ترانزیت بیش از ۱۱ هزارتن نفت کوره از بندر امیرآباد به مقصد امارات

مدیر کل راه آهن شمال از ترانزیت بیش از ۱۱ هزارتن نفت کوره از بندر امیرآباد به مقصد امارات خبر داد و گفت: این میزان بار در دو بازده زمانی۵ روزه به مقصد حمل می¬گردد.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران،يوسف گران پاشا با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اين‌كه حمل و نقل ريلي مزايايي همچون ايمني حمل،كاهش ترافيك جاده ها و كاهش خطر تصادف،كاهش مصرف سوخت، صرفه جويي اقتصادي و جلوگيري از آلودگي‌ها و نزديك شدن به استانداردهاي زيست محيطي مي¬باشد، اين نوع حمل و نقل مورد توجه كشورهاي مختلف جهان قرار گرفته است.

مديركل راه آهن شمال افزود: برخورداري از موقعيت مناسب جغرافيايي خصوصا توريستي و تفريحي و قرار گرفتن در كانون برخي از مهم‌ترين كريدورهاي حمل و نقل ريلي نظير تركمنستان - ايران، اتصال ريلي بندر اميرآباد به شبكه ريلي راه‌آهن شمال و امتيازات و ويژگي‌هاي خاص مازندران سبب شد تا كشورهاي همسايه نيز براي ترانزيت بار از ايران به مقاصد مختلف به راه‌آهن توجه كنند.

گران پاشا از ترانزيت بيش از ۱۱ هزار تن نفت كوره وارده از بندرتركمن باشي در كشور تركمنستان به بندر اميرآباد، به سمت بندرعباس جهت حمل به كشور امارات خبر داد و گفت: اين ميزان بار در دو بازده زماني۵ روزه به مقصد حمل مي¬گردد.

وي از حمل ۵۴۷۶ تن نفت كوره دربازده زماني اول توسط ۸۴ دستگاه واگن مخزن داربه مقصد اطلاع دادو افزود: ۵۵۴۰ تن ديگر نيز توسط ۱۰۴ دستگاه واگن بارگيري شده و پس از انجام تشريفات اداري در چندروز آينده از بندر امير آباد خارج خواهد شد.
مديركل راه آهن شمال كل محموله قابل حمل در اين ترانزيت را ۱۰۰ هزار تن اعلام كرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =