انتخاب نوشت: نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در شکل‌گیری دولت و مجلس انقلابی گفت: حوزه به‌مثابه استاد و مرشد انقلاب است و باید بینش، بصیرت و اخلاق سیاسی را در بین مسئولان و مدیران نهادینه کند.

حجت‌الاسلام‌ علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه‌های علمیه، مسئولان دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و مسئولان بسیج طلاب و روحانیون کشور که در مجتمع آموزشی فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به نقش علما در زمان غیبت امام زمان (عج) اظهار داشت: رسالت اصلی روحانیت در این برهه از زمان آگاه‌سازی، هوشیارسازی و معنویت‌افزایی در جامعه است.

وی انقلاب‌زدایی از مقدسات، شخصیت‌ها و نهادهایی همچون حوزه، دولت و جامعه را از تهدیدهای مهم علیه انقلاب برشمرد و عنوان کرد: ‌در دوران غیبت استاندارد دین اجتهاد و عدالت واقعی است که اگر برای مردم به درستی تبیین شود با چالش‌های مختلف روبرو نخواهیم شد.

وی افزود: تبعیت از ولی فقیه یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انقلابی‌گری است و تشخیص و عمل در حوادث مهم منطقه و بین‌الملل برعهده و تشخیص رهبری است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی درک صحیح از مقتضیات زمان را یکی دیگر از مؤلفه‌های انقلابی‌گری قلمداد کرد و گفت: شناخت دشمن و حساسیت در برابر نفوذ مؤلفه دیگر انقلابی‌بودن است، همچنین شجاعت و صراحت در برابر دشمن از دیگر شاخص‌های انقلابی‌گری است و نباید در برابر دشمن دچار ترس و دلهره شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به پدیده‌های جریانی در کشور گفت: پدیده‌های جریانی دارای عقبه و پیشینه هستند و برای آن برنامه‌ریزی و اندیشه کرده‌اند. حقیقت این است که امروز در برابر انقلاب جریانی وجود دارد که غرب‌گرا و غرب‌باور است که حل مشکلات را در گرو حل‌شدن در الزامات جهانی می‌داند.

وی بیان کرد: امروز برخی از جریان‌ها در صددند تا مسیر انقلاب را تغییر دهند از این رو شاهد تصرف‌هایی در مفاهیم انقلابی هستیم که باید آن را به عنوان تهدیدی جدی مورد توجه قرار داد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    0 0
    اگر مسیر طی شده ظرف 40 سال درست بوده باشه , نباید دلواپس بود چرا که مردم خود انقلاب را انتخاب کردند...اگر به اون چیزی که طلب کرده بودند رسیده باشند , مخالف تغییر مسیر خواهند بود ... نگران نباشید...