۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱
همه غول‌های آی‌تی علیه کوآلکوم

با اضافه شدن اینتل به جمع معترضین به انحصارگرایی کوآلکوم، دعوای غول‌های آی تی علیه بزرگترین سازنده تراشه‌های موبایل شدت گرفت.

 

به گزارش خبرآنلاین، اینتل در شکایت رسمی در مرکز تجارت بین‌الملل/ITC اعلام کرده است کوآلکوم 5 برابر حق امتیاز تعریف شده، حق لایسنس دریافت می کند و این در حالی است که هم زمان از برخی سازندگان موبایل قیمتی به مراتب کمتر طلب می‌کند.

اینتل از مرکزتجارت بین الملل خواست تا علیه انحصارطلبی کوآلکوم تصمیم بگیرد.

دیروز نیز 4 کمپانی بزرگ فاکسکان، Compal، Pegatron و Wistron که شرکای تجاری اپل محسوب می شوند، پشت سر تیم کوک ایستاده و علیه انحصارطلبی و زیاده خواهی کوآلکوم اعتراض کردند.

نمایندگان این 4 کمپانی با حضور در دادگاه سن دیه گو کالیفرنیا اعلام کردند کوآلکوم برای حق امتیازهای خود بیشتر از استاندارد طلب کرده و قوانین ضد انحصار را زیر پا گذاشته است.

4 کمپانی مذکور در ساخت آیفون و آی پد نقش اصلی داشته و این در حالی است که کوآلکوم اخیرا از تجارت بین الملل خواست تا واردات آیفون و آی پد به آمریکا را به دلیل نپرداختن حق امتیاز (6 حق امتیاز کوآلکوم) اپل به این کمپانی مسدود کند.

استیو مولنکوف، مدیر اجرایی کوآلکوم که در دادگاه داخلی آمریکا و FTC به نتیجه نرسیده است با کشاندن کیس حقوقی به ITC نیز نتوانسته به نتیجه برسد و به همین دلیل دیروز رسما اعلام کرد حاضر است مشکل را بیرون از دادگاه حل کند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =