ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز یکشنبه وزیر امور خارجه، وزیر دارایی و مشاور امنیتی ارشد دولت جدید را معرفی کرد. سئول اکنون با چالش‌های بهبود اقتصاد، کاهش تنش با چین و تعامل با کره‌شمالی روبروست.


به گزارش خبرگزاری رویترز، "مون جائه-این" رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در کنفرانس خبری خود اعلام کرد "کیم دونگ-یئون" معاون وزیر دارایی سابق را به عنوان معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی جدید نامزد کرده است. در همین حال،‌ خانم "کانگ کیونگ-وا" از مشاوران ارشد سازمان ملل متحد در امور سیاستگذاری به عنوان وزیر امور خارجه آتی معرفی شد.

مون جائه-این که اوایل همین ماه پس از رسوایی فساد سلف خود به ریاست جمهوری رسید، بر لزوم ارتقای شرایط معیشتی مردم تاکید کرد. دولت او باید حیات جدیدی در اقتصاد متزلزل کره‌جنوبی بدمد. مون گفت: دولت جدید ما کار خود را در بحبوجه رشد پایین بی‌سابقه، چند قطبی شدن اقتصاد و مشکلات اقتصادی برای طبقه متوسط آغاز کرد.

در همین حال "چونگ ایو-یونگ"، از مشاوران ارشد سیاست خارجی در حین کارزار ریاست جمهوری به عنوان مشاور امنیت ملی جدید رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی معرفی شده است. این مقام هفته گذشته با مشاوران امنیتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره نشست آتی و مسائل هسته‌ای کره‌شمالی گفت‌وگو کرد.

علاوه بر این، "هونگ سئوک-هیون" نماینده ویژه مون در واشنگتن که سابقا سفیر این کشور در ایالات متحده بوده،‌ به عنوان مشاور ویژه رئیس‌جمهوری در امور دیپلماسی و امنیت معرفی شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =