خانه ملت نوشت: نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس از حل مشکل خروج زهرا نعمتی از کشور خبر داد و تاکید کرد: باید مقتضیات زمان و مکان در اجتهاد در نظر گرفته شود.

 طیبه سیاوشی شاه عنایتی با اشاره به ممنوع‌الخروج شدن زهرا نعمتی توسط همسرش گفت: خوشبختانه طبق آخرین اخباری که به دست ما رسیده، با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی رئیس کمیته‌ ملی پارالمپیک مشکل خروج این ورزشکار از کشور به طور ویژه حل شده و وی می‌تواند در تورنمنت بین‌المللی حضور پیدا کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معاونت زنان ریاست‌جمهوری لایحه‌ای را مبنی بر تدوین «گذرنامه‌های ویژه خدمت» به منظور تسریع در خروج زنان نخبه علمی، ورزشی و علمی ایجاد شود در دست دارد تا تحت عنوان اقدام ویژه دولت، این قشر از بانوان از کشور خارج و در زمان مشخصی بازگردند چراکه دولت برای این نیروهای نخبه خود سرمایه‌گذاری کرده و نباید اجازه داد آنها سرخورده و منزوی شوند.

وی با بیان اینکه فراکسیون زنان مجلس نیز طرحی برای اصلاح قانون خروج زنان از کشور دنبال می‌کند، تاکید کرد: باید مقتضیات زمان و مکان در اجتهاد در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گذرنامه‌های ویژه خدمت فقط برای افراد خاص در نظر گرفته شود و برای حل مشکل دیگر زنان جامعه باید به آن‌ها آموزش داد این مهم را جزو شروط ضمن عقد بیاورند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    15 1
    خداروشکر. این مسئله مهریه از یک طرف و حق طلاق و خروج از کشور و غیره از طرف دیگر معضلی شده. زن و مرد همدیگر را از اول گروگان می گیرند. انگار از روز اول زندگی مشترک برای جدایی برنامه ریزی می کنند. خیلی مسخره شده.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    11 11
    وقتی شوهرش راضی نیست . . .
  • بی نام RO ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    89 6
    حقوق واقعی مردان و زنان را بخودشان برگردانید.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    8 1
    من اصلا در مورد هیچ کسی نمی خواهم و حق ندارم قضاوت کنم، اما فکر نمی کنید دقیقا مشکل جامعه ما از عدم اجرای دقیق و بدون تبعیض قانون و همین تبصره ها و بندهای دور برگردان ناشی می شود؟ اگر قانون مشکل دارد باید اصلاح شود و برای همه یکسان اجرا شود
  • روزبه A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    77 32
    تبريك به زنان كشورم، بدونيد كه ايستادگيتون جواب خواهد داد
    • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
      10 6
      امیدوارم اگه برای خودت هم ازین موارد پیش اومد باز هم تبریک بگی.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    4 7
    حیف که ما نخبه گان فراموش شده از جنس مذکر، سر و صدایی در جامعه نداریم که برایمان از این ویژه کاریها انجام بشود. البته شخصا خوشحالم، که مشکل یکی از بانوان حل شده است. امیدوارم این مسئله را خارج از جنجال های سیاسی و تفکرات فردی به همه صرف نظر از جنسیت گسترش دهند. و همچنین این عدم تعادل به وجود آورده در روابط زن و مرد را گره گشایی کنند.
  • مریم RO ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    18 1
    گذرنامه ویژه؟؟؟؟.به جای ویژه کردن افراد قوانین را یکبار برای همه اصلاح کنید.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    10 6
    امیدواریم برای مشکل خارج شدن مردان زندانی به خاطر مهریه از زندان هم کاری انجام بشه.