۷۸ مبلغ ویژه ماه رمضان به مهدیشهر اعزام می‌شوند

رئیس تبلیغات اسلامی مهدیشهر با بیان اینکه ۷۸ مبلغ ویژه ماه رمضان به این شهرستان اعزام می شوند، گفت: در این طرح تمامی مساجد از حضور روحانیان بهره‌مند خواهند بود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین حجت الاسلام مصطفی تقوی ضمن تشریح برنامه های تبلیغات اسلامی مهدیشهر در ماه رمضان، توضیح داد: مهمترین برنامه اداره تبلیغات اسلامی در این ماه، اعزام ۷۸مبلغ شامل ۱۱ مبلغ اعزامی از قم و اعزام ۶۷ مبلغ بومی است که این تعداد در شهر مهدیشهر و روستاهای بخش شهمیرزاد و مرز مازندران اعزام می شوند.
وی افزود: از این تعداد مبلغان ۱۵ نفر مبلغ زن و۶۳نفر مبلغ مرد هستند که امیدواریم مردم بتوانند با بهره‌گیری از حضور این مبلغان در ایام سراسر معنویت ضیافت الهی از آموزه‌های دینی و قرآنی کمال استفاده را برده و از فیوضات این ماه مبارک بهره مند شوند.
رئیس تبلیغات اسلامی مهدیشهر گفت: در ماه مبارک رمضان فعالیت های مختلفی در مساجد و اماکن مذهبی شهرستان در نظر گرفته شده که مهمترین آنها اقامه نماز جماعت، تلاوت قرآن، بیان احکام، جلسات و مباحث مشاوره و اخلاق و دوره های سبک زندگی است.
تقوی همچنین با بیان اینکه ۴۰مسجد این شهرستان درآستانه ماه مبارک رمضان با غبارروبی و عطرافشانی آماده میزبانی از مهمانان خدا می شوند، ابراز داشت: آئین غباروبی مساجد از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است که توسط این اداره به انجام می رسد.
وی افزود: با هماهنگی و تشکیل جلسه با هیئت امنای مساجد و هیئات مذهبی شهر و روستا و دعوت از خیران و معتمدان محلات و نمازگزاران و عموم مردم امسال باشکوه‌تر از سال‌های قبل با خانه تکانی دلها و غبارروبی و عطرافشانی مساجد به استقبال ماه مبارک رمضان رفته و تلاش داریم از ۲۵ شعبان تا اول ماه رمضان تعداد ۴۰ مسجد شهری و روستایی را درشهرهای درجزین، مهدیشهر، شهمیرزاد و روستاهای تابعه این شهرستان غبارروبی و عطرافشانی شود.
رئیس تبلیغات اسلامی مهدیشهر در دیگر بخش این گفتگو بیان داشت: شش موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی و مسجد شهرستان در ماه مبارک رمضان مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم را با عنوان طرح قرآن در رمضان برگزار می‌کنند.

تقوی افزود: این طرح که طی چند سال گذشته به همت سازمان دارالقرآن الکریم همزمان با ماه مبارک رمضان اجرا می‌شد در مهدیشهر نیز از روز ششم خرداد ۹۶، مصادف با نخستین روز ماه مبارک رمضان ۱۴۳۸ هجری قمری آغاز و تا پایان این ماه مبارک در مساجد مورد نظر ادامه دارد.
وی ادامه داد: این طرح در مهدیشهر با همکاری مشترک دارالقرآن، کانون فرهنگی و هیئت امناء مساجد همه روزه از ساعت ۱۸ در محل مسجد امام علی (ع) شهرک انقلاب برگزار و در آن روزانه یک جزء از قرآن توسط قاریان ممتاز شهرستانی تلاوت می‌ شود

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =