برندگان جایزه ملی کتاب آمریکا معرفی شدند

ایسنا نوشت: برندگان بخش‌های ادبیات داستانی، غیرداستانی، ادبیات نوجوان و شعر جایزه ملی کتاب آمریکا ۲۰۱۷ معرفی شدند.

بنابر اعلام هافینگتون پست جوایز ملی کتاب آمریکا که امسال شصت‌وهشتمین دوره‌ برگزاری خود را تجربه کرد، طی مراسمی که با حضور نویسندگان، ناشران و اهالی صنعت نشر در نیویورک برگزار شد، اسامی برندگان بخش‌های مختلف را اعلام کرد.

امسال اکثر برندگان این بخش‌ها را زنان تشکیل می‌دادند. در بخش ادبیات کودک و نوجوان، «دور از درختان» نوشته رابین بنوی برنده شد.

جایزه بخش شعر را فرانک بیدارت با مجموعه «نیمه روشن» به خانه برد و در بخش ادبیات غیر داستانی «آینده تاریخ است» به قلم ماشا گاسن، به عنوان برنده جایزه ملی کتاب آمریکا معرفی شد.

جایزه بخش ادبیات داستانی هم نصیب «جسمین وارد» نویسنده رمان «بخوان، دفن‌ نکن، بخوان» شد.

این جوایز به کتاب‌هایی تعلق می‌گیرد که توسط شهروندی آمریکایی به نگارش درآمده و طی یک سال گذشته در آمریکا به چاپ رسیده باشد. امسال ۳۹۴ کتاب توسط هیات داوران این جایزه مورد بررسی قرار گرفتند.

سال گذشته کلسون وایت‌هد برای رمان «راه‌آهن زیرزمینی» برنده جایزه بخش ادبیات داستانی شد. لوییس اردریچ در سال ۲۰۱۲، دنیس جانسون سال ۲۰۰۷ و جاناتان فرنزن در سال ۲۰۰۱ این جایزه را کسب کردند.

در مراسم امسال دو جایزه هم به پاس یک عمر دستاورد ادبی، به دو چهره شاخص اعطا شد؛ بیل کلینتون ـ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا ـ جایزه‌ای را به پاس خدمات ریچارد رابینسون به جامعه ادبی آمریکا به این ناشر هدیه کرد.

آنی پرو ـ رمان و داستان‌نویس مشهور ـ هم مدالی را به پاس دستاوردهای شاخص‌اش در زمینه ادبیات آمریکا از دستان آن هاتوی ـ بازیگر معروف ـ دریافت کرد.

58244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    0 0
    واقعا چرا براي دنياي غرب، كتاب يك موضوع حياتي و بنوعي مقدس بشمار ميرود؟