راهنمای رزرو تورهای چارتری داخلی با کمترین قیمت ممکن!

به نظر می­رسد در این عصر، سفر به بخش جدایی­ ناپذیریاز زندگی ما تبدیل شده است و در هر شرایط اقتصادی نیز مردم از تورهای مسافرتی استقبال می کنند که این امر در مورد ایرانیان نیز تا حدودی صدق می کند.

 اگرچه با توجه به وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی مردم، استقبال از تورهای چارتری کاهش یافته اما برخی از مسیرها و به خصوص رونق تورهای داخلی مانند تور کیش، مشهد و قشم کماکان به قوت خود باقیست. در این مقاله قصد داریم تا مسافران و هموطنان گرامی را راهنمایی کنیم تا در صورتی که قصد رزرو تور داخلی را دارند، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند.

راهنمای خرید تور کیش با قیمت مناسب

جزیره کیش با توجه با جاذبه های گردگشگری و  امکانات فراوان، عنوان توریستی ترین جزیره ایران را یدک می کشد که به حق هم لایق این عنوان است. بیشترین سفر در قالب تور مسافرتی در ایران به مقصد این جزیره برگزار میگردد. تورهای کیش در حال حاضر از مبدا تهران، مشهد، تبریز، اهواز، اصفهان، شیراز، کرمان، کرمانشاه، ساری، رشت، یزد و همدان برگزار میگردد که از برخی از شهرها مانند تهران و مشهد روزانه و از برخی از شهرها مانند تبریز، ساری و کرمانشاه هفته ایی 1 الی 2 روز  پرواز به مقصد جزیره انجام می گردد.

تنوع پرواز چارتری(اجاره کردن کل یا بخشی از یک ایرلاین توسط آژانس مسافرتی)  و گارانتی بودن اکثر هتل ها(اجاره کل یا تعدادی از اتاق های هتل توسط آژانس مسافرتی) باعث شده تا  نرخ تور کیش در ایام مختلف سال بسیار نوسان داشته باشد. نرخ تورهای مسافرتی کلا به 2 بخش تقسیم می شود: نرخ تور در ماه های پرترافیک (high season) و کم ترافیک (low season). نرخ تور در فصول پرترافیک عموما بالاست.

 ماهای پرترافیک به مقصد جزیره کیش شامل: شهریور، آذر، دی، بهمن، اسفند و نیمه اول فروردین ماه می باشد. شایان ذکر است که در ماهای ذکر شده نیز میتوان بعضا با نرخ کم تور رزرو نمود. به عنوان مثال در دی ماه که فصل امتحانات می باشد، تورهای کیش تعدیل می باید خصوصا اگر تاریخ رفت تور، روزهای اول هفته باشد.

 همچنین در روزهای آخر اسفند ماه که قیمت پرواز به شکل محسوسی کاهش می باید ( بعضا کمتر از 20 هزار تومان) تورها را میتوان با قیمت مناسب تهیه کرد. حتی در بهمن ماه نیز در برخی ایام میتوان تور کیش با قیمت مناسب رزرو  کرد. در شکل زیر نمونه تور درج شده ویژه اواخر دی در سایت http://تورکیش-تورمشهد.com/  درج شده است:

kish-tour

برای خریر تورهای ویژه نوروز توصیه می شود 1 الی 2 ماه قبل اقدام به خرید نمایید چراکه با نزدیک شدن به ایام نوروز معمولا نرخ تورها افزایش می یابد. توصیه اکید میشود در نوروزاز هر آژانسی تور نخرید زیرا کلاه برداری آژانس های متقلب در ایام نوروز امری شایع است!

تورهای کیش در ماه های کم ترافیک شامل: خرداد، تیر، نیمه اول مرداد، نیمه دوم اردیبهشت، مهر و ماهای حرام سال مانند محرم با افت قیمت خیلی محسوس مواجه می شود . البته هر ارزانی بی حکمت نیست و دلیل افت قیمت در این ایام، گرمای طاقت فرسای هوا، عدم برگزاری جشن ها، کنسرت ها، تئاتر ها و بسته بودن رستوران ها می باشد که کیفیت تورها را به شدت پایین می آورد و توصیه می شود کسانی که فرزند خردسال دارند در فصول گرم سال به جزیره کیش سفر نکنند.

راهنمای خرید تور قشم با قیمت مناسب

جزیره قشم بزرگترین جزیره واقع شده در خلیج فارس می باشد و شهرت آن نیز به خاطر سواحل و مرجان ها و جاذبه های طبیعی بکر است. قشم اگرچه به لحاظ ساختار شهری و کیفیت هتل ها و امکانات در سطح جزیره کیش نیست اما جاذبه های طبیعت گردی زیباتری دارد. همچنین جزیره قشم دارای مراکز خرید متنوع تر و البسه باکیفیت تری نیز می باشد (شایان ذکر است البسه و  پوشاک در جزیره کیش عموما از چین و تهران وارد می شود و به اسم برند خارجی به فروش می رسد!)

نرخ تور قشم در فصول کم ترافیک و پرترافیک  با توجه با شباهت و یکسانی مسیر و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی دقیقا مانند کیش است. اما به دلیل محدودیت پرواز، نرخ تور های قشم نسبت به کیش بیشتر است! البته برخلاف کیش تور های قشم به صورت زمینی با قطار نیر برگزار میگردد که به نسبت خیلی ارزان تر هستند و برای کسانی که تمایل ندارند برای خرید تور قشم هزینه زیادی  بکنند توصیه می شود از طریق تور قشم با قطار سفر نمایند. در شکل زیر 2 نمونه تور هوایی و زمینی به مبدا تهران و مقصد قشم برگرفته از وبسایت گردشگری تورکیش-تورمشهددرج گردیده است:

qeshm-tour

راهنمای خرید تور مشهد با قیمت مناسب

مشهد کلان شهریست در شرق ایران که میزبان بیشترین گردشگر و زائر سالانه در ایران است که بسیاری از این گردشگران از طریق تور به این شهر سفر می کنند.  تورهای مشهد به دو طریق زمینی و هوایی برگزار میگردد که تورهای زمینی نیز خود به 2 بخش تور با قطار و اتوبوس-کاروانی تقسیم می شود. تورهای مشهد با توجه تعدد هتل و پرواز، عموما نسبت به تورهای قشم و کیش ارزان تر هستند. ماه های کم ترافیک و پرترافیک به مقصد مشهد دقیقا عکس کیش و قشم است و در ماه های گرم سال و ماه های حرام سال و ایام سوگواری نرخ تورها بالا و در فصول سرد سال با افت قیمت محسوس مواجه می شود. توصیه اکید می شود برای ایام سوگواری و اعیاد مذهبی حداقل 2 هفته قبل اقدام به خرید تور مشهد نمایید زیرا در روزهای نزدیک به ایام مذکور نرخ پروازها به شدت بالا می رود. (به 600 الی 700 هزار تومان هم رسیده است!). نمونه بستهتور مشهد با قطار و هواپیما برای اواخر دی در شکل زیر برگرفته از سایت تورکیش-تورمشهد  نمایش داده شده است:

mashhad-tour

 

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747556