حملات سایبری در جهان می‌تواند ۵۳ میلیارد دلار خسارت به باربیاورد

در مقایسه با یک فاجعه طبیعی، حملات سایبری می‌تواند ضرری 53 میلیارد دلاری بر اقتصاد جهانی وارد آورد.

به گزارش خبرآنلاین، لویدز لندن (مالک 25 درصد از بازار بیمه سایبری) در گزارشی با مشارک کمپانی تعیین ریسک Cyence ضمن مقایسه فاجعه طبیعی طوفان سندی در سال 2012 با یک حمله سایبری، نوشت: هک شدن سیستم‌ها و سرویس‌های آنلاین به مراتب ضرر بیشتری بر اقتصاد وارد می‌کند.

کمپانی‌های بیمه درصدد هستند تا در بخش مدیریت ریسک، برآورد مناسبی از وقوع حوادث سایبری در سطح جهانی داشته باشند تا بر اساس آن مشتریان خود را بیمه کنند و به همین دلیل بیمه سایبری را تعریف کرده‌اند.

«اینگا بیل» مدیر «لویدز لندن» می گوید «سایبر» یک مفهوم مجازی است و برای تعیین میزان خسارت و نوع بیمه، کار مشکلی در پیش است.

هزینه‌های ناشی از تبعات باج افزار واناکرای در ماه می بالغ بر 8 میلیارد دلار شد(خسارت، تعمیر و آپدیت سیستم، هزینه برای امن کردن سرورها در جهان و ایجاد آیتم‌های امن روی سیستم‌ها در جهان برای مقابله با این باج افزار)

باج افزار NotPetya نیز بیش از 850 میلیون دلار بر اقتصاد جهانی هزینه سربار ایجاد کرد. قرار دادن بدافزار روی سرور کلود و پخش آن روی سیستم‌های متصل اتفاقی است که خسارات را چند برابر می‌کند.

در گزارش مذکور آمده است هزینه‌های ناشی از قطعی‌های باج افزاری و بدافزاری به 4.6 میلیارد تا 53 میلیارد دلار می‌رسداما هزینه های تبعی را اگر به آن بیفزاییم بالغ بر 121 میلیارد دلار خواهد شد و نکته قابل توجه اینکه 45 میلیارد دلار از این رقم تحت پوشش بیمه نیست و کمپانی‌های بیمه از این بابت نگران هستند که ممکن است حملات سایبری آنها را ورشکست کند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =