ایلنا نوشت: رئیس بیست و نهمین همایش بیماری‌های کودکان، با اشاره به افزایش وزن کودکان ایرانی، گفت: نباید اصرار کنیم بچه ها غذای بیشتر بخورند.

علی ربانی در آستانه برگزاری همایش بیماری های کودکان، گفت: یکی از معضلاتی که در طب کودکان و افراد زیر بلوغ با آن روبرو هستیم افزایش وزن کودکان است که باعث آسیب سلامت آنها می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: متاسفانه فرهنگ آپارتمان نشینی، فرهنگ بد غذایی و استفاده بیش از حد از فست فودها و غذاهای پرکالری، باعث افزایش بافت چربی در بدن می شود که منجر به چاقی می گردد.

وی ادامه داد: چاقی در یک طیف متفاوتی به ارگان های بدن آسیب می زند و این یک هشدار جدی است که سلامت جامعه را تهدید می کند.

ربانی گفت: به طور متوسط در دوران کودکی بعد از دوسالگی، هر سال حدود ۲ کیلوگرم باید وزن اضافه شود و هرچه بیشتر از این باشد یعنی به سمت چاقی سوق پیدا می کنیم و در دوران بلوغ این افزایش وزن بیشتر می شود.

وی ادامه داد: از آنجا که چاقی مادر بیماری ها است، باعث فشارخون، آسیب مفاصل، چرب شدن کبد، محدود کردن فعالیت روزمره و موجب تسریع بلوغ می شود، قند خون و چربی خون را بالا می برد و به قلب و ریه فشار می آورد و ممکن است مقدمات ورود به دیابت و اختلالات متابولیک را در این افراد ایجاد کند.

رئیس بیست و هفتمین همایش بیماری های کودکان ایران، گفت: یکی از محورهای مهم همایش پیش رو، چاقی است که قرار است با حضور اساتید و اندیشمندان این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی به خانواده ها هشدار داد تا از اصرار در خوراندن غذای مازاد به بچه ها خودداری کنند و از بابت پرخوری بچه ها لذت نبرند و بدانند بچه ها در حد نیاز فیزیولوژی بدن شان غذا خواهند خورد و ما باید غذاهای مناسب و بهداشتی تامین کنیم نه اینکه اصرار کنیم غذای بیشتر بخورند.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =