طی سال‌های گذشته شاخص‌های صنعتی در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر ارتقاء پیدا کرد به‌طوری‌ که در حال حاضر عمده شاخص‌های صنعتی در این شهرک ها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آبادان، شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر طی سال های گذشته و پس از حضور مدیر فعلی این شهرک ها متحول شد و تعداد کارخانه های فعال آن به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد.

به گفته بسیاری از فعالان اقتصادی، اجرای کلیه شاخص های اقتصادی و مدیریتی در حوزه صنعت توسط مدیر فعلی شهرک ها و نواحی صنعتی آبادان و خرمشهر توانسته است تحولی اساسی در این شهرک ها ایجاد کند و جایگاه آنها را به رده ای شایسته صعود دهد.

رضا صلبوخی، مدیر شهرک ها و نواحی صنعتی آبادان و خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار می کند: با توجه به رویکرد مثبتی که سازمان منطقه آزاد اروند نسبت به بخش صنعت در آبادان و خرمشهر داشته رشد در این حوزه نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است.

وی می افزاید: زمانی سرمایه‌گذار به منطقه می‌آید که امکانات لازم و زیرساخت‌ها در منطقه وجود داشته باشد و ما نیز به در همین راستا اقداماتی را در دستور کار و برنامه‌های خود قرار دادیم.

مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی آبادان و خرمشهر با بیان اینکه شبکه آب شهرک صنعتی آبادان از آزبست به پلی‌اتیلن تبدیل شد، عنوان می کند: 47 میلیارد ریال نیز هزینه این طرح شد و امروز شبکه آب‌رسانی شهرک صنعتی آبادان چه در زمان حال و چه آینده پاسخگوی نیازهای واحدهای صنعتی است.

صلبوخی می گوید: از آنجایی‌که سیستم لوله‌کشی آب این شهرک فرسوده و مربوط به سالیان پیش بوده و امکان پاسخگویی به طرح‌های صنعتی آینده وجود نداشت تصمیم گرفتیم تا با مشارکت و همت سازمان منطقه آزاد اروند 26 کیلومتر از سیستم آب‌رسانی شهرک صنعتی آبادان را تقویت کنیم.

 

تعویض شبکه گاز

وی با اشاره به مشکل شبکه گاز شهرک صنعتی آبادان، خاطرنشان می کند: این موضوع در حال تبدیل‌شدن به یک بحران بود چراکه به دلیل عدم نگهداری در دوران گذشته و شوری زمین نشتی‌های زیادی در آن به وجود آمده بود.

مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی آبادان و خرمشهر توضیح می دهد: در نهایت مجوز تعویض این شبکه را گرفتیم و در حال حاضر پیمانکار آن انتخاب و کار عملیات اجرایی پروژه آغاز شده است.

صلبوخی برآورد مالی این طرح را 50 میلیارد ریال اعلام می کند و یادآور می شود: سازمان منطقه آزاد اروند نیز در تأمین این هزینه به ما کمک کرد. مجری این طرح شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان است که با نظارت شرکت ملی گاز خوزستان کار را پیش می‌برند.

وی با بیان اینکه بیش از 25 کیلومتر لوله گاز در این طرح جایگزین می‌شود، می افزاید: تصمیم گرفتیم تا به‌جای لوله‌های فلزی از لوله‌های پلی‌اتیلن استفاده کنیم چرا که عمر بیشتری دارند و بازدهی آن‌ها بهتر است.

 

ارتقاء شاخص‌های صنعتی

مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی آبادان و خرمشهر بیان می کند: طی سال‌های گذشته شاخص‌های زیرساختی صنعتی در شهرک صنعتی آبادان ارتقاء پیدا کرد به‌طوری‌که در حال حاضر عمده شاخص‌های صنعتی در این شهرک وجود دارد و در تلاشیم تا این شاخص‌ها را افزایش دهیم.

صلبوخی با اشاره به استقرار و راه‌اندازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی و مرکز فوریت‌های پزشکی در شهرک‌های  صنعتی آبادان و خرمشهر، اعلام می کند: 2 دستگاه ماشین آتش‌نشانی و ٢ دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی در این دو شهرک مستقر شده است.

وی اضافه می کند: پیش‌تر زمانی که حادثه‌ای به وجود می‌آمد امدادرسانی و اطفاء حریق از طریق ایستگاه‌های اورژانس و آتش‌نشانی مجاور انجام می‌شد که با استقرار این مراکز زمان و کیفیت خدمات‌رسانی تا حد زیادی بهبود پیدا کرد.

مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی آبادان و خرمشهر ادامه می دهد: در حال حاضر مرکز فوریت‌های پزشکی و  ایستگاه‌های آتش‌نشانی ما توانایی این را دارد که در صورت لزوم از شهرک صنعتی خارج‌ شده و به دیگر مناطق هم‌جوار نیز خدمت‌رسانی کند.

وی خاطرنشان می کند: به دنبال خرید ماشین‌های پیشرفته آتش‌نشانی برای شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر هستیم تا بتوانیم با کمک سازمان منطقه آزاد اروند 4 ماشین آتش‌نشانی با مدل روز خریداری کرده و در شهرک‌ها مستقر کنیم.

 

نخستین شهرک صنعتی دارای مرکز فوریت‌های پزشکی در خوزستان

صلبوخی با اشاره به استقرار اکیپ‌های پزشکی در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر، بیان می کند: با کمک‌ دانشکده علوم پزشکی آبادان و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند توانستیم این اکیپ‌ها را مستقر کنیم.

وی افزود: مجموعه شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر تنها شهرک صنعتی در استان خوزستان است که دارای مرکز فوریت‌های پزشکی است و پزشک‌های مستقر در این مراکز به‌صورت شبانه‌روزی آماده پذیرش هستند.

مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی آبادان و خرمشهر تصریح می کند: این موضوع سبب می‌شود تا سرمایه‌گذار تمایل بیشتری به حضور در این منطقه داشته باشد.

وی یادآورد می شود: وقتی سرمایه‌گذار بداند که مرکز فوریت‌های امدادی در شهرک صنعتی مستقر است و هر زمان مشکلی پیش بیاید امدادرسانی در اسرع وقت انجام می‌پذیرد نسبت به حضور در این منطقه تشویق و دلگرم می‌شود.

صلبوخی با بیان اینکه 8 نفر در مراکز فوریت‌های پزشکی شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر مستقر هستند، اعلام می کند: ساختمان این مرکز را شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان احداث  و سازمان منطقه آزاد اروند نیز با تأمین اعتبارات لازم این مراکز را تجهیز کرده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =