۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
آلبوم «نقطه پرگار» رونمایی می‌شود

آلبوم موسیقی «نقطه پرگار» حاصل همکاری مصباح قمصری و میلاد درخشانی، در شهرکتاب ابن‌سینا رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم رونمایی از آلبوم «نقطه پرگار»، ۹ تیر در شهرکتاب ابن‌سینا برگزار می‌شود. مصباح قمصری و میلاد درخشانی، هردو آهنگسازانی هستند که پیش از این تقریبا تمام سازهای آثارشان را خودشان می‌نواختند اما این بار در آلبوم «نقطه پرگار» به همنوازی در فضایی پرداخته‌اند که به گفته قمصری، موسیقی آینده ایران است. در این اثر درخشانی به آهنگسازی و نوازندگی تار پرداخته و قمصری قطعات را برای بم‌کمان و سازهای کوبه‌ای تنظیم و اجرا نموده است.

قمصری در بروشور این اثر یادداشتی با این مضمون ارائه کرده است که: «تنها اثر هنری من، منم. خود را از تو خلق کرده‌ام. من خالق و مخلوق خویشم و این نه کفر است، چرا که عمل ناب تو، آینه خداییست و خلقت، عمل نابِ عاری از عکس‌العمل. دم، عمل است و بازدم عکس‌العمل. با هر نفس از نو متولد می‌شوم و خود را می‌میرانم و این است عیش جاودان من.»

درخشانی نیز در یادداشت خود را آورده است: «نوشتن پیرامون «نقطه پرگار» بس دشوار است. نمی‌توانم ساعت‌ها و لحظات ساخت این مجموعه را با کلمات بازگو کنم لحظاتی که هر زخمه آن عیشی جاودان بود و هنوز این را با شنیدنش در خود احساس می‌کنم. اما همگان را نمی‌توان با هر اثر، همسو دانست. زیرا عقایدی در پس آن جاریست که در چشم کسانی که در جستجوی آن نیستند، نخواهد آمد و به راستی لازمه درک واقعی هر اثر هنری، حضور تمام و کمال انسان در آن اثر است.»

ساز بم‌کمان از ابداعات خود قمصری است.

آلبوم «نقطه پرگار»، اثر مشترک مصباح قمصری و میلاد درخشانی، ساعت ۱۵:۳۰ نهم تیر، در شهر کتاب ابن‌سینا رونمایی خواهد شد.

 

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =