«خبرجنوب» نوشت: مرد جوانی که به دلیل خصومت شخصی اقدام به انتشار مطالب نامناسب بر علیه یک مرد در شبکه های اجتماعی از جمله وایبر و واتساپ کرده بود، جزئیات این تبهکاری خود را فاش کرد .

چندي قبل مردي با حضور در دادسراي ناحيه دو شيراز مدعي شد كه افرادی با ارسال پیام های تهدید آمیز قصد برهم زدن زندگی او را دارند. از این رو شکایتی را طرح کرد.
ماموران در تحقیق از مرد جوان متوجه شدند که فردي پس از دسترسي به اطلاعات شخصي وي به قصد انتقام جویی اقدام به ارسال پیامک های تهدید آمیزی به وی كرده و حتی این پیام ها به دست همسر وی نیز رسیده است. با تشکیل پرونده ای در این ارتباط در دادسرای شيراز، ماموران پليس فتا تحقیقات در این باره را آغازکردند.
با احضار مرد جوان برای ادامه تحقیقات به مرکز پلیس وی مدعي شد كه این پیام ها منجر شده که زندگی اش در آستانه فروپاشیدن باشد.
با شنیدن اين ادعاي وي جستجوهای ویژه برای يافتن متهم ادامه پیدا کرد تا عاقبت ماموران پليس فتا سرنخ هايي به دست آورده و با رديابي هاي پليسي توانستند به ردپای یک مرد دسترسي پيدا كنند از اين رو تحقيقات خود را در اين رابطه متمركز كردند. در تحقیقات مشخص شد که این پیام ها از طریق تلفن همراه پیشرفته اما به وسیله اینترنت ارسال می شود، از این رو خط مذکور مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه بار ديگر از مرد جوان تحقيق شد. وي گفت: نمیدانم چه کسی اين كار را انجام داده است. مدتی قبل پیام های تهدید آمیزی برایم می آمد و مرا تهدید می کرد حتی در برخی از شبکه ها صفحه ای بر علیه من ساخته شده و مطالب نامناسبی در آن منتشر می شود. زماني كه این پیام ها را ديدم شوكه
شدم.
ماموران با انجام تحقيقات از اين مرد سرنخي به دست نياوردند از اين رو بازپرس پرونده دستور رسیدگی به پرونده را داد و گشت های اینترنتی پلیس در فضای مجازی به ردیابی های تخصصی دست زدند و توانستند سرنخی از فردي به دست آورند که در پشت این نقشههای شوم قرار داشت.
تیم های اطلاعاتی با دستور بازپرس خروجی های رایانه ای را تحت نظر قرار دادند و توانستند محل دقیق این جوان تبهكار را ردیابی کنند. وقتی پاتوق اینترنتی متهم فضای مجازی در تیررس پلیس دنیای رایانه ای قرار گرفت مشخص شد این فرد در شیراز نقشه شوم خود را به مرحله اجرا گذاشته است.
تحقيقات بعدي سرنخ هاي ديگري را در اختيار ماموران قرار داد و مشخص شد كه اين مرد از بستگان شاکی بوده و به دلیل خصومت شخصی که با وی داشته دست به این کار زده است.
با این سرنخ ماموران اين مرد را دستگير كرده و به شعبه ويژه رسيدگي به جرائم اينترنتي آوردند. وي در بازجويي هاي اوليه منكر هرگونه بزهي شد اما در بازرسي از كامپيوتر نامبرده با به دست آوردن سرنخ هايي وي به ناچار لب به اعتراف گشود و مدعي شد كه با برای انتقام جویی این کار را انجام داده است.
متهم ادامه داد: يك روز با شاكي درگیر شده و دنبال فرصت مناسبی بودم که هر طور شده انتقام بگیرم به همین دلیل صفحه ای را به نام او ساخته و اقدام به انتشار مطالبی بر علیه اش
کردم. پس از آن مدام براي او ايميل هاي تهديد آميز به عنوان فردي ناشناس مي فرستادم و تهديدش مي كردم.
متهم در تمامي مراحل تحقيقات به بزه ارتكابي اعتراف و هدف از انجام اين كار را انتقام گیری بيان كرد.پرونده وي در دادسراي ناحيه دو شيراز در حال رسيدگي است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =