بیش از ده تن از فارسی آموزان سطح پیشرفته حاضر در هشتاد و چهارمین دوره دانش افزایی بنیاد سعدی که علاقه‌­مند به حوزه خبرنگاری و گزارشگری و مقاله نویسی در مطبوعات و خبرگزاری‌ها هستند، در کلاس­‌های آموزش خبرنویسی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با توجه به اعلام نیاز برخی از رسانه‌های تصویری و خبرگزاری­‌های داخلی برای استفاده از فارسی آموزانی که علاقه­‌مند به فعالیت در حوزه خبرنگاری و گزارشگری تلویزیونی و رادیویی در کشور خودشان بودند، موضوع برگزاری کلاس خبرنویسی به صورت اختیاری در جلسه افتتاحیه هشتادوچهارمین دوره دانش افزایی بنیاد سعدی مطرح شد و فارسی آموزان سطح پیشرفته بیشترین ابراز علاقه برای شرکت در کلاس‌­ها را مطرح کردند.

بر همین اساس برای برگزاری این کلاس­‌ها با استادان بنام آموزش خبرنویسی از جمله یونس شکرخواه، نمکدوست، احمد توکلی و حسین امامی مشورت شد و در نهایت در دو جلسه فشرده اصول اولیه خبرنویسی و مقاله نویسی توسط احمد توکلی تدریس شد.

در نخستین جلسه آموزش خبرنویسی که با حضور فارسی آموزان سطح پیشرفته و استادان زبان فارسی و تدریس احمدتوکلی برگزار شد، مطالب اولیه ارزش‌های خبری، عناصر خبری و اصول و سبک­‌های خبرنویسی، به خصوص خبرنویسی مدرن آموزش داده شد و از آنها درخواست شد تا ضمن مطالعه روزنامه‌های ارائه شده در کلاس، ارزش­‌ها در لیدخبری را مشخص کرده و برای جلسه دوم آماده کنند.

این فارسی آموزان شرکت کننده در کلاس، در جلسه دوم خبرهایی را تنظیم کرده و در کلاس ایرادات خبری‌شان اصلاح و نکات مهم خبرنویسی و تیتر زنی را فرا گرفتند.

از آنجایی که شغل آفرینی برای فارسی آموزان در استقبال و گسترش زبان فارسی اهمیت بسزایی دارد، برگزاری کلاس‌های خبرنگاری و همچنین فن ترجمه، ضمن معرفی هرچه بهتر و بیشتر متون ادبی و اخبار ایران و جهان، در افزایش این علاقه­‌مندی موثر خواهد بود.

احمد توکلی مدرس این دوره دارای مدرک دکترای مدیریت رسانه و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و چندین کتاب در حوزه خبر‌نویسی و گزارش نویسی تالیف کرده است.

58243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =