فریدون جیرانی*

وقتی خبری می‌یاد از عوض شدن یک  مدیر خوب؛ مدیری که توانست آرامش را به محیط  مطبوعات برگرداند، مدیری که در طول 4 سال در بین اهالی مطبوعات، اعتماد به نهاد تصمیم گیرنده را جایگزین بی اعتمادی کرد، متاسف می‌شوی و نمی‌دانی چه تحلیلی از این تغیر داشته باشی.

شاید مدیر خوب ما  - حسین انتظامی - بعد از این تغییر، پست مهم‌تری بگیرد که من الان از این  تغییرات خبر ندارم، شاید مدیری که جای او می‌آید مدیر با‌ لیاقتی باشد، اما با این شاید‌ها نمی‌توان از کنار این تغیر بی‌تفاوت گذشت و افسوس نخورد.

من که دارم افسوس می‌خورم.

من که آدم کوچک و فصلی مطبوعات هستم. آدم‌های بزرگتر و مهم‌تر حتما با داشتن اطلاعات بیشتر و ارتباطات دایمی از کنار این تغیر بدون تحلیل نخواهند گذشت.

من در طول این 4 سال، یک سال، سردبیر یک روزنامه سینمایی بودم و داخل محیط شاهد حضور نسل جوان پر انرژی و هدفمندی
بودم که احساس می‌کردند حالا می‌شود کار جدی‌تر کرد. البته من دارم در رابطه باسینمایی‌نویسی حرف می‌زنم که حداقل در پس از انقلاب 15 سال سابقه کار در این حیطه را دارم  و در تاریخ‌های مختلف باشرایط فرهنگی مختلف کار کردم که هر شرایطی با مختصاتی که داشته، به ذهنیت ما شکل داده است.

حالا در شرایطی  که رشد سینمایی‌نویسی در فضای مجازی چمشگیر است و روزنامه‌های کاغذی کم کم دارند به آخر خط می‌رسند و خبر و نقد و گزارش و حتی عکس سینمایی اولین بار داخل فضای مجازی دیده می‌شود و سایت‌ها جلوترند، مدیر موفق ما دارد می‌رود آنهم در شرایطی که ما به مدیر توانمندی مثل او بیشتر از هر زمانی احتیاج داریم، آنهم مدیری که شرایط جدید را درک کرده است.

مجله فیلم وارد فضای مجازی شده است، روزنامه سینما را می‌توان در فضای مجازی ورق زد.

ای سینما، سینما سینما، سینما دیلی، کافه سینما، سینما ژورنال و.... حالا فقط خبری نیستند، تحلیل و گزارش هم دارند.

 رونق قبلی مطبوعات سینمایی به فضای مجازی نقل مکان کرده است. این رونق الان در فضای مجازی است. مطبوعات سینمایی و در کنارش مطبوعات ورزشی همیشه محل جدل و دعواهای مختلف بوده است و اوایل رونقش را از این دعواها می‌گرفته است.

حالا مرکز جدل فضای مجازی است که آزادی‌های بیشتری در آن فضا هست. کنار آمدن با این فضا عقل ودرایتی را می ‌رساند.

این رونق در این 4 سال بیشتر شده است و حالا مدیر موفق ما دارد می‌روذ.

* کارگردان سینما و مدیرمسئول روزنامه سینما

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =