وزیر صنعت گفت: صیانت از نرخ تورم جزو اولویت‌های دولت دوازدهم است و دنبال این نیستیم با فشرده کردن نرخ تورم رکود را تحمیل کنیم.

به خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، محمد شریعتمداری ظهر امروز در نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه هدفم از حضور در استان ارتباط با بخش خصوصی و شنیدن دیدگاه‌ها و در جریان امور قرار گرفتن بود که محقق شد، اظهار کرد: مذاکراتی که بین دولت و بخش خصوصی صورت می‌گیرد در راستای توسعه کشور بسیار موثر و کارساز است.

وی در ادامه با تبریک هفته دولت و یاد و نام و خاطره شهدای دولت گفت: هدف من از آمدن به استان ارتباط مستقیم با بخش غیر دولتی بود که نظرات و مشکلات آن‌ها را شنیدیم.

وزیر صنعت و معدن و تجارت: دفتر سازمان ایدرو و ایمیدرو در کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود.

این مسؤول گفت: دولت دوازدهم با یک برنامه از پیش تعیین شده کار خود را آغاز کرده که در اختیار عمومی قرار گرفته و برای این که هم جهت حرکت کنیم باید این برنامه را مطالعه کنیم که در قالب یک کتاب آمده و در خصوص همکاری دولت با بخش خصوصی هم در آن اشاره شده است.

وی گفت: در حوزه سیاست داخلی به منشور حقوق شهروندی اشاره شده تا در سرمایه‌گذاری مشارکت کنند و همچنین تداوم تحقق تلاش برای حفظ حقوق مردم ایجاد اشتیاق در بخش خصوصی می‌کند تا مشارکت فعال داشته باشند همچنین توسعه مشارکت سیاسی به مشارکت در سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: در حوزه سیاست داخلی در برنامه دولت دوازهم به حقوق شهروندی تاکید شده است.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه برنامه‌های دولت برای سرمایه‌گذاران اشتیاق درست می‌کند، بیان کرد: راستگویی و عمل به وعده‌ها سبب تقویت عمومی می‌شود.

وی بیان کرد: اولویت اصلی دولت اشتغال بوده و باید در دستور کار تمامی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت امور خارجه باشد و دنبال تسهیل ورود سرمایه‌گذار خارجی باشیم.

شریعتمداری بیان کرد:گرفتن بازارهای مختلف از هدف‌های دولت است و باید به استان‌هایی که محدودیت‌های تاریخی دارند به طور ویژه نگاه شود.

وزیر صنعت بیان کرد: اصلاح نظام بانکی از جهات مختلف جزو اولویت‌های دولت بوده و همچنین باید با تسهیل مقررات و قوانین توسط دستگاه‌های اجرایی، قوانین دست و پا گیر کم شود.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بین‌المللی شفافیت ایران رتبه ۱۳۲ فساد را دارد اظهار داشت: این رتبه فاجعه‌آمیز بوده و اگر سرمایه‌گذاری فکر کند فرد دیگری می‌تواند با فساد کارش را بهتر پیش ببرد دیگر رمقی برای سرمایه‌گذاری ندارد.

وزیر صنعت خواستار سازگار کردن فعالیت‌های تجاری و صنعتی شد و گفت: در حوزه صنایع روستایی عقب هستیم که این بخش متولی در دولت ندارد و این مهم در وزارت صنعت راه‌اندازی میشود.

شریعتمداری خواستار راه‌اندازی دفتر سازمان ایدرو و ایمیدرو در استان کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: هیئت‌های این دو سازمان برای سرمایه‌گذاری در این استان ورود پیدا کنند.

وزیر صنعت و معدن و تجارت در ادامه اظهارات خود افزود: در سیاست خارجی اگر تلاش دولت برای جبران مشکلات در دوره تحریم را نداشته باشیم و در موضوع سیاست خارجی و صیانت از برجام برنامه نداشته باشیم و این صیانت وجود نداشته باشد فعالیت‌های اقتصادی با ثبات محقق نمی‌شود.

شریعتمداری در بخش دیگری از اظهارات خود به حوزه‌های پیرامونی هم اشاره کرد و گفت: در استان‌هایی که محرومیت و محدودیت تاریخی دارند باید نگاه بهتر و بیشتری به آن‌ها داشته باشیم و اگر می‌خواهیم دولت توانمند باشد باید کار را از این جا شروع کنیم و سرمایه‌گذار بتواند بدون دغدغه به این استان‌ها ورود پیدا کنند.

وی افزود: در اقتصاد کاهش نرخ تورم را داشتیم و الان به دنبال صفر کردن تورم نباید باشیم که البته افزایش آن در حوزه اقتصاد هم نگرانی به وجود آورده بود.

وزیر صنعت در ادامه با بیان این که دولت در زمینه فضای کسب و کار اقدامات خوبی انجام داده و اکنون در میان کشورهای جهان در رتبه ۱۲۰ هستیم، اظهار کرد: نباید دل خوش کنیم که از رتبه ۱۵۲ به رتبه ۱۲۰ رسیده‌ایم چرا که این رتبه فاجعه آمیز است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =