قانون حق تعمیر در اروپا با هدف فشار بر سازندگان سخت‌افزاری تصویب می‌شود

اتحادیه اروپایی در حال تدوین قانون موسوم به «حق تعمیر» علیه سازندگان انواع سخت افزار است.

به گزارش خبرآنلاین، قانون موسوم به «Right to Repair»  سازندگان را مجبور می‌کند تا ضمن بالا بردن عمر محصولاتی که می‌سازند، اجازه تعمیر آسان را نیز بدهند.

از آنجایی که سازندگان انواع سخت افزار مانند موبایل و ... لحیم کاری را از چرخه تولید کم کرده و با چسب کاری دائم قطعات، خریداران را مجبور می‌کنند به جای تعمیر، محصول جدید را بخرند و این به ضرر مشتریان و البته به سود سازندگان است.همچنین نصب قفل‌های نرم افزاریDRM و بستن قراردادهای اجباری (بدون خواندن جزییات) که کاربر امضاء می‌کند، از چرخه عمر محصول می‌کاهد.

در حال حاضر در 11 ایالت آمریکا قوانین مشابه در بازارهای خاص به اجرا گذاشته شده است تا سازندگان محصولات بادوام‌تر با عمر بیشتر تولید کنند.

تصویب چنین قوانین به معنای سود کمتر برای وندورها محسوب می‌شود و باید دید فشار قانونی چگونه می‌تواند آنها را مجبور به ساخت محصولات با کیفیت‌تر و قابل تعمیر کند.

بعد از جنگ جهانی بسیاری از سازندگان در دنیا به جای ساخت محصولات با دوام و با کیفیت که بتواند سالهای زیادی کار کند، به سوی ساخت محصولاتی با کیفیت پایین‌تر روی آوردند تا چرخه زمانی خرید و فروش تغییر کرده و سود بیشتری عاید سازندگان شود.

اطلاعات بیشتر حقوقی را در اینجا دنبال کنید.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    4 0
    واقعا جاي خالي اين قانون احساس ميشه