۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۴

سخنی با آقای رییس‌جمهور

از این که در این سالیان، سهم دانش آموزان و دانشجویان نخبه کشوری در تصادفات سهمگین کشتارهای جاده ای نسبتاً! زیاد بوده است، من شخصاً دچار شک و تردید هستم! اما آخرین که غمبارترین آنها بوده است، حادثه کشته شدن دختران نخبه بندر عباسی است که فریاد دلخراش هر یک از آنها در حین کشته شدن، صدای دلنشین موفقیت های «مریم میرزاخانی» بزرگترین نخبه دختر ایرانی که در صدر بالاترین رتبه ریاضیدانان جهان جای گرفته بود را برای یکایک خانواده ها و ملت ایران تداعی کرد!

آقای رییس جمهور!
لطفاً شما را به خدا این بار منتظر گزارش های با تأخیر، تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش و پرسش از وزیر آموزش و پرورش درباره ایمن نبودن اردوها و مقصریابی در بین مدیران برگزارکننده اردوها ننشینید. اینها همچون موارد مشابه گذشته آدرس های ناپیدا و غلطی است که مانع از شناخت ریشه ها و پیشگیری از بروز حوادث بعدی است، آدرس اصلی را باید در دستگاه متولی «راه» كشور بیابید، چرا که علت العلل بسیاری حوادث جاده ای در یک، دو یا سه عنصر از عناصر سه‌گانه زیر است:
١. جاده
٢. اتومبیل و نقلیه
٣. راننده!

١. ما در بهبود جاده ای دچار تأخیرات فراوانیم و رشد و توسعه در گسترش و ایمن سازی جاده ها در مقایسه با نیازهای کشور بسیار ناچیز است، فقط! یک دست انداز جاده ای که وزارت مربوطه نسبت به ترمیم ده ها هزار مورد موجود آن غافل و یا ناتوان است در سرعت ٩٠- ٨٠ کیلومتری می تواند جانسوزترین حادثه جاده ای را بیافریند! بهبود جاده ها اگرچه نیازمند سرمایه گذاری است اما کاری به مخالفت ها، برجام و استکبار جهانی ندارد، ای کاش بانک های ما سامان یافته و از دغل بازی و حقه بازی های ناشی از رباخواری و ریاکاری فاصله گرفته بودند و اندوخته های مردم را در جاده ها سرمایه گذاری می کردند و مردم هم عوارض ترددشان از جاده های خودساخته را پرداخت می کردند و کار جاده سازی را دارای توجیه اقتصادی می کردند.

٢. با اینکه سالانه به بیش از ده هزار اتوبوس تازه نفس محتاجیم، اما هنوز کارخانه ای که بتواند سالانه هزار اتوبوس با استاندارد تولید کند را نداریم و در اثر غفلت از اولویت شناسی، بخش زیادی از سرمایه های ملی صرف راه اندازی کارهای غیر ضروری تولید چیپس و پفک و یا سوله های رها شده در شهر و شهرک های صنعتی کشور شده است.

٣. در آموزش ضمن کسب و کار و ارتقاي مهارت های بایسته و از جمله مهارت های رانندگی، کمترین و یا ناچیزترین آموزش ها را داریم! این سه عنصر اصلی تصادف ساز، مأموریت نیمی از یک وزارتخانه شماست که شما در موفقیت نخست آن یعنی؛ مسکن در ایام معرفی کابینه به مجلس گفته اید که ما در چهار سال گذشته با وزیر مربوطه بر سر چگونگی مسکن به توافق نرسیده ایم! امیدوارم در نقد عملکرد این وزارتخانه در پایان کار دولت اعتدال خود نگویید که ما اساساً در این دو دولت در هیچ یک از دو مأموریت کلان؛ یعنی مسکن و راه با ایشان در تعارض بودیم!

آقای دکتر! پیام ٦ میلیون افزایش رأی در سبد ٢٤ میلیونی در دوره دوم شما، برای از بین بردن تعارض ها و تقویت سُمبه قدرت اعمال تصمیم های خردمندانه و مدبرانه ریاست منتخب مردم بوده است!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =