یک فنجان قهوه کابوس محیط زیست است؛ به این دلیل که در لیوان های کاغذی که قابل بازیافت نیستند،مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان ان مانی، گروهی از حقوقدانان بریتانیا برای مقابله با این مشکل،خواستار اخذ مالیات برای هر فنجان قهوه به میزان 25 پنس شده اند.آنها امیدوارند که مالیات بر ارزش افزوده بتواند مصرف کنندگان را مجبور به استفاده از ظروف  قابل بازیافت کند.

در بریتانیا سالانه 2.5 میلیارد لیوان کاغذی مصرف می شود.بنا به گفته کمیته محیط زیست بریتانیا کمتر از 400 لیوان کاغذی بازیافت می شود.در ایالات متخده 60 میلیارد لیوان کاغذی هر سال دفن می شود.

اکثر مردم به اشتباه فکر می کنند که فنجان یکبار مصرف به طور گسترده بازیافت می شود.این سردرگمی مصرف کننده نشان می دهد که آنها درباره فنجان قهوه آشنا نیستند.

یک لیوان معمولی قهوه که در لیوان کاغذی با پوشش پلاستیکی سرو می شود،این جنس از لیوان باعث می شود که نوشیدنی را گرم نگه دارد و مانع از افتادن مقوا شود.

اما همین لیوان سخت بازیافت می شود،به این دلیل که تجزیه مواد این جنس از لیوان کاغذی گران است.تنها چهار کارخانه در بریتانیا توانایی بازیافت این نوع لیوان کاغذی را دارند.بسیاری از کسانی که قهوه را دراین لیوان ها می نوشند،از این موضوع آگاه نیستند و فنجان های خود را به سطل های بازیافت می سپارند.این لیوان ها زباله های بازیافت را آلوده می کند و هزینه های بازیافت را بالا می برد.

مالیات ها 10 درصد افزایش خواهد یافت

مالیات پیشنهادی به طور متوسط برای هر فنجان قهوه 10 درصد خواهد بود.این افزایش نرخ تورم را در بریتانیا بالا می برد که در حال حاصر حدود 3 درصد است و با استانداردها ثابت نگه داشته شده است.

قانونگذاران می گویند کسانی که آلودگی تولید می کنند باید هزینه مدیریت این آلودگی را بپردازند.پولی که بابت این افزایش مالیات دریافت می شود،قرار است صرف ساخت تجهیزات بازیافت شود.

استارباکس می گوید:درحال حاضربرای کسانی که از لیوان قابل بازیافت استفاده کنند،25 پنس تخفیف درنظر گرفته شده است.

آنها همچنین گفته اند که از ماه فوریه به مدت سه ماه در 20 شعبه استارباکس در لندن این تخفیف را اجرا خواهند کرد.این پول قرار است به عنوان خیریه در اختیار مراکز مطالعات زیست محیطی و تغییرات رفتاری قرار بگیرد.

کاستا کافی هم گفته است که در 2 هزار شعبه خود در ایالات متحده تخفیفی 25 سنتی را برای مشتریانی که از لیوان های قابل بازیافت استفاده می کنند،اعمال خواهند کرد.

قانونگذاران می گویند که این همان سیاست چماق و هویج است که برای تغییر الگوی مصرف موثر خواهد بود.5 پنس بابت هر فنجان قهوه می تواند در اولین سال اجرا 83 درصد از مصرف قهوه را در لیوان های کاغذی را کاهش دهد.

بازیافت یا ممنوعیت؟

صنایع تولیدکننده لیوان های کاغذی هشدار داده اند که این مالیات به صنعت آنها صدمه وارد می کند.آنها گفته اند که  دولت باید بیشتر بر صنایع بازیافت تمرکز کند.

نیل ویتول رییس گروه بازیابی و بازیافت کاغذ می گوید: اعلام مالیات بر هر فنجان قهوه می تواند بر رفتار خریداران تاثیر زیادی بگذارد.

قانونگذاران می خواهند که دولت با این هدف گذاری تا سال 2023 تمام فنجان های قهوه را قابل بازیافت کنند.اگر آنها به این هدف نرسند،آنها از دولت می خواهند که به طور کلی استفاده از قهوه در لیوان های یکبار مصرف را ممنوع کند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =