کشور ادامه بدید آره؟
  • حسن A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    34 9
    چرا نباید رسیده باشد در کشورهای پیشرقته از وزارت هم فراتر رفته اند در کشورهای جهان سومی است که از دادن قدرت به زنان می هراسند.
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    24 2
    بله. اما نه زنی که دختر فلانی باشه و دنبال سهمش از سفره انقلاب باشه و یا همسر فلانی باشه و خودش از دیوار سفارت بالا رفته باشه الان بچه‌هاش تو ینگه دنیا خوش بگذرونن.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    15 1
    مبنای صحیح شایستگی و توانایی هست. اگر شخصی توانایی کار مداوم و کم نوسان نداشته باشه نمیتونه به خوبی وظایف وزیر رو انجام بده، هرچند از نظر تخصص و مدیریت از شایستگی های بسیاری برخوردار باشه. به علاوه خود شخص وزیر و خانواده اشون باید آمادگی از خود گذشتگی داشته باشند چون اگر بنا به خدمت در پست وزارت باشه نه بهره وری شخصی، زندگی خانوادگی وزیر بسیار تحت فشار خواهد بود.
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    18 20
    وزیر آموزش و پرورش حتما باید از بین بانوان باشد
    • علی DE ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      9 1
      این نگته کاملا جنسیتی است، بدون توجه به جنسیت باید انسانها را در جایگاهی که لایق اون هستن قرار داد.
  • سالار A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    20 22
    میگویند نبی اکرم همه روز با حضرت فاطمه دیدار و مشورت میکردند این بهترین سند اسلامی است برای وزیر شدن زنان حداقل نصف کابینه بایستی زن باشد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    22 24
    هرجا که بخواهند هیچ کاری نکند یک زن را وزیر میکنند
    • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      10 0
      الان که در طول سالیان دراز فقط دو وزیر زن در طول تاریخ ایران داشته است کاری انجام شده است؟. تا بحال که نزدیک به مطلق وزیرها مردانه بوده است. ما الان در چه جایگاهی هستیم. تقریبا در همه زمینه ها مشکلات اساسی داریم. تا وقتی نگاه جنسیت زده را از بین نبریم مطمئن باشید اصلا توسعه نمی کنیم. یکی از شاخص های توسعه در یک کشور حضور و فعالیت اجتماعی زنان آن کشور هست که می تواند بر درآمد کشور تاثیر بگذارد.
  • هموطن A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    12 19
    وقت ان است که وزارت اموزش و پرورش یک وزیر خانم از میان بهترین مدیران همان وزارتخانه داشته باشد . مدیران خانم تا کنون در این وزارتخانه بسیار موافق بوده اند.
  • مازیار A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    4 1
    سلام اگر صرفاً حضور در کابینه باشد که کاری بسیار غیر کارشناسی است.ولی چنانچه بین دونفر یکی خانم ودیگری آقا برای پست یک وزارتخانه شرایط یکسانی باشد بله انتخاب خانم صحیح ودرست میباشد وباید اجازه ورود به زنان را با شرایط برابر با مردان را داد.
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    29 58
    نه زن موجودی تاثیر پذیر بوده و شایسته کارهای مهم نیست. خداوند مرد را برتر از زن آفریده
    • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      13 4
      نتیجه‌ی مدیریت چهل ساله‌ی مردان رو داریم می‌بینیم که تاثیرپذیر نیستند و فقط زیرمیزی بگیرند از طرف خدا هم چرت تحویل مردم نده
    • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      2 15
      آفرین بر این جمله کوتاه و کامل
    • بی نام DE ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      8 10
      خداوند زن را نیافرید. بیگ بنگ و تکامل ، زن را آفرید. ادعای هوش و دانشتونم میشه.
    • علی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      9 33
      لاااااااااااایک
    • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      5 7
      زن شایسته کارهای مهم نیست کاملا موافق هستم نمونه اش خود شما و تربیت شما که کار خیلی پیش پا افتاده ای بوده که به اینجا و این سطح فکر رسیدید
    • زن RO ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      15 3
      اونوقت تو رو هم احتمالا يه مرد زاييده خدا شكرت كه پسر ندارم ... اينا تقصير اون زنهايى كه شما رو زاييدن .
  • نوید A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    21 35
    نه نرسیده است
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    1 1
    بی نام 15:30:17 شما حالت خوب نیست یکم استراحت کن
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    3 3
    من نمی دانم چون از مهارت های زنان در رده های بالا مطلع نیستم. انتخاب وزیر باید بر اساس شایستگی و کارآمدی باشد. وزارت کار سختی ست. نگاه جنسیتی ندارم با اینکه خودم زن هستم
  • ای بابا A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    3 2
    زن و مرد هم از نظر جسمی و هم از جهت روحی تفاوت های قابل ملاحظه ای بایکدیگر دارند. الزاما کارهایی رو که آقایون میتونند نمیشه گفت حتماً خانم ها هم میتونند انجام بدند. البته برخی کارهایی رو که خانم ها می تونند انجام بدند نیز، چندان آقایان توش موفق نیستند
  • علی DE ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    8 0
    زن یا مرد بودن هیچ اهمیتی ندارد، مهم لیاقت دانش و توانایی بعهده گرفتن پست است که حایز اهمیت است
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    7 30
    هميجوري خدا را بنده نيستند تا چه رسد بوزارت و وكالت برسند
  • محمد A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    9 37
    هم زنان ظرفیت مدیریت ندارن و هم این مساله غیرشرعی است چون زنان حق حاکمیت بر مردان رو ندارن طبق آیه قران به همین خاطر در دولت دهم هم علمای قم به این مساله اعتراض کردند همون معاونت زنان خوبه که به مسایل خانمها برسه نمونه عینی ناکارامدی خانمها خانم ابتکاره که وضع محیط زیست هر روز بدتر از دیروزه و خانم احمدی پور که از زمان اومدنش سازمان میراث فرهنگی پسرفت میکنه
    • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      15 3
      شما خیلی توهم زده هستید که فکر می کنیدبر ما حق حاکمیت دارید...وای به حال دینی که دیندارانش شما و همفکران شما هستند
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    4 1
    بنظر من بزرگترین مانع در پیشرفت زنان در کشورهای توسعه نیافته از جمله ایران نه مردان بلکه خود زنان هستند طرز فکر عدم اثبات توانایی ها عدم مبارزه برای دستیابی به حقوق خود و زیر ساخت ذهنی زنان حتی زنان اموزش دیده و انان که خود پذیرای نقش های اجتماعی هستند در مواجهه با سایر همجنسان خود بسیار واپسگراتر از مردان است. زنان برای توسعه باید مبارزه و خود را اثبات کنند چیزی که در زنان ایران نمیبینم
  • reza A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    12 5
    باسلام: بله وقت آن رسیده که خانما نیز در برخی از وزارتخانه ها وزیر بشوند. وزارتخانه ای مثل آموزش و پرورش نیاز به یک وزیر زن دارد چون وزیران مرد نتوانستند موفق شوند و فقط شعار دادند. شاید یک وزیر زنی پیدا شود و این وزارتخانه را به موفقیت هایی برساند .
  • reza A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    6 0
    البته زنی که هیچ نسبتی با مسولین و مقامات کشوری و لشکری نداشته باشد. واقعا زنی که کار بلد باشد.
  • م US ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    7 7
    مشکل کار جوانان حل بشه بهتره
    • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      5 0
      دوست نازنینم من هم مثل شما یک جوان هستم و امنیت شغلی پایینی دارم، بر طرف شدن مشکل بیکاری در موازنه ای مستقیم با نرخ رشد قرار دارد. و رشد اقتصادی در تعامل ایران با جهان میسر است، با سرمایه گذاری خارجی و ایجاد امنیت درآمد در داخل، بسته های تشویقی برای سرمایه گذاران واقعی و استفاده از پتانسیلهای اقتصادی کشور مثل توریسم و استفاده از مزیت جمعیتی.
  • مقیمی A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    6 6
    ابتدا شایسته سالاری و سپس مصداق هر کسی را بهر کاری ساخته اند که با وضع موجود بانوان نمی توانند در پست وزارت موفق باشند . چون وزرا بیش از توانائی انجام امور نیاز به داشتن لابی های فراوان و داشتن قدرت پاسخگوئی تمام وقت به منتقدانی را داره که معمولاً گوش شنوائی ندارند .
  • محسن IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    31 6
    شایسته سالاری مهمه و اینکه فرد شایسته زن باشد یا مرد اصلا فرقی نداره.
    • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      6 1
      واقعا شایسته سالاری مهم هست. اما در بین نیمی از جمعیت ایران یک فرد شایسته برای وزارت تربیت نشده است یا وجود ندارد؟. زنان زیادی بعنوان معاون وزیر یا رئیس جمهوری کار کرده اند. که می تواند نقش بالاتری کسب کنند. البته اگر جواب خیر هست آن وقت سوال این است یعنی در طول تاریخ ایران فقط دو زن شایسته وزارت تربیت شده اند؟. آیا عملکرد مردان ایرانی در وزارت خانه ها از اول تاسیس مجلس در ایران خیلی خوب بوده است. اگر این طور هست چرا وضعیت کشور ما در همه عرصه ها بعد از این همه سال در این جایگاه هست؟
  • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    15 2
    چقدر پیام های آقایان ایرانی ترسناکه...زنانی اسیر هستیم که در قرون وسطی ایرانی گیر کردیم
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    2 0
    برای وزارت آموزش و پرورش خوبه که وزیر خانم باشه.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    4 5
    هیچ زنی که به مسولیتی رسیده و خوش برخورد و خوش اخلاق باشه توی ایران به عمرم ندیدم
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    4 0
    متاسفانه وزیرامون هیچ وقت از بین توانا ترینها انتخاب نمیشن بلکه باشد شرایط خاصی داشته باشن که بتونن وزیر بشن چه از مردا وچه از خانمها اونایی که بهترین هستن چه تو صنعت چه تو پزشکی یا هرجای دیگه خدمت کردن انتخاب نمیشن و از بین سیاستمدارا انتخاب میشن به عبارت دیگه اینجا هم یه جورایی آشنا داشتن یا آشنا بودن دخیله
  • ایرانی EU ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    11 1
    زن ومرد هر دو انسان هستند وبرابر مهم شایسته سالاری است نیمی از جمعیت کشور زن هستند بعد ما در قرن 21 هنوز درموردجنسیت انسانها در پستهای مدیریتی بحث میکنیم لازم است یاداوری کنم که زنان مادران خوهران ودختران ما هستند واحترامشان واجب.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    1 16
    با خوندن آرا این قضیه معلوم میشه که خانمها رفتن هرچی خانمه جمع کردن آوردن اینجا که روی نظرسنجی تاثیر بذارن. همیشه همینطوری بوده. زنها استاد شلوغکاری هستند. زن نمیتونه قاضی باشه چرا؟ چون قاتل گریه کنه ، میگه بفرما برو خونت دلم برات کباب شد. تصمیمهاش عاقلانه نیست ، احساسیه. خب بنظرتون اینو میشه کرد وزیر؟ یا میشه بهش پست مهمی داد؟ مرد بخاطر عقلانیتش مرد شده نه بخاطر هیکل و قدرت و زور و بازوش. توی خانواده که کوچکترین واحد یک اجتماعه شما برو ببین حکومت از اون اول خلقت دست کیه؟ مرد یا زن؟ هر وقتم قدرت افتاده دست زن علتش یا پول و ثروتش بوده یا یه چیزی که اهرم فشارش محسوب میشده وگرنه درحالت طبیعی تاکید میکنم طبیعی مرد هست که ریاست داره
  • بی نام US ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    13 1
    طرف ميگه زن حق دوچرخه سواري نداره اون وقت ميگي وزيرش كن؟
  • زهرا م . ف A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    2 3
    خیلی خوبه که خانمها درکابینه دولت جایی داشته باشند ولی باید خانمها رادرپستهای پایین ترقراردهند تابتوانند باتجربه بیشتردرپست وزارت عمل کنند پست وزارت خیلی مهم وحساس است حتما فردی که میخواهد براین مسند عمل کند باید تجربه وعلم کافی راداشته باشد بخصوص وزارت آموزش وپرورش الان زوداست تایک خانم آنرا مدیریت کند باید خانمهاراآماده کنند برای این مقام
  • بی نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    6 1
    من یک مرد هستم و به نظر من اگر یک فرد مدیرِ توانمندی باشه و تجربه و سواد لازم رو داشته باشه، فرقی نمی کنه زن باشه یا مرد. اما به طور کلی ما در زمینه پرورش مدیران چه مرد و چه زن بسیار ضعیف بوده ایم و البته در مورد خانم ها که وضع خیلی بدتر است و واقعا مدیر زنی که در سطح وزیر باشه نداریم، شاید در حد معاون وزیر به تعداد بسیار اندکی داشته باشیم که همین خوب است و بایستی اول در سطح معاون وزیر فعالیت کنند و سپس برای وزارت خانم ها را کاندیدا نمود.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    4 5
    اگر زنی فمنیست نباشه و به مردان نیز نگاه منفی ضد زن نداشته باشه و قوانین ضد مرد فعلی رو تشدید نکنه،چه ایرادی داره که وزیر بشه یا حتی رییس جمهور.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    2 19
    درشرایط مساوی مرد ترجیج دارد مگر اینکه برای وزارت ابر زنی مثل ابتکار خانم نامزد بشه
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    6 2
    اینکه شما بیایی وزیر زن داشته باشی ولی بیشترین میزان بیکاری در زنان تحصیلکرده باشه و حقوق و دستمزد شون از مردان کمتر باشه حالا حق و حقوق دیگه اشون به کنار مثل اینکه که شما ویترین رو خب بچینی اون پشت خرابه و ویرانه باشه