شورای مبارزه با فساد برای حمایت از مدیران پاک دست تشکیل شده است

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نباید جرات و جسارت را از مدیران گرفت، گفت: مدیریت جهادبه جرأت، جسارت و ریسک پذیری حساب شده نیاز دارد و شورای مبازه با فساد اداری برای حمایت از مدیران چابک و پاک دست تشکیل شده است .

به گزارش خبر آنلاین، روابط عمومی استانداری کرمان ، علیرضا رزم حسینی عصر سه شنبه در شورای مشترک اداری و قضائی استان کرمان افزود: دستگاه های نظارتی هیچ مدیری را به دلیل هزینه کردن برای خدمت به مردم مورد مواخذه قرار نمی دهند و اگر جایی تضییع حقوق بیت المال باشد برخورد قانونی لازم انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه به لطف پروردگاه در این مرحله همراهی، همدلی و همزبانی کم نظیری در بین ارکان حکومت در استان کرمان وجود دارد، گفت: اتحاد و وحدت موجود در استان کرمان کم نظیر است.
استاندار کرمان ادامه داد: برای تحقق پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی همه قوا مسئول هستند و قوه قضائیه به تنهایی نمی تواند اهداف نظام را محقق سازد.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در 10 سال اخیر هر سال را با یک عنوان اقتصادی نامگذاری کرده اند، گفت: بدون آنکه اقتصاد مردم سامان یابد، نمی توان انتظار داشت که پرونده ها در دستگاه قضایی کاهش یابد.
وی با تاکید بر اینکه باید واقعیت ها را بپذیریم، اظهار کرد: در کشور باید در هر سال یک میلیون شغل ایجاد کرد و برای این مهم باید سالی 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم و این در حالی است که دولت های بعد از انقلاب با حداکثر بضاعتی که داشته انددر هر سال 400 تا 600 هزار شغل ایجاد کرده اند و چه انتظاری داریم با این حجم بیکاران و نیز افزایش 15 برابری زندانیان نسبت به ابتدای انقلاب بتوانیم اهداف خود را اجرایی کنیم.
رزم حسینی با بیان این مطلب که استان کرمان می تواند الگویی برای تحقق همدلی و همزبانی در کشور باشد، ادامه داد: حاکمان باید منافع مردم را به منافع خود ترجیح دهند.
وی یادآور شد: حرکت هایی در استان کرمان انجام شد که جسورانه بوده است و یکی از این موارد مقابله با زمین خواری و کاهش این موضوع در استان کرمان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: کار بزرگی برای مبارزه با زمین خواری در استان کرمان انجام شد و مشکلاتی نیز در این مسیر وجود داشته و هزینه ایی را دشته است که ممکن ست در آینده نیز هزینه هایی را داشته باشد.
استاندار کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان کرمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در استان کرمان باید کاری کنیم که نهادینه شود و با تغییرات آدم ها دستخوش تغییر نشود .
وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی، سند سیاست های اقتصاد مقاومتی از سه سال قبل در کشور آغاز شده است، گفت: ادبیات پایلوت شدن استان کرمان به عنوان اقتصاد مقاومتی برای اولین بار از سوی خود استان در کشور مطرح شد.
وی به گرفتاری ها و بروکراسی اداری اشاره و بیان کرد: هر دولت در چنبره بروکراسی های اداری بوده است و می توان چندین سال فارغ از این بروکراسی ها به مردم خدمت کرد.
رزم حسینی از اقدامات وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تقدیر کرد و گفت: وزیر کشور گفتند خدمتی به نظام بهداشت و درمان کشور کردید که هیچ استانداری نکرده است و آن این بوده که بخشی از اختیارات این وزارتخانه ها به استان ها واگذار شده است.
وی تصریح کرد: می توان بسیاری از کارها را انجام داد و باید این جرأت را به مدیران داد و در این راستا، دستگاه قضا و اجرا باید با هم چسبندگی داشته باشند و منافع یکدیگر را مورد حمایت قرار دهند و این پیوستگی در حقیقت تقویت نظام است
وی با تاکید بر اینکه توسعه امری سیاسی نیست، گفت: اگر در این حوزه موفق شویم 100 میلیار تومان دارایی های مردمی نیز به عرصه توسعه اقتصادی وارد می شود.
وی با تاکید بر اینکه براساس قانون باید ستاد اجرای پیگیری های تحقق اقتصاد مقاومتی با ریاست دادگستری ها در استان ها تشکیل شود، گفت: تاکنون 52 مورد از موارد قانونی در مسیر توسعه را شناسایی کرده و به مرکز کشور اعلام کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه باید همکاری کرده و فضای کسب و کار را افزایش دهیم، گفت: با همراهی، همدلی و مشارکت همگان در جهت توسعه استان گام برداریم.
وی از حضور آیت الله جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به عنوان محور وحدت یاد کرد و گفت: جلسات تعاملی را باید بین دستگاه ها به صورت مستمر برگزار کنیم تا روند پیشرفت و توسعه استان روز به روز ارتقاء یابد.
وی تاکید کرد: پرونده سازی هنرنیست و باید یاد بگیریم پرونده ای جز پرونده خدمت نداشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: این شهید گرانقدر با حریت و آزادگی در برای دشمنان این نظام ایستاد و امروز نام دستگاه قضایی با شهید بهشتی همراه شده است.
شورای مشترک اداری و قضایی استان کرمان در سالن اجتماعات دادگستری کل استان کرمان برگزار شد.



رسیدگی دستگاه قضایی به 640 هزار پرونده در سال گذشته
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته 6 هزار و 6 پرونده با یک طرفیت دولت در محاکم قضائی استان کرمان مطرح شده که در این پرونده ها یا دولت شاکی بوده و یا اینکه متشاکی بوده است.
یدالله موحد عصر افزود: در سال گذشته در مجموع به 640 هزار پرونده در شعب قضایی استان و شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.
وی اظهار کرد: در استان کرمان همدلی، همراهی و همزبانی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی به عنوان یک برنامه کلان توسعه کشور شکل گرفته است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: دستگاه قضایی همواره از دستگاه ها، سرمایه گذاری و امنیت مالکیت های مشروع دفاع کرده است و این تلاش، هماهنگی و هم افزایی ستودنی است.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر این همدلی و هماهنگی تاکید فراوانی داشته اند و تاکید بر این است در این عرصه از هیچ کوششی دریغ ورزیده شود.
وی افزود: یکی از موضوعاتی که می تواند کار مشترک بین دستگاه اجرایی و قضایی باشد، مقابله با مفاسد اقتصادی است.
وی با تاکید بر اینکه امنیت سرمایه گذاری امری جدی است، بیان کرد: آسیب های موجود در فرایند سرمایه گذاری از دیگر مواردی است که سرمایه گذاران به آن توجه می کنند.
وی ادامه داد: دستگاه قضایی باید با نهادهای اجرایی دست به دست هم داده و با مفاس اقتصادی مقابله کند.
موحد تصریح کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی کار یک دستگاه و یک مجموعه نیست و سال گذشته با همککاری استاندار کرمان کمیته ای با رویکرد بستن پنرجه و منافذ فساد شکل گرفت و امیدواریم با قدرت بیشتری ادامه یابد.
وی با اشاره به این مطلب که مفاسد اقتصادی خاص یک منطقه ، سازمان یا زمان نیست و همواره بوده است، گفت: اگر این عارضه تبدیل به یک عارضه اپیدمی و سازمان یافته شود موجودیت یک سازمان و نظام سیاسی را تهدید می کند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: عقل و تدبیر حکم میکند که همه لایه های اجتماعی دست به دست هم داده و با مفاسد اقتصادی مبارزه کنند.
وی گفت: وقتی دولت بخواهد در همه عرصه های اقتصادی مجری باشد و تمامی امتیازات اقتصادی در اختیار دولت باشد، گستره این مراجعات زمینه فساد را افزایش می دهد.
وی افزود: برای بستن منافد فساد باید دولت تصدی گری را واگذار کرده و به مسائل حاکمیتی و نظارت بپردازد .
وی خاطرنشان کرد: یکی از سرچشمه ای فساد این است که دولت در بازار آزاد نقش ایفا کند.
موحد، کارآمدی در حوزه اجرا، نظارت و قانون گذاری را از راه های مبارزه با فساد دانست و اظهار کرد: قوانین مبهم و پیچیدگی جریان امور در سازمان های اداری و اجرایی کشور از موارد مفسده آفرین است.
این مقام قضائی عنوان کرد: قانون ارتقای نظام اداری و مبارزه با فساد همه دستگاه ها را موظف به شفاف سازی و اطلاع رسانی به مردم کرده است.
وی گفت: وقتی دولت یک شبکه گسترده از کارکنان خود داشته باشد، بهره وری افزایش یافته و مفسده رشد می کند و هر چه دولت کوچکتر شود کارآمدتر و با بهره وری بالاترخواهد بود.
موحد ادامه داد: مهمترین عنصر در دستگاه های حاکمیتی و اجرایی کشور در راه ایجاد مفاسد، معنویت گریزی است وهر چه معنویت کمتر شود، فساد افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: ماموریت ما این است که محکم و مقتدر با مفاسد اقتصادی برخورد کنیم و این جز با همراهی، همکاری و شکل گیری کار مشترک بین دستگاه قضایی و اجرایی امکان پذیر نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تاسیس این نظام مقدس منشا خدمات بسیار ارزشمندی بوده اند، گفت: یکی از خدمات بنیادین و ماندگار ایشان نظیر تاسیس نظام قضایی جمهوری اسلامی بوده است.
موحد با اشاره به اینکه شهید بهشتی با نگاه معماری و تحولی به دستگاه قضایی کشور وارد شدند، گفت: این شهید گرانقدر بنایی را ایجاد کردند که امت اسلامی و کشور بتواند از این بنا، ساختار و سازمان بهره های وافری را ببرد و کشور و نظام ما بتواند شاهد تحقق عدالت اسلامی باشد و مردم به راحتی طعم عدالت را بچشند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: آنچه در خور شان نظام قضایی کشور بوده است از سوی شهید بهشتی مد نظر قرار گرفته است.
وی بیان کرد: درسی که می توان از آیت الله شهید بهشتی گرفت این است که وقتی وارد یک مجموعه می شویم باید با نگاه تحول گرا و تبدیل وضعیت موجود به وضعیت مطلوب اقدام کنیم.

*** اسکن 11 میلیون برگ سند در استان کرمان طی سال گذشته
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته 11 میلیون برگ سند در استان کرمان اسکن شده است، گفت: سال گذشته 200 هزار پرونده بازسازی و اسکن شده است.
رضا طالبی زاده افزود: در سال گذشته چهار هزارو 118 معامله ملکی در دفاتر اسناد رسمی استان کرمان ثبت شده است.
وی از صدور 86 هزار و 898 سند مالکیت تک برگ در سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین اسناد مالکیت صادر شده متعلق به ادارات ثبت شهرستان کرمان با صدور 35 هزار و 123 جلد سند است.
این مقام قضایی خاطر نشان کرد: در استان کرمان در مجموع 17 میلیون هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی وجود دارد که از این میزان تاکنون 14 میلیون و 700 هزار هکتار در سیستم کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان جانمایی شده است.
وی ادامه داد: بعد از جانمایی ،هشت میلیون و 110 هزار هکتار از اراضی تثبیت مالکیت شده و سند کاداستری برای آنها صادر شده است.
وی با بیان اینکه یک سوم تثبیت اراضی دولتی کشور در استان کرمان ثبت شده است، گفت: عملکرد و یک میلیون و 266 هزار و 342 قطعه نیز در استان کرمان پلاک گذاری شده است.
وی یادآور شد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در سال گذشته در حوزه عملکردی املاک و کاداستررتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
طالبی زاده در ادامه از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به عنوان یکی از ادارات و سازمان های درآمدزای استان یاد کرد و افزود: در سال گذشته 173 میلیارد و 857 میلیون و 220 هزار و 618 ریال درآمد زایی برای دولت داشته است.
وی اظهار کرد: در رفسنجان، سیرجان و در کرمان در دو نقطه، ساختمان ثبت اسناد تصویب واجرایی شده است که به زودی دفتر منطقه دو ثبت اسناد کرمان افتتاح می شود.
وی تصریح کرد: در حوزه وصول مطالبات بانک ها نیز در سال گذشته 625 میلیارد و 201 میلیون و 466 هزار و 800 ریال از مطالبات معوق بانک ها واصل شد که نشان دهنده نقش مهم ادارات ثبت در وصل حقوق و مطالبات دولتی و عمومی است که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن 157 درصد رشد داشته است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =