خبرگزاری صدا و سیما نوشت: تصاویر ماهواره ای از تلاش کره شمالی برای ساخت نخستین زیردریایی عملیاتی با قابلیت استقرار موشک بالستیک حکایت دارد.

یک موسسه آمریکایی که فعالیت های هسته ای و موشکی کره شمالی را رصد می کند روز پنجشنبه اعلام کرد تصاویر ماهواره ای که این ماه از یک کارگاه کشتی سازی کره شمالی به دست آمده است نشان می دهد این کشور همچنان در تلاش برای ساخت نخستین زیردریایی عملیاتی خود با قابلیت استقرار موشک بالستیک است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، موسسه « نورث 38 / 38 North » مستقر در واشنگتن اعلام کرد این تصاویری ماهواره ای در تاریخ پنجم نوامبر از کارگاه کشتی سازی « سینپو ساوت Sinpo South » کره شمالی به دست آمده ­است. این تصاویر قطعاتی را نشان می دهد که ظاهرا بخش هایی از بدنه زیردریایی در این کارگاه کشتی سازی است.

این موسسه آمریکایی اعلام کرد به نظر می رسد کره شمالی در تلاش برای ساخت یک زیردریایی جدید است که احتمالا نمونه عملیاتی زیردریایی آزمایشی فعلی کره شمالی با قابلیت استقرار موشک بالستیک از «کلاس سینپو SINPO-class » است.

کره شمالی در تلاش برای دستیابی به موشکی بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است که بتواند آمریکا را هدف قرار دهد. تلاش های کره شمالی در این زمینه بحرانی بین المللی را بوجود آورده و باعث شده است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد برای مقابله با کره شمالی همه گزینه ها ازجمله گزینه های نظامی روی میز است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    4 1
    زیردریایی اتمی بسازه بمبه رو ببره بندازه داخل امریکا
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    2 2
    ما همه این راهها را در دوران تحریم امتحان کردیم ولی جواب نمیده. زیردریایی ساختیم هواپیما ساختیم که محمود پرده برداریش را انجام داد ولی کو ما که ندیدیم