۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۶

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هم به پایان رسید و بطور طبیعی عده ای خوشحال از بابت پیروزی نامزدشان و عده ای هم غمگین بخاطر شکست نامزد مورد نظر

دراین میان اتفاقاتی هم رخ داده که نبایستی از آن غفلت داشته باشیم وتوجه به آن می تواند سرمایه و رهنمونی باشد برای تمامی زمینه ها و چگونگی اداره کشور که من از آن به پیروز اصلی انتخابات به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انتخابات 96 یاد می کنم زیرا :

1- روحانیت برای اولین بار اجازه نداد از شیوه های قداست بخشی به کاندید ایی خاص و هزینه کردن از مقدسات مردم و سفارشات حضرات معصومین علیهم السلام استفاده شود و خود نیز چنین نکرد .

2- روحانیت در این دوره از انتخابات ، برای رآی آوردن نامزد مورد نظرش ؛ نه از آسمان خبری آورد و نه کاندیدای خود را آسمانی جلوه داد بلکه همانند یک صنف از آحاد جامعه از ابزار های زمینی استفاده کرد و دیدگاههای خویش را با استفاده از تکنولوژی در فضای مجازی که تا پیش از این ؛ از آن گریزان بود بهره برد ونشان داد راه درست همین است .

3- دراین انتخابات روحانیت جایگاه خود را در ساختار فکری مردم ایران پیدا کرد و دانست که این جماعت هم بسان سایر اصناف از جمله پزشکان و کارگران و صنعت گران واقتصاد دانان ، می تواند بخشی از نیازهای مردم را پاسخگو باشند و انتظار نداشته باشد، مردم در تمام زمینه های زندگی رهروانشان باشند . مردم قدرت انتخاب پیداکرده اند و سره را از ناسره به خوبی می شناسند . آرای نامزد پیروز در شهرستان قم بهتربن میزان سنجش از گستردگی حوزه مخاطبان روحانیت می باشد !!!

4- در این انتخابات آشکارشد که روحانیت ادعای بردن مردم به بهشت را ندارد و توانایی اش راهنمایی مردم در زندگی عاری از دروغ و تهمت و ... می باشد زیرا تکلیف اخروی این طبقه از جامعه را هم باید خداوند معلوم کند و نمی توان ، بهشت را در یک قاب چوبی نشان داد و برای رسیدن به آن پلکان هایی را نیز تعیین کرد .

5- روحانیت از انتخابات پیشین به درستی آموخت که باید به زبان مردم سخن بگوید و اجازه ندهد تصمیم سازان بی هویت برای آن تصمیم سازی کنند و شکست و پیروزی در انتخابات را هم به تقدیر الهی گره نزند بلکه دلیل پیروزی و شکست کاندیداها را در مطالبات مردم جستجو کند که اگر چنین پندی فراگیر شود موجب تجدید نظر اساسی در زمینه های بسیاری از موضوعات فکری و نظری می گردد .

فرصت را مغتنم می شمارم و به دغدغه یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره می کنم تا دانسته شود ، افرادی هستند درکسوت روحانیت که چنین می اندیشند .
آقای محمد جواد فاضل لنکرانی می گوید :یکی از بلیه های تاریخی که در این دو دهه گذشته بر شیعه رفت این بود که دائما ً گفتند زمان ظهور نزدیک است و برای آن تعیین وقت کردند . ما اصلا چیزی در روایات به نام ظهور کبری و صغری نداریم . راهپیمایی اربعین اتفاق بسیار مبارکی است . شیعه باید به آن بهابدهد ولی به چه دلیل من طلبه بیایم بربالای مبنر صریحاً یگویم این از علائم ظهور است ؟ اینکه من طلبه بگویم باید این را انتخاب کنی و اگر نکنی به اسلام ضریه زدی قابل قبول نیست واین روش به حوزه ضربه میزند . حوزه را ذبح نکنید عظمت حوزه را باید حفظ کنید و...

آری روحانیت برنده اصلی انتخابات 96 بود زیرا دیگر دین و اعتقادات مردم بازیچه دست بخشی از روحانیت قرارنگرفت و اگر استثنائاتی هم در گوشه و کنار کشور مشاهده شد ، در دریای زلال و امواج سهمگبن توده مردم بی رنگ گردید
به امید بیداری

دکترمرتضی بهشتی، حفوفدان و پژوهشگر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدعلی IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    0 2
    جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را با روحانیت اشتباه گرفته ای حضرت آقا
  • مرادی IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    4 0
    باسلام وعرض ادب عالی بود آقای دکتر وقابل تامل
  • امید US ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    3 0
    اعتدال عقل امید وایران پیروز انتخابات
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام.ممنون از مطالب شما اینکه از روحانیت معظم به روشهای غلط انسانهایی غیر عادی جلوه بدهیم ظلم است اشکار و ضمن اینکه خاستگاه انها نیز بیشتر باید رعایت شود. ضمنا همه موهبت های الهی جنبه عذاب نداشته و بهشتی هم در کار است.اسلام رو نباید به رفتار روحانیت مهک بزنیم هر چی عیب است از مسلمانی ماست
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    2 0
    آقاي محترم مثل اينکه تو صحبتهاي برخي حتي امام جمعه‌ها کلمه "ابراهيم زمان" و "َشکستن بت بزرگ" رو نشنيدي اتفاقن خيلي هم از دين خرج کردن ولي مردم خر نشدن
  • علی A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    0 2
    مطلب بسیار سطحی و مغالطه آمیز است. بر اساس این مقاله آیا نانوایی محل ما که از کسی حمایت نکرد، پیروز انتخابات نیست؟
  • رضانیا RO ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    2 0
    درود زیبا بود. خدا را شاکریم که روحانیت معزز این بار مستقل از فشار تمامیت خواهان عمل کرد خدایشان نگهدار باشد
  • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    2 0
    رای42میلیونی به نظام و روحانیت یک پیروزی بزرگ برای ایران بود چون هر کس با هر سلیقه و تفکری در انتخابان شرکت کرد نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته که در انتخابات ان شرکت کرده است این یک استدلال منطقی است و مشتی بر دهان امریکا و حکومت قبیله ایی عربستان است هر عاقلی میداند که ایا خرید 110 میلیارد سلاح که بلد نباشی از ان استفاده کنی مهمتر است یا مشارکت 42 میلیونی مردم در انتخابات ؟