۰ نفر
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

قطعا موفق‌ترین نامی که در برابر اسم ماسک قرار می‌گیرد نام شرکت تسلا است. اما در واقع این شرکت هم سال‌ها قبل هرج و مرج خودش را داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اتاق تهران، ايلان ماسك مديرعامل شركت تِسلا است، توليدكننده خودروهاي برقي پيشرفته. اين شركت واقع در منطقه پالو آلتو بزرگ‌ترين كارفرما در حوزه ساخت خودرو در كاليفرنيا است. ماسك همچنين مديرعامل شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی است و با 21.3 ميليارد دلار ثروت در رده 38 فهرست بلومبرگ ايستاده است. همه اینها را قبلا در بخش کارآفرین در مورد او گفته بودیم. اما یکی از موفق‌ترین مدیران جوان و میلیاردرهای معروف بلومبرگ، شکست‌های قابل توجهی هم داشته است. نبوغ او در حوزه فناوری‌های نو همیشه هم بدون دردسر نبوده. Highsnobiety سایتی که در مورد برندها می‌نویسد در مطلبی به شرح شکست‌های بزرگ ماسک پرداخته است که ترجمه بخش‌هایی از آن را در این صفحه می‌خوانید.

 Netscape

پیش از اینکه گوگل با مرورگر کروم ادغام شود، چندین رقیب وجود داشتند، نت‌اسکیپ ثابت کرده بود که رقیب خطرناکی است. در طول یک دوره ناگهانی رونق، این شرکت هر ماه تا 50 مهندس را استخدام می‌کرد و ایلان ماسک یکی از کسانی بود که رزومه‌اش را برای استخدام در شرکت ارسال کرد. او هیچ‌وقت تماسی از این شرکت نداشت و برای همین یک روز شهامتش را جمع کرد و شخصا به دفتر نت‌اسکیپ رفت، مدتی در سالن ورودی ساختمان این پا و آن پا کرد و بعد، از آنجایی که خجالت می‌کشید در این مورد با کسی صحبت کند، راهش را گرفت و رفت. شرکت رزومه او را حتی قابل پاسخ دادن هم ندیده بود، شکستی که البته در نهایت به نفع او تمام شد که کار و کسب خودش را به راه انداخت.

 Zip 2

این شرکت گرچه اولین قدم ماسک برای کسب سرمایه و موفقیت بود اما شکست‌های خودش را هم در پی داشت. او شرکت را همراه برادرش و با وام 28 هزار دلاری که از پدرشان گرفته بودند بنا کرد و خیلی دلش می‌خواست که مدیرعال شرکت باشد اما هیئت مدیره شرکت با این خواسته او موافقت نکردند. به عقیده آنها او زیادی جوان و بی‌تجربه بود. او هرگز نتوانست ریاست شرکت را بر عهده بگیرد اما آن‌قدری در آنجا ماند تا سرمایه اولیه‌اش را تبدیل به 22 میلیون دلار سود کرد و بعد، از Zip2 کناره گرفت.

 Roadster

قطعا موفق‌ترین نامی که در برابر اسم ماسک قرار می‌گیرد نام شرکت تسلا است. اما در واقع این شرکت هم سال‌ها قبل هرج و مرج خودش را داشته است. سال 2008 تسلا مدعی شد که سریع‌ترین اتومبیل تمام‌برقی را تولید کرده است که واقعا قابلیت رفت و آمد در جاده‌ها را دارد. اما این ماشین یک محصول تجربی بود و قیمتش دو برابر آنچه پیش‌بینی می‌شد از آب درآمده بود. این محصول یعنیRoadster  برای شرکت یک فاجعه کامل بود. این محصول شرکت تسلا را تا آستانه تعطیلی کشاند و تنها با یک سرمایه‌گذاری مفصل 40 میلیون دلاری که از اقبال خوش ایلان ماسک نصیب شرکت شد، توانست از تعطیلی رهایی پیدا کند.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =